Gå til innhold

Stygg statistikk fra Stavanger.

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Mari_*
Skrevet

Ikke-vestlige menn anmeldt i 16 av 17 voldtektssaker. I følge VG.

Om noe av det som politiet sier er riktig, mener jeg alle muslimske menn må tvangs sendes på kurs når de kommer til Norge. Her kan man lære litt om vestlig kultur og at en kvinne kan kle seg slik man selv ønsker, uten å bli voldtatt. Lurer også på hvor alle feministene er, den gjengen som er sint fordi det er en mann på skiltet ved fotgjengeroverganger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker politi-folk som sier det som det er. Politioverbetjent Tor Erik Riska Thorsen prøver ikke å dysse det ned ved å skylde på mørketall, eller at norske voldtektsmenn bare er flinkere til å unnslippe anmeldelser.

Når en spesialist på etterforskning av seksuelle overgrep fra politiet kommer med en så direkte melding til avisa burde det gi folk en beskjed om at det er grenser for hvor langt vi skal la våre "kulturelle forskjeller" gå.

Skrevet

Nei, man burde sende dem i retur!!! Den kulturen der kan man ikke kurse folk ut av.

Skrevet

Om noe av det som politiet sier er riktig, mener jeg alle muslimske menn må tvangs sendes på kurs når de kommer til Norge. Her kan man lære litt om vestlig kultur og at en kvinne kan kle seg slik man selv ønsker, uten å bli voldtatt. Lurer også på hvor alle feministene er, den gjengen som er sint fordi det er en mann på skiltet ved fotgjengeroverganger.

Hvordan vet man at voldtektsmennene er muslimer?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Sende dem på kurs!!! Utvis dem og send dem hjem.

Helt enig med deg når det gjelder fravær av feminister. Hvor er de hen, de som som unge sto på barrikadene på 70-tallet og som er voksne i vårt samfunn i dag. Bryr de seg virkelig med mann på fotgjengerovergang? Kanskje feilen er at mannen ikke er en av våre kjære nye som de av en eller annen merkelig grunn trykker til sitt bryst. Skulle vært en neger (sorry, unnskyld ikke-PK-uttrykk) der, vet du.

Hvor er feministene i dag: Jeg bare rister på hodet.

Dette gjelder jo ikke bare feminister, det gjelder hele venstresiden.

På 70-tallet het det fra den kanten med Marx at religion er opium for folket. Men det gjelder ikke nå lenger: Islam skal omfavnes. Den religionen som er mest ikke bare kvinneundertrykkende, men som lever sånn cirka 622 år bak oss (ut fra sin tidsregning) i alle henseende. Det er ikke bare kvinner som undertrykkes under islam, selv om de har det verst.

Kristenfolket kan man derimot fra den kant uhemmet kritisere.

Skrevet

Nå nærmer også julebordsesongen seg, og mange single kvinner reiser alene hjem i taxi.

I Stavanger er omtrent 70% av sjåførene ikke-vestlige innvandrere, og når politiet har advart kvinner mot å ta taxi alene, hva skal de gjøre?

På utestedene i Stavanger kryr det av mørke, ikke-vestlige innvandrere, som et potensielt voldtektsreir.

Gjest Gjest_Mari_*
Skrevet

Om alle de 16 er muslimer vet jeg ikke. Kan tenkes at noen av de har en annen relgiøs bakgrunn. Men bassert på andre overfalls- voldtekter, så viser det seg at de aller fleste er fra midtøsten eller Somalia. Legg også merke til hva politi spesialisten sier.

I går var det et innslag på nrk hvor politet i et nytt prosjekt sendte ut spanere for å følge med. Etter kort tid var de vitne til et stygt overfall på en kvinne. Politiet greide å forhindre voldtekten og arresterte etter kort tid mannen som viste seg å være en asylsøker fra Somalia.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Nå nærmer også julebordsesongen seg, og mange single kvinner reiser alene hjem i taxi.

I Stavanger er omtrent 70% av sjåførene ikke-vestlige innvandrere, og når politiet har advart kvinner mot å ta taxi alene, hva skal de gjøre?

På utestedene i Stavanger kryr det av mørke, ikke-vestlige innvandrere, som et potensielt voldtektsreir.

I Stavanger er omtrent 70% av sjåførene ikke-vestlige innvandrere,

I Oslo er vel prosenten blant sjåførene til Oslo Taxi sånn cirka 90 prosent ikke-vestlige. Og Oslo Taxi er det mest seriøse selskapet i Oslo.

Det er jo helt klart at det er faren for voldtekt som er det største problemet med disse sjåførene. Dette er virkelig alvorlig, og det er jo helt hårreisende at norske kvinner ikke skal kunne ta en taxi alene.

I tillegg må jeg likevel få ta med: Det er ikke farlig, men det er for å si det mildt, kjempeirriterende når sjåføren ikke kan et skvadder norsk, og den adressen du prøver å oppgi, ikke forstås og dermed ikke kan finnes.

Gjest Gjest_Mari_*
Skrevet

Har heldigvis aldri opplevd noe alvorlig. Derimot så har jeg hatt noen ubehagelige opplevelser som kan knyttes til utesteder eller på veien hjem. Det går litt ut på at om man svarer høflig at man ønsker å gå alene, eller har det litt travelt. Så virker det som det svaret jeg kommer med er litt likegyldig, de gidder ikke å høre etter men bare fortsetter.

Som om strategien er å masse eller mobbe til man gir etter for ønskene. Det føles veldig rart å bli spurt om noe og når man svarer så ser hører de ikke etter, eller ser på ansiktet ditt overhode, men står i stedet helt nærme og studerer kroppen din opp og ned. Jeg har faktisk øynene i hode, ikke i puppene.

I et annet tilfelle var jeg og ei venninne på stranda, noen somaliske gutter sparket fotball rett ved der vi lå. Vi spurte først høflig om de kunne gå lenger bort, vi prøvde også å heve stemmen, null reaksjon. Vi prøvde også å forklare at det var ubehagelig og at vi var redde for å få ballen i hode.

Så kommer broren min bort til oss litt senere (uten å kjenne til saken), og han er faktisk veldig forsiktig og sjenert . Så sier han akkurat det samme som vi sa. Da svarer de høflig , ja det var jo lurt og flytter seg med engang!

Skrevet

Se på hvem du kaller "man" her. Man vet det fordi man er politioverbetjent og spesialist på etterforskning av seksuelle overgrep i Rogaland. Hvis det er en person som kan uttale seg om akkurat hvem disse voldtektsmennene i Stavanger er, så er det ham.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Om alle de 16 er muslimer vet jeg ikke. Kan tenkes at noen av de har en annen relgiøs bakgrunn. Men bassert på andre overfalls- voldtekter, så viser det seg at de aller fleste er fra midtøsten eller Somalia. Legg også merke til hva politi spesialisten sier.

I går var det et innslag på nrk hvor politet i et nytt prosjekt sendte ut spanere for å følge med. Etter kort tid var de vitne til et stygt overfall på en kvinne. Politiet greide å forhindre voldtekten og arresterte etter kort tid mannen som viste seg å være en asylsøker fra Somalia.

Politiet greide å forhindre voldtekten og arresterte etter kort tid mannen som viste seg å være en asylsøker fra Somalia.

Bombe! Det hadde jeg nok ikke tenkt på av meg selv!

Skrevet
kjempeirriterende når sjåføren ikke kan et skvadder norsk, og den adressen du prøver å oppgi, ikke forstås og dermed ikke kan finnes.

Når sjåførene på uforståelig norsk lurer på hvor de skal kjøre, og ser bedende på deg som passasjer, da er komforten borte ved å ta taxi.

Jeg som passasjer ønsker å bare slappe av, jeg betaler mer enn nok for en norsk drosjetur, så det siste jeg ønsker er å være lærer for sjåføren...!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Nei, de var nok bedehuskristne fra Nærbø, som bare var litt brune i huden etter et ferieopphold i Syden.

Stikk fingeren i jorden og lukt hvor du er: vi vet at det er ikke-vestlige muslimske menn som står for dette, og som har et kvinnesyn du kan få dilla av.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Når sjåførene på uforståelig norsk lurer på hvor de skal kjøre, og ser bedende på deg som passasjer, da er komforten borte ved å ta taxi.

Jeg som passasjer ønsker å bare slappe av, jeg betaler mer enn nok for en norsk drosjetur, så det siste jeg ønsker er å være lærer for sjåføren...!

Men hvordan kommer du deg dit du skal da, når sjåføren ikke skjønner filla?

Skrevet

Jeg lurer mer på hva rbeidsgiveren tenker? Om jeg hadde hatt overgripere på min jobb så ville de fått sparken rett ut døra på sekundet. Og en politianmeldelse!

Burde være vandelsattest for taxisjåfører.

Finnes jo mange ikke-vestlige taxisjåfører i andre steder, men de opplever ikke slike tall som Stavanger!

Skrevet
Men hvordan kommer du deg dit du skal da, når sjåføren ikke skjønner filla?

Jeg sier at det er derfor jeg tar taxi, fordi taxien skal vite hvor jeg skal når jeg sier adressen.

De sitter og venter på at jeg skal guide de...men jeg er ikke så kjent selv i omårdet, og når de forstår at jeg ikke kan hjelpe, så sukker de oppgitt og begynner å taste inn gatenavnet i GPS'n sin.

Vi betaler jo for taxi, så det er ganske irriterende.

I tillegg lukter det ofte røyk i taxibilene til Stavanger Taxi, hvitløk og andre ekle lukter fra de ikke-vestlige sjåførene.

Jeg tar ofte taxi, og syns det begynner å bli ubehagelig.

Skrevet

litt ille at man tar taxi for å være trygg, så skjer det motsatte.

Likevel så tror jeg flertallet av voldtektene og voldtektsforsøkene

i Stavanger er utført på jenter som går alene på vei hjem.

Man kan jo også lure litt når somaliere i en del byer utgjør mindre en 0,5% men likevel utfører veldig mye av dette.

Skrevet

Jeg har hørt at de har dette problemet i Bærum også. Hmmm jo jeg mener at for sikkerhet skyld bør utlendiger tvinges på kurs slik at vi kan forsikre oss om at de VET at de ikke har lov til slikt. Samtidig er det jo de som ikke bryr seg om det er lov også. Slike ting gjør det vanskelig å forholde seg til innvandrere. Jeg har ikke noe problemer med innvandrere, men jeg må innrømme at jeg blir skremt når jeg leser slikt.

Gjest Gjest_Mari_*
Skrevet
Jeg har hørt at de har dette problemet i Bærum også. Hmmm jo jeg mener at for sikkerhet skyld bør utlendiger tvinges på kurs slik at vi kan forsikre oss om at de VET at de ikke har lov til slikt. Samtidig er det jo de som ikke bryr seg om det er lov også. Slike ting gjør det vanskelig å forholde seg til innvandrere. Jeg har ikke noe problemer med innvandrere, men jeg må innrømme at jeg blir skremt når jeg leser slikt.

Tror 99% egentlig forstår at de gjør noe galt, det er bare totalt mangel på empati overfor Norske kvinner.

Skrevet
Om alle de 16 er muslimer vet jeg ikke. Kan tenkes at noen av de har en annen relgiøs bakgrunn. Men bassert på andre overfalls- voldtekter, så viser det seg at de aller fleste er fra midtøsten eller Somalia. (...)

Om voldtektsmennene hadde vært muslimer, hvorfor skulle en sende ALLE muslimer på kurs? De er ikke rettroende muslimer om de begår en så alvorlig handling.

Hva med alle voldtektene som begås av nordmenn, kanskje til og med kristne nordmenn, skal alle nordmenn sendes på kurs da?

"Ikke-vestlige-innvandrere" er et meget vidt begrep, skal man sende alle dem som kommer fra et "ikke-vestlig" land på kurs?

Vennligst forklar hvorfor det har skjedd voldtekter i all tid UTEN at det blir slått opp på samme måte som når det er innvandrere. Er det mer akseptabelt om det er en "ekte" nordmann?

Se på hvem du kaller "man" her. Man vet det fordi man er politioverbetjent og spesialist på etterforskning av seksuelle overgrep i Rogaland. Hvis det er en person som kan uttale seg om akkurat hvem disse voldtektsmennene i Stavanger er, så er det ham.

"Man" kan like gjerne være grepet av egne fordommer sel om "man" er spesialist i et eller annet.

Jeg synes det skinner tydelig igjennom en megen enkel retorikk som vanligvis finner sted på ytterste høyresiden av norsk politikk.

Hvordan forklarer "man" vold og overgrep begått av innfødte?

Nei, de var nok bedehuskristne fra Nærbø, som bare var litt brune i huden etter et ferieopphold i Syden.

Stikk fingeren i jorden og lukt hvor du er: vi vet at det er ikke-vestlige muslimske menn som står for dette, og som har et kvinnesyn du kan få dilla av.

Stikk fingeren opp av jorden du , det virker som du sitter fast.

"Ikke-vestlige" menn er ikke lik muslimske menn.

Men for enkelte er det vel greiest å forholde seg til få kategorier slik at man kan generalisere etter egen uvitenhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...