Gjest pomade Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Jeg er hensides hekta på å sjekke mydeathspace.com for å se hvilke unge folk som har tatt selvmord. Når jeg leser om dem, så sjekker jeg ut alt jeg kan om dem, for å prøve å finne ut av hvorfor og hva som drev dem til å gjøre det. Googler dem, sjekker hva det siste de skrev var, deres selvmordsbrev osv.. Jeg skjønner at dette er en morbid interesse, men det som er litt fjernt er at jeg nesten kjenner meg litt glad hver gang det er noen nye som har tatt livet sitt, for da har jeg liksom enda en for å mette min uendelige sult og nysgjerrighet, nemlig hva som kan være så forferdelig av en følelse som gjør at man velger å ta sitt liv. Virker jeg unormal? Eller er det flere som kan relatere? Vi skal jo alle dø engang og vi lurer jo alle på hvordan det er, men det er noe ved selvmord som bare virkelig rører ved mitt store spm: Hvordan kan de gjøre noe slikt? Hva føler og tenker dem? Synes du jeg er syk? Eller skjønner du meg?
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #2 Skrevet 12. november 2009 Hva er dette for en side? Side som registrer folk som tar selvmord? Og hvor for dem den informasjonen fra?
Bernardette Skrevet 13. november 2009 #3 Skrevet 13. november 2009 Dette lurte jeg også på; hvem informerer den siden om at enda en person har tatt sitt liv?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 13. november 2009 #4 Skrevet 13. november 2009 Hva er dette for en side? Side som registrer folk som tar selvmord? Og hvor for dem den informasjonen fra? ...tar selvmord Tragisk er det jo, men lær deg såpass norsk: Man tar ikke selvmord. Man kan ta sitt eget liv, men man begår selvmord.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2009 #5 Skrevet 13. november 2009 ...tar selvmord Tragisk er det jo, men lær deg såpass norsk: Man tar ikke selvmord. Man kan ta sitt eget liv, men man begår selvmord. Hva i all verden er problemet ditt? Ja, jeg vet at det heter begå selvmord, men jeg har bare for vane å si tar. Det er en slurvefeil. Har du ikke annet å gjøre å slenge med leppa så dra til et varmere sted.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2009 #6 Skrevet 13. november 2009 Jeg er hensides hekta på å sjekke mydeathspace.com for å se hvilke unge folk som har tatt selvmord. Når jeg leser om dem, så sjekker jeg ut alt jeg kan om dem, for å prøve å finne ut av hvorfor og hva som drev dem til å gjøre det. Googler dem, sjekker hva det siste de skrev var, deres selvmordsbrev osv.. Jeg skjønner at dette er en morbid interesse, men det som er litt fjernt er at jeg nesten kjenner meg litt glad hver gang det er noen nye som har tatt livet sitt, for da har jeg liksom enda en for å mette min uendelige sult og nysgjerrighet, nemlig hva som kan være så forferdelig av en følelse som gjør at man velger å ta sitt liv. Virker jeg unormal? Eller er det flere som kan relatere? Vi skal jo alle dø engang og vi lurer jo alle på hvordan det er, men det er noe ved selvmord som bare virkelig rører ved mitt store spm: Hvordan kan de gjøre noe slikt? Hva føler og tenker dem? Synes du jeg er syk? Eller skjønner du meg? kan skjønne din intr. for emnet,men at du er glad hver gang noen har tatt livet sitt, høres helt forferdelig ut. det er ikke normalt,søk hjelp
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 13. november 2009 #7 Skrevet 13. november 2009 Hva i all verden er problemet ditt? Ja, jeg vet at det heter begå selvmord, men jeg har bare for vane å si tar. Det er en slurvefeil. Har du ikke annet å gjøre å slenge med leppa så dra til et varmere sted. Jeg tror vel det er deg som har problemet.
Zealuu Skrevet 13. november 2009 #8 Skrevet 13. november 2009 Folk har alskens sære interesser. Noen er vandrende seriemorder-leksikon, andre liker å holde seg informert om selvmord. Så lenge du ikke begynner å kverke andre eller deg selv, er du nokså normal til tross for en litt sær hobby. Hvis du imidlertid helst ville høre at du var spesiell og unormal, og sikkert hadde en eller annen latent psykisk diagnose - let me know, så kan jeg sikkert fortelle deg det i stedet. Jeg tror vel det er deg som har problemet. "Gjesteposting hever kvaliteten på debatten"
Gjest Sos Skrevet 14. november 2009 #9 Skrevet 14. november 2009 Folk har alskens sære interesser. Noen er vandrende seriemorder-leksikon, andre liker å holde seg informert om selvmord. Så lenge du ikke begynner å kverke andre eller deg selv, er du nokså normal til tross for en litt sær hobby. Hvis du imidlertid helst ville høre at du var spesiell og unormal, og sikkert hadde en eller annen latent psykisk diagnose - let me know, så kan jeg sikkert fortelle deg det i stedet. "Gjesteposting hever kvaliteten på debatten" eh... lurer litt på hvor du mener at kvaliteten i ditt innlegg ligger hen jeg? For det må vel være det du sikter til eller?
Gjest Pomade Skrevet 14. november 2009 #10 Skrevet 14. november 2009 Mydeathspace.com hanlder om myspace medlemmer som har ddd av forskjellige årsaker, mord, selvmord, bilulykker andre ulykker, naturlige årsaker. Mydeathspace får sin info fra lokalavisene rundt om i Amerika, og også at bekjente av den avdøde melder ifra om dødsfallet til nettstedet. Mange av dødsfallene er nylige, og jeg har leste en god del selvmordsbrev på sidene til de folka som da timer senere tok sitt eget liv. Det er kun selvmordene som interesserer meg. Jeg synes bare selvmord er så sinnsykt ute av denne verden at jeg blir så nysgjerrig hvordan noen kan begå dette.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #11 Skrevet 14. november 2009 Jeg tror vel det er deg som har problemet. "Du", ikke "deg".
Zealuu Skrevet 14. november 2009 #12 Skrevet 14. november 2009 For det må vel være det du sikter til eller? Nei, for i motsetning til den andre gjesten (som like gjerne kan være deg) holdt jeg meg til emnet i tråden, mens du/den andre gjesten var fornøyd med å leke grammatikknazi.
stjernekyss Skrevet 14. november 2009 #13 Skrevet 14. november 2009 Ja. Jeg synes du er helt syk i hue. Hva er galt med deg? Søk hjelp.
Gjest Emmanuelle Skrevet 14. november 2009 #14 Skrevet 14. november 2009 Jeg er fascinert av seriemordere, men det betyr ikke at jeg vil bli en. Jeg synes også det er fascinerende med facebookprofiler/blogger til avdøde mennesker der man kan lese det siste de skrev før de døde. Men det gjør meg trist, ikke glad. Om du blir glad av at noen dør, så synes jeg interessen har gått over til der det ikke burde gå.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #15 Skrevet 15. november 2009 Det eneste jeg reagerer på er at du blir glad av at noen nye har kommet til.. Men jeg på et vis tror jeg at jeg kan se hvordan du tenker. Det er ikke at noen er død du gleder deg over, men at du nå fant noe mer å "jakte" på? Så slik de ser ut for meg er det sannsynligvis at du ikke er i stand til å se bak det rent abstrakte som eventuelt er problemet. Vær obs på det, men så lenge du ser at det er noe "kynisk" over tankegangen din tror jeg egentlig du har ting under kontroll.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå