Lydia77 Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 (endret) I dag skulle jeg sjekke noe for kjæresten min på en nettprofil han har. Det har aldri falt meg inn å snike på brevene hans, men det var inne blant brevene hans jeg måtte, og da oppdaget jeg at i starten av vårt forhold, for et halvt år siden så drev han og sendte en god del meldinger med ei jente. Det var tre samtaler, en den første mnd vi var sammen, en to mnd etter det, og bare en kort samtale mnd etter. Den første samtalen var rimelig drøy med snakk om puling og oppfordring om å sende hverandre nakenbilder og slikt. Den andre samtalen var noe av det samme, men ikke fullt så ille. Jeg ble forferdelig lei meg og synes dette på en måte grenser til utroskap. Han har sittet hjemme hos meg mens jeg har vært på reise og skrevet disse meldingene til denne jenta. Jeg syns også det er litt fælt at det skjedde så tidlig i forholdet. Da bør man vel ihvertfall ikke være fristet til sånt tenker jeg... Men han har jo ikke hatt slike samtaler det siste halve året... Jeg kommer nok til å tilgi han, men jeg kommer nok og til å være redd for at noe slikt skal skje igjen. Eller kanskje noe værre... Men han lover dyrt og hellig at det bare var henne, og at han har utrolig dårlig samvittighet. Men valgte ikke si noe til meg for min skyld. Og jeg skulle vel også heller ønske jeg aldri hadde sett det... Men hva hadde dere gjort? Endret 12. november 2009 av Lydia77
PiriPiri Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Kanskje han følte at han var i "årne-fasen" med deg fortsatt da meldingene ble sendt. Mange gutter lar forholdet gå et par måneder før de definerer det som et ordentlig og seriøst forhold:) Skjønner likvel godt at det plager deg, men jeg tenker at han valgte (og velger fortsatt) å være med deg, og sender ikke meldinger til denne jenta lenger. Så du har antagelig ikke noe å frykte.
Gjest Iah Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 (endret) I etterpåklokskapens navn sier jeg at jeg hadde gått. Har vært utsatt for denne formen for utroskap før og jeg er ikke interessert i å gå igjennom en slik runde igjen. Endret 11. november 2009 av Iah
Lydia77 Skrevet 11. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. november 2009 Kanskje han følte at han var i "årne-fasen" med deg fortsatt da meldingene ble sendt. Mange gutter lar forholdet gå et par måneder før de definerer det som et ordentlig og seriøst forhold:) Skjønner likvel godt at det plager deg, men jeg tenker at han valgte (og velger fortsatt) å være med deg, og sender ikke meldinger til denne jenta lenger. Så du har antagelig ikke noe å frykte. ja... de første og verste meldingene ble sendt et par uker etter at vi var offentlige kjærester. Men de neste var 3 mnd ut i forholdet. Og vi hadde begynt å snakke om å flytte sammen... Jeg har bare aldri vært sjalu eller tenkt at noe sånt kan skje i det hele tatt. Har stolt 100% på han. Derfor ble det en ekstra overraskelse å se det som sto der.
Lydia77 Skrevet 11. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. november 2009 I etterpåklokskapens navn sier jeg at jeg hadde gått. Har vært utsatt for denne formen for utroskap før og jeg er ikke interessert i å gå igjennom en slik runde igjen. hva hvis du hadde følt deg ganske trygg på at det ikke ville skje igjen? Når jeg oppdaget dette så sjekket jeg jo nyere meldinger og såklart... Det var ingenting å bekymre seg for der.
Gjest Iah Skrevet 11. november 2009 #6 Skrevet 11. november 2009 hva hvis du hadde følt deg ganske trygg på at det ikke ville skje igjen? Når jeg oppdaget dette så sjekket jeg jo nyere meldinger og såklart... Det var ingenting å bekymre seg for der. Ja. Om han gjør det igjen eller ikke hadde ikke spilt noen rolle for meg. Utroskap er og blir kroken på døra, og i min bok er dette fullverdig utroskap.
I Grosny Skrevet 11. november 2009 #7 Skrevet 11. november 2009 Ting skjedde før han var trygg på dere. Han sluttet å tulle når han ble sikker på at du ville ha han.
Lydia77 Skrevet 11. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 11. november 2009 Ting skjedde før han var trygg på dere. Han sluttet å tulle når han ble sikker på at du ville ha han. ja det er akkurat sånn jeg må klare å tenke for at vi skal kunne komme oss igjennom dette.... jeg er så utrolig glad i han... forholdet har fått seg en skikkelig knekk nå, men jeg klarer ikke meg uten han heller... jeg vurderte å ikke ta det opp med han at jeg hadde sett dette. men da tror jeg kanskje det hadde blitt verre å komme igjennom. Han sier jo han angrer og at det aldri hadde skjedd nå.
Lydia77 Skrevet 12. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 12. november 2009 Ser dere på dette som utroskap? Jeg mener... det er jo langt mellom ord og handling på en måte. På en måte mener jeg at siden det var så tidlig i forholdet så er det lettere å unnskylde. Ting hadde jo ikke rukket å bli så seriøst. Men på en annen side så tenker jeg at det er jo en elendig start for et seriøst forhold.
Britt Banditt Skrevet 12. november 2009 #10 Skrevet 12. november 2009 Ser dere på dette som utroskap? Jeg mener... det er jo langt mellom ord og handling på en måte. På en måte mener jeg at siden det var så tidlig i forholdet så er det lettere å unnskylde. Ting hadde jo ikke rukket å bli så seriøst. Men på en annen side så tenker jeg at det er jo en elendig start for et seriøst forhold. Ja, for meg er dette helt klart utroskap, men det er dere som definerer hva som er utroskap for dere. At han gjorde det så tidlig i forholdet når han egentlig bare burde være nyforelsket syns jeg gjør det enda verre..
Rosalie Skrevet 12. november 2009 #11 Skrevet 12. november 2009 For meg er ikke det der utroskap. Onanering over åpent wabcam, derimot, er for meg utroskap. Men alle har sine egne grenser.
stjernekyss Skrevet 12. november 2009 #12 Skrevet 12. november 2009 Hvis han har bedt deg sjekke noe, der disse brevene ligger helt åpenlyst, er det vel for å fortelle deg at det ikke ligger noe mer i det? Skal dere flytte sammen etter å vært sammen i fem måneder? Dårlig tid?
Lydia77 Skrevet 12. november 2009 Forfatter #13 Skrevet 12. november 2009 ja... jeg må jo bare reagere sånn som er riktig for meg... han ble liksom overrasket over at jeg tok opp det igjen i dag, etter at vi hadde snakket så lenge om det i går. Men jeg har stort sett ikke tenkt på annet... Tenkt på at han kanskje en time før han sendte de brevene fortalte hvor glad han var i meg... Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare glemme dette. Jeg føler behov for å snakke med noen om det. Men jeg vil jo ikke fortelle dette til venninner... Hva vil de tenke om han neste gang de treffes da? Så da prøver jeg å få ut litt her... På en side føler jeg at jeg har rett til å være lei meg. PÅ en annen side føler jeg at jeg overdramatiserer dette. Noen som har råd til hvordan man kommer over sånt?
Lydia77 Skrevet 12. november 2009 Forfatter #14 Skrevet 12. november 2009 Hvis han har bedt deg sjekke noe, der disse brevene ligger helt åpenlyst, er det vel for å fortelle deg at det ikke ligger noe mer i det? Skal dere flytte sammen etter å vært sammen i fem måneder? Dårlig tid? Han husket ikke at de lå der... Han hadde slettet de i innboksen, men ikke i utboksen. Vi flyttet sammen etter fem måneder ja, og har bodd sammen i fem mnd nå. Og det var av praktiske grunner vi flyttet sammen så tidlig.
Lissi Skrevet 12. november 2009 #15 Skrevet 12. november 2009 ja... de første og verste meldingene ble sendt et par uker etter at vi var offentlige kjærester. Men de neste var 3 mnd ut i forholdet. Og vi hadde begynt å snakke om å flytte sammen... Jeg har bare aldri vært sjalu eller tenkt at noe sånt kan skje i det hele tatt. Har stolt 100% på han. Derfor ble det en ekstra overraskelse å se det som sto der. Syns du motsier deg selv. Du sier i siste mailen din at ting ikke var blitt så seriøst, her sider du jo at dere var kjærester og skulle flytte sammen. Ja å sende nakenbilder og skrive om sex er utroskap.
Lydia77 Skrevet 12. november 2009 Forfatter #16 Skrevet 12. november 2009 Syns du motsier deg selv. Du sier i siste mailen din at ting ikke var blitt så seriøst, her sider du jo at dere var kjærester og skulle flytte sammen. Ja å sende nakenbilder og skrive om sex er utroskap. ja jeg prøver å være objektiv. Etter en mnd har jo ikke ting rukket å bli så seriøst. Det var den første gangen han skrev han ville ha sex med henne og spurte om hun kunne sende bilde. Andre gangen var det ikke like direkte, og han sier at da var det mer overfladiske meldinger, men da var det 3 mnd ut i forholdet og vi hadde begynt å snakke om å flytte sammen. Men meget mulig jeg motsier meg selv.. jeg er fryktelig forvirret, såret og lei meg. Jeg mener i blant at jeg overdramatiserer dette veldig og at jeg bør komme meg over det snart. 10 min etter kan jeg sitte og gråte og være helt fortvilet.
Lissi Skrevet 12. november 2009 #17 Skrevet 12. november 2009 ja jeg prøver å være objektiv. Etter en mnd har jo ikke ting rukket å bli så seriøst. Det var den første gangen han skrev han ville ha sex med henne og spurte om hun kunne sende bilde. Andre gangen var det ikke like direkte, og han sier at da var det mer overfladiske meldinger, men da var det 3 mnd ut i forholdet og vi hadde begynt å snakke om å flytte sammen. Men meget mulig jeg motsier meg selv.. jeg er fryktelig forvirret, såret og lei meg. Jeg mener i blant at jeg overdramatiserer dette veldig og at jeg bør komme meg over det snart. 10 min etter kan jeg sitte og gråte og være helt fortvilet. Om dere ellers har det bra sammen og han behandler deg som en dronning så ville jeg sett bort fra dette. Men da må du klare å la det ligge. Da må du tilgi han. Du får gi han tvilen tilgode siden det skjedde så tidlig, og det virker jo som denne kontakten med dama tok slutt.. Bra menn vokser ikke på tre, og jeg tror de fleste er i stand til å gå litt over streken i blant.
Lydia77 Skrevet 12. november 2009 Forfatter #18 Skrevet 12. november 2009 Om dere ellers har det bra sammen og han behandler deg som en dronning så ville jeg sett bort fra dette. Men da må du klare å la det ligge. Da må du tilgi han. Du får gi han tvilen tilgode siden det skjedde så tidlig, og det virker jo som denne kontakten med dama tok slutt.. Bra menn vokser ikke på tre, og jeg tror de fleste er i stand til å gå litt over streken i blant. han er bra! Det er jo en grunn til at jeg aldri har bekymret meg om noe slikt. Jeg vil se bort fra dette og tilgi han. Men jeg vet bare ikke hvordan jeg skal klare det. Må kanskje bare ta tiden til hjelp.
Lissi Skrevet 12. november 2009 #19 Skrevet 12. november 2009 han er bra! Det er jo en grunn til at jeg aldri har bekymret meg om noe slikt. Jeg vil se bort fra dette og tilgi han. Men jeg vet bare ikke hvordan jeg skal klare det. Må kanskje bare ta tiden til hjelp. Jeg tror det er viktig at du snakker ut med han om dette. OM du har behov for det. Så må du legge det bak deg, og det er vanskelig. Jeg fant ut at eksen min satt på sjekkesider. Jeg klarte ikke legge det bak meg, dro det frem hver gang vi kranglet. Jeg ble mistroisk og sjalu, sjekket pc og tlf jevnlig. Jeg skal ikke ha et sånt forhold igjen. Når tillitn er brutt, hva har man da?
Lydia77 Skrevet 12. november 2009 Forfatter #20 Skrevet 12. november 2009 uff... jeg håper bare jeg klarer legge det bak meg... at ikke jeg drar det frem i tide og utide. Men det er vel normalt at det tar litt tid før man klarer glemme sånt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå