Gjest Gjest Skrevet 11. november 2009 #1 Del Skrevet 11. november 2009 jeg vil ha stekte poteter i morgen, men vet ikke helt hva slags kjøtt som passer til. jeg spiser lite eller ingen ting kjøtt, men resten av familien gjør jo det, så burde ha noe ved siden av, men hva? og ellers, hva passer til stekte poteter? jeg bruker å ha grønnsaker, steker dem også, og stekte pølser. men føler at dette blir vannvittig kjedelig i lengden, så noen ideer, til noe som er virkelig godt? kan godt ta tid å lage, kjøttet trenger ikke å være så billig, men helst ikke til flere hundre kr heller. er glad i sterk og kryddret mat generelt. så, skriv gjerne ned tips, å fortel hvordan man går fram !^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 12. november 2009 #2 Del Skrevet 12. november 2009 Syns det meste passer med steikte poteter og grønnsaker eg. Pølser (steikt eller i saus). Kjøtt/kyllingdeig. Kylling. Kjøttkaker/kjøttboller. etc... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 13. november 2009 #3 Del Skrevet 13. november 2009 Pleier å ha kylling og en dressing til, feks tatziki eller noe i den duren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ellen_* Skrevet 13. november 2009 #4 Del Skrevet 13. november 2009 Jeg synes det er godt med "gemistá" til. Gemistá er en gresk rett, og består av uthulede tomater fylt med ukokt ris, olivenolje, tomatinnholdet, urter, raspet løk og hva enn annet du vil ha i. Noen har kjøttdeig i, det er veldig godt, men jeg liker aller best vegetarvarianten. Sett på "tomatlokket" etter du har fylt dem. Disse bakes i ovnen ca. 45 minutter. Du kan legge potetbåter rundt i ildfast form, med en dæsj olivenolje (smaksett dem med sitronsaft, salt, pepper, oregano og ev. hvitløk), og vips så har du et herlig måltid. Du kan også steke potetene individuelt, men det er mye lettere å la alt bakes samtidig i stekeovnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå