Gå til innhold

"Ekstra" kalorier i form av godteri o.l

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man spiser normalt og ganske sunt i uka, hvor mye kan man da unne seg av godis/snacks i helgene?

Høres f.eks en pose Nonstop greit nok ut. (Det tilsvarer litt over 1000 kcal)

Vet det er litt LOL spørsmål, men la gå.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Camilla_*
Skrevet
Hvis man spiser normalt og ganske sunt i uka, hvor mye kan man da unne seg av godis/snacks i helgene?

Høres f.eks en pose Nonstop greit nok ut. (Det tilsvarer litt over 1000 kcal)

Hvis du ikke trenger å gå ned i vekt, ville jeg ikke tenkt ut fra kalorier, men ut fra hva som er bra for kroppen.

Det anbefales at ikke mer en 10% av daglig energibehov skal komme fra sukker, men hvis du vanligvis spiser sunt bør ikke dette være et problem.

Hvor mye godis/snacks har du lyst på da? :)

Skrevet

Jeg treneger ikke å gå ned i vekt nei:) Men er en pose Nonstop i uka ille for kroppen? Jeg tviler litt på det i hvert fall. Men likevel synes jeg 250 g sjokolade høres litt mye ut også ;p

Skrevet

Om du ikke skal ned i vekt så synes jeg du med all god ssamvittighet SKAL kose deg med non stop`en din!

Slanker meg heller ikke, men prøver forbeholde det meste av sjokolade-spisingen til helgene og da går det flere hundre gram både fredag og lørdag, sikkert nærmere halvt kilo tilsammen om ikke mer.. :gjeiper:

Så lenge jeg spiser normal og næringsrik mat i hverdagen så tenker jeg ikke to ganger om jeg skal spise sjokolade eller ikke, det er ett must for meg!

Skrevet

Spis heller mørk sjokolade.. Denne type sjokolade mener jeg skal hjelpe på med forbrenningen :)

Skrevet
Spis heller mørk sjokolade.. Denne type sjokolade mener jeg skal hjelpe på med forbrenningen :)

Den øker nok ikke forbrenningen, men er karaktisert som ett sunnere alternativ til sjokolade gunnnet dens høye kakaoinnhold bl.a. og at en ofte blir fortere mett på sjokolade ved å spise den, men nå var ikke TS interessert i å slanke seg så det skal ikke være nødvendig å spise sjokolade som dette om en ikke er veldig glad i det..

Skrevet

Hmm, synes liksom en kvart kilo sjokolade høres ganske mye ut, men en pose Non Stop i uka høres likevel ikke såå mye ut;p

Nå hang jeg meg veldig opp i akkruat NonStop da, men har blitt litt hekta på det i det siste ;)

Skrevet

Leste en artikkel i går som sa at 25 gr sukker om dagen er greit

Skrevet

Okei, men vet liksom ikke hvor mange gram sukker det er i alt jeg spiser og sånn, og orker heller ikke å sette meg inn i det.

Det eneste jeg lurer på er om 250 g sjokolade / en pakke nonstop i uka er mye ?

Enda mer LOL

Skrevet
Okei, men vet liksom ikke hvor mange gram sukker det er i alt jeg spiser og sånn, og orker heller ikke å sette meg inn i det.

Det eneste jeg lurer på er om 250 g sjokolade / en pakke nonstop i uka er mye ?

Enda mer LOL

NEI!! Du spiser sunt i hverdagen, skal ikke slanke deg og da er mitt svar garantert NEI!!

Kos deg!! :popcorn:

Skrevet
takk skjønne :)

Håper du gjør det også :gjeiper: :popcorn:

Gjest Bolledeig
Skrevet

Jeg er veldig for at folk skal kose seg med god samvittighet (også når det gjelder sjokoladespising). Det går likevel an å vise noe moderasjon, derfor mitt litt kjipe innlegg ;)

Nå skal jeg inn og leke litt festbrems :ler: Store mengder sukker er ikke sunt for kroppen. Punktum. Det har faktisk ingenting å si om man skal slanke seg eller ikke, det er mange negative effekter på kroppen å ha et høyt sukkerinntak uansett hvor mye eller lite man veier. Spesielt med tanke på type 2 diabetes, og utvikling av insulinresistens.

Spiser man overhodet ikke sukkerholdige matvarer i løpet av hele uken, er det kanskje ikke så farlig med såpass store sukkermengder i helgene, men man gjør jo gjerne også dette i tillegg. Disse mengdene med sjokolade/nonstop/whatever er ikke så farlig om det er det eneste man får i seg av sukker hele uken. Men det er ganske mye å spise 2/3 av dagbehovet sitt for kalorier fra en kilde som gir kroppen så og si null næring, med unntak av noen antioksidanter her og der.

Folk skal få gjøre som de vil, men det er altså lurt å ha i bakhodet at det man spiser faktisk har en effekt på kroppen UT OVER om man går opp eller ned i vekt.

Skrevet (endret)
Jeg er veldig for at folk skal kose seg med god samvittighet (også når det gjelder sjokoladespising). Det går likevel an å vise noe moderasjon, derfor mitt litt kjipe innlegg ;)

Enig med deg selvfølgelig!!

Klart at kroppen generelt har mer godt av sunn og næringsrik mat. Derfor er det viktig som du skiver med moderasjon.

Vi skal ha kroppen resten av livet, men den tåler at vi tillater oss noe annet enn sunn næring til tider, men at en opprettholder normal, sunn kost som hovedingrediens i livet og snacsk som krydder!

Endret av Lotte28
Skrevet

Ja, spørsmålet var kjempeLOL.

• 2 måneder senere...
Skrevet
Ja, spørsmålet var kjempeLOL.

Ligger fortsatt og ruller i krampelatter her... :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...