Gå til innhold

En voldtekstmanns

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hvis det fører til at kvinner voldtas, så er det åpenbart en stor risiko, men det kan jo hende det er det hun vil.

Tviler sterkt. Og nettopp sånne holdninger er helt feil. Skal du sitte å påstå at på et nivå var det ønsket fra kvinnens side... så sier du også at på et nivå er voldtekt helt harmløst. Er det ikke mulig å komme med en klar fordømmelse av et overgrep, uten å legge til ....men på en måte var hun skyld i det selv, dette kunne hun ha unngått...

Så hva mener du kvinner/samfunnet bør gjøre for at kvinner skal slippe og bli utsatt for voldtekt ol.?

Du kan like gjerne spørre hvordan kan vi få et null-kriminalitetssamfunn. Jeg tror ikke det er mulig å oppnå. Og nettopp fordi det ikke er mulig å oppnå dette, ville jeg satt pris på at det aldri ble stilt spørsmål ved en kvinnes eventuelle grad av skyld i forbindelse med en voldtekt.

Det at man kan slippe unna med det, pga at hun var 'egentlig' med det holdninger er iallefall ikke noe forebyggende.

Og Waco spør hvorfor kvinner er så redde for å bli voldtatt. Kanskje fordi vi har vokst opp med å se det på film og tv, blitt advart mot fremmede menn som ungjenter, og ikke minst leser stadig om det i media. (Og der får man ofte inntrykk av at det er et lotteri)

Jeg vil tro at de fleste kvinner kjenner et blaff av - om ikke frykt - så iallefall stor skepsis, hvis en er alene på en skogsvei og det plutselig står en mann i veikanten. Eller hvis man går tur en kveld, og det kommer en mann utfra en sidevei som så begynner å gå etter en. Jeg gjør det, jeg vurderer menn, om jeg tror han kan være farlig eller ikke. Det har vært ganger jeg har tenkt at "han" så skummel ut, men jeg har aldri opplevd at "han" faktisk har vært det. Allikevel så kommer den skepsisen hver gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg gjør det, jeg vurderer menn, om jeg tror han kan være farlig eller ikke. Det har vært ganger jeg har tenkt at "han" så skummel ut, men jeg har aldri opplevd at "han" faktisk har vært det. Allikevel så kommer den skepsisen hver gang.

Hvordan tror du det er å være mann da? Når menn hele tiden må vurdere å gå mer enn hundreogfemti meter bak dere, passe på å krysse fortau på andre siden slik at dere ikke bli skremte, gå i ulikt tempo på andre siden for å gå forbi, ikke være i samme etasje som dere på parkeringshuset.

Slik er hverdagen til oss menn!

Og når vi prøver å fortelle dere at dere bør være litt forsiktige med hvem dere har omgang med og hvem dere inviterer opp i badekaret deres på nachspiel og hvem dere legger dere i senga til og tar av dere tøyet, at det enkelte ganger kan være risikabelt dersom du er usikker på fyren!! Men neida, - da skal dere få lov til å gjøre hvaaaa dere vil, dere skal kunne ta av dere trusa hvooooor som helst og si hvaaaa som helst, og allikevel skal menn være tankelesere!!!

Hva mer vil dere vi menn skal gjøre? Vi forsøker jo så langt vi klarer å distansere oss fra dere i by og skog, for så utrivelig har denne voldteksparanoiaen dere blitt!

Jeg må nesten si det er litt helseskadelig dette her. Være redde for menn dere innest inne vet skyldes oppførsel, men en urasjonell frykt for "alle menn", selv om kanskje bare en av tusen menn har psyke og brunst og ståpikk nok til å både forfølge og pule på en gang. Da må dere har tirret oksen fælt.

Men at kvinner er usammenhengende og irrasjonelle vet jeg jo, men det nytter ikke å berolige kvinner for det.

En dame lurte på om jeg kunne følge henne hjem en gang, hun var så redd for å bli voldtatt. - Jeg kan dessverre ikke det, svarte jeg henne, for jeg skal andre veien. Dessuten er det ingen som vil voldta deg! svarte jeg henne blidt for at hun ikke skulle være redd.

Tror noen av dere at det hjalp?

Skrevet
Tviler sterkt. Og nettopp sånne holdninger er helt feil. Skal du sitte å påstå at på et nivå var det ønsket fra kvinnens side... så sier du også at på et nivå er voldtekt helt harmløst. Er det ikke mulig å komme med en klar fordømmelse av et overgrep, uten å legge til ....men på en måte var hun skyld i det selv, dette kunne hun ha unngått...
Kvinner fantaserer om voldtekt(men vil ikke at det skal skje i virkeligheten), og voldtekt kan unngås, hvis kvinner lar være å gi menn muligheten. Voldtekt er galt, men å mene det hindrer ikke at det voldtas!
Du kan like gjerne spørre hvordan kan vi få et null-kriminalitetssamfunn. Jeg tror ikke det er mulig å oppnå. Og nettopp fordi det ikke er mulig å oppnå dette, ville jeg satt pris på at det aldri ble stilt spørsmål ved en kvinnes eventuelle grad av skyld i forbindelse med en voldtekt.

Det at man kan slippe unna med det, pga at hun var 'egentlig' med det holdninger er iallefall ikke noe forebyggende.

Og Waco spør hvorfor kvinner er så redde for å bli voldtatt. Kanskje fordi vi har vokst opp med å se det på film og tv, blitt advart mot fremmede menn som ungjenter, og ikke minst leser stadig om det i media. (Og der får man ofte inntrykk av at det er et lotteri)

Jeg vil tro at de fleste kvinner kjenner et blaff av - om ikke frykt - så iallefall stor skepsis, hvis en er alene på en skogsvei og det plutselig står en mann i veikanten. Eller hvis man går tur en kveld, og det kommer en mann utfra en sidevei som så begynner å gå etter en. Jeg gjør det, jeg vurderer menn, om jeg tror han kan være farlig eller ikke. Det har vært ganger jeg har tenkt at "han" så skummel ut, men jeg har aldri opplevd at "han" faktisk har vært det. Allikevel så kommer den skepsisen hver gang.

Kvinner kan unngå å bli voldtatt, hvis de er forsiktige!
Skrevet (endret)

Det livet norske kvinner ønsker seg. Det konsekvensefrie samfunn hvor jenter kan drikke seg sanseløs berurset, ravende rundt, danse med alle mulige fremmede, sitte på fanget til en som har kjøpt vodka og red bull deg mens han sier at han har en flaske til på hotellrommet.

Dette samfunnet er rett og slett provoserende på mange mennesker. Og ja, selv om jeg er uenig, så kan jeg godt forstå at en tjuefem år gammel sulten asylsøker, forlatt av alle her på jordkloden kan utvise forakt og avsky, for den norske kvinnelige mentaliteten om å drikke seg så full at hun ikke husker noe dagen etter. Uansett hun er jo trygg! Hun har jo en illusjon om at hun kan gjøre hva hun vil og alle hjelper henne! Om hun blir ranet er poitiet der, om hun har innbrudd er forsikringsselskapet der, om hun faller og slår seg er legevakta der, om hun ønsker å reise vekk fra problemene er flyreisen der, vil hun til et fremmed land har hun pass, ønsker hun å drikke seg sanseløs dritings uten konsekvenser på gata kan hun det om hun ønsker! Og slik maner jo til en vrangforestillelse om hva som er rettferdighet når han ikke kan gå til politiet om han blir ranet, har han innbrudd må han forhøre vennene sine, dersom han brekker et ben må han holde seg langt unna sykehjelp, kan ikke arbeide, har ikke egen bankkonto, er helt uten rett til trygd dersom han skulle bli ufør, eller gå på sosialen hvis han blir sulten og ikke har penger, lever på flukt, og utrygghet av dimisjoner.

Selvfølgelig er det lett å forstå dette her.

Endret av waco
Skrevet
Hvordan tror du det er å være mann da? Når menn hele tiden må vurdere å gå mer enn hundreogfemti meter bak dere, passe på å krysse fortau på andre siden slik at dere ikke bli skremte, gå i ulikt tempo på andre siden for å gå forbi, ikke være i samme etasje som dere på parkeringshuset.

Slik er hverdagen til oss menn!

Ja, jeg skjønner faktisk det. Nå tror jeg ikke at den voldtektsparanoiaen er så stor som man kan tro. Ingen trenger å gå hundreogfemti meter bak meg, jeg er heller ikke vant til at noen tar sånne hensyn. Personlig er jeg like mye/lite redd for å bli ranet, i den grad jeg egentlig er redd for noen av delene

Og når vi prøver å fortelle dere at dere bør være litt forsiktige med hvem dere har omgang med og hvem dere inviterer opp i badekaret deres på nachspiel og hvem dere legger dere i senga til og tar av dere tøyet, at det enkelte ganger kan være risikabelt dersom du er usikker på fyren!! Men neida, - da skal dere få lov til å gjøre hvaaaa dere vil, dere skal kunne ta av dere trusa hvooooor som helst og si hvaaaa som helst, og allikevel skal menn være tankelesere!!!

Når du "forteller" oss det på den måten skjærer du alle over en kam, alle oppfører seg ikke slik. De færreste jeg kjenner gjør det.

Hva mer vil dere vi menn skal gjøre? Vi forsøker jo så langt vi klarer å distansere oss fra dere i by og skog, for så utrivelig har denne voldteksparanoiaen dere blitt!

Forventer som sagt ikke, og er heller ikke vant til at noen distanserer seg fra meg.

En dame lurte på om jeg kunne følge henne hjem en gang, hun var så redd for å bli voldtatt. - Jeg kan dessverre ikke det, svarte jeg henne, for jeg skal andre veien. Dessuten er det ingen som vil voldta deg! svarte jeg henne blidt for at hun ikke skulle være redd.

Tror noen av dere at det hjalp?

Nei, hun ble sikkert dritt-sur for du mente hun ikke var attraktiv.

Jeg kommer tilbake med mer, har ikke tid til å sitte her akkurat nå

Skrevet (endret)
Det livet norske kvinner ønsker seg. Det konsekvensefrie samfunn hvor jenter kan drikke seg sanseløs berurset, ravende rundt, danse med alle mulige fremmede, sitte på fanget til en som har kjøpt vodka og red bull deg mens han sier at han har en flaske til på hotellrommet.

Men du kan jo også snu på det å si at det er umoralsk av mannen og spandere drikke, få jenta sanseløst beruset og overtale henne til å bli med opp på rommet.

Og ja, på mange måter kunne jeg tenkt meg et samfunn der det ikke innebar større risiko for en kvinne å drikke seg dritings enn det gjør for en mann.

Dette samfunnet er rett og slett provoserende på mange mennesker. Og ja, selv om jeg er uenig, så kan jeg godt forstå at en tjuefem år gammel sulten asylsøker, forlatt av alle her på jordkloden kan utvise forakt og avsky, for den norske kvinnelige mentaliteten om å drikke seg så full at hun ikke husker noe dagen etter. Uansett hun er jo trygg! Hun har jo en illusjon om at hun kan gjøre hva hun vil og alle hjelper henne! Om hun blir ranet er poitiet der, om hun har innbrudd er forsikringsselskapet der, om hun faller og slår seg er legevakta der, om hun ønsker å reise vekk fra problemene er flyreisen der, vil hun til et fremmed land har hun pass, ønsker hun å drikke seg sanseløs dritings uten konsekvenser på gata kan hun det om hun ønsker! Og slik maner jo til en vrangforestillelse om hva som er rettferdighet når han ikke kan gå til politiet om han blir ranet, har han innbrudd må han forhøre vennene sine, dersom han brekker et ben må han holde seg langt unna sykehjelp, kan ikke arbeide, har ikke egen bankkonto, er helt uten rett til trygd dersom han skulle bli ufør, eller gå på sosialen hvis han blir sulten og ikke har penger, lever på flukt, og utrygghet av dimisjoner.

Selvfølgelig er det lett å forstå dette her.

En asylsøker har riktignok ikke egen bankkonto, men han har da mulighet til å få legehjelp. Så lenge han ikke har fått avslag og oppholder seg ulovlig. Og du tror ikke at han vil syns at norske menns oppførsel er provosernde også?

Og jeg syns det er en styrke ved vårt samfunn at vi har så mange sikkerhetsnett for de som bor her.

Endret av Ella_Grey
Skrevet

Jeg bare sier at jeg kan forså at en asylsøkere kanskje har en litt annen oppfattning av hva som er rettferdig her på jorda? Sier ikke at dem har rett eller dem er skyld i det eller at vi har skyld.

Forteller bare hvordan en asylsøker kan oppfatte det. Ikke kult å være rettsløs i et samfunn så godt for de som er lovlige her. Slik kan jo skape frusterasjon. Sier ikke at det rett, men som igjen, bare prøver å forklare.

Forresten en uten pass kan jo selvsagt ikke reise til utlandet slik du og jeg kan reise hvis vi har lyst.

At du ikke ser at det er noen forskjell på en asylsøkers rettigheter og en norsk nordmann tyder jo bare på at kvinner kanskje ikke er like gode til å forestille seg abstrakte tankegang fra mennesker hvis omverden er helt annerledes enn oss i samme land?

Skrevet
At du ikke ser at det er noen forskjell på en asylsøkers rettigheter og en norsk nordmann tyder jo bare på at kvinner kanskje ikke er like gode til å forestille seg abstrakte tankegang fra mennesker hvis omverden er helt annerledes enn oss i samme land?

Hva er problemet ditt? Er det noen her som sier at de ikke ser at det er forskjell på en norsk statsborger og en asylsøkers rettigheter? Det provoserende er at du sier du kan forstå at de voldtar. At asylsøkere som har fått avslag, lever i en vanskelig situasjon, sier seg selv. (At de ikke har rett på legehjelp stemmer for øvrig ikke, men de har vel ikke krav på noe utover akutthjelp.) Jeg mener også det er her man burde fokusere en debatt om hvordan redusere voldtekter. I tillegg bør man gi kvinner tips om hvordan ta sine forholdsregler, men som jeg har sagt mange ganger nå, må man vite hvor man skal legge vekten, for å ikke gi feilaktige signaler om skyld og ansvar.

Men det er komplisert når asylsøkere forgriper seg på kvinner, og man kan ha en lang debatt om hva man kan gjøre med dette ift. hvordan hverdagen på et asylmottak er, om de som er traumatiserte fra sitt hjemland får tilstrekkelig helsehjelp osv. Det er for meg en langt mer interessant og viktig diskusjon.

Og så kan man diskutere alle disse andre voldtektsforbryterne som er "mannen i gata", som tvinger seg til sex med kjæresten sin, eller han som utnytter fulle jenter på byn. Ja, man kan la være å drikke seg full, men realistisk sett vet man at det alltid vil være noen som gjør det. Da bør man samtidig rette fokus mot hvorfor noen velger å voldta bevisstløse kvinner. Eller hvorfor noen er voldelige mot sine partnere - hvordan skal man f.eks. ta sine forholdsregler mot dette, når det gjerne ikke er noe man forutser når man først innleder et forhold.

Dette er langt mer komplisert enn å be kvinner holde seg edru og gå hjem i følge, når man vet hvor mange voldtekter som nettopp ikke er overfallsvoldtekter.

Og så vet jeg at dette med voldtekt ikke alltid er svart/hvitt. Er mannen også kjempefull og hun ikke setter seg direkte imot, ser jeg klart at det er mange gråsoner. Men at hun flørter, blir med en mann hjem, for så å ombestemme seg, vil aldri være aksepptabel grunn til å voldta. Samme hvor usympatisk waco eller andre syns hun oppfører seg.

Skrevet
Men du kan jo også snu på det å si at det er umoralsk av mannen og spandere drikke, få jenta sanseløst beruset og overtale henne til å bli med opp på rommet.

Og ja, på mange måter kunne jeg tenkt meget samfunn der det ikke innebar større risiko for en kvinne å drikke seg dritings enn det gjør for en mann.

En asylsøker har riktignok ikke egen bankkonto, men han har da mulighet til å få legehjelp. Så lenge han ikke har fått avslag og oppholder seg ulovlig. Og du tror ikke at han vil syns at norske menns oppførsel er provosernde også?

Og jeg syns det er en styrke ved vårt samfunn at vi har så mange sikkerhetsnett for de som bor her.

Hvordan?

Og hvordan skal andre land kunne kopiere Norge, uten eiendomsretten over de store mengdene naturressurser, som byttes i mot fruktene utlendinger sitt arbeid?

Skrevet

Hvordan ellers skal en fremmed mann få pult første kveld? Da må det jo være rus inn i bildet sier jo seg selv. Man kan ikke være edru og fortelle se & hør vitser og håpe på at hun ler nok til å få lyst til å knulle. Rus er ansvarsfraskrivelse hos begge kjønn. Ellers hadde jo selvfølgelig ingen brukt det.

Skrevet (endret)
Samme hvor usympatisk waco eller andre syns hun oppfører seg.

Det er nok heller det at hun er sjarmerende! Hun leker med deg og sender blikk og du leser i øynene hennes at her er det en rampejente som elsker rus og ansvarsløshet. Man er jo selvsagt usikker på hva denne jenta mener med dette uskikkelige rampejenteblikket sitt, men hun er jo der da, og forteller tragediehistorier om typen, eller hun snakker om hvor ensomt det er å sove alene. Eller hun har forbrukt allerede uker og timer og minutter av tia tid ved å legge opp til et spor eller tilfeldigheter som gjør at man havner i samme rom på i samme seng, eller i samme sofaen etter at alle de andre har gått. Skjer slike tilfeldigheter av seg selv, kan manspørre? Er det forsynet kanskje? Sitter nærme deg og visker at hun har spist sobril, så imorgen så husker hun ikkeno allikevel neste dag, - og legger til, har man først gjort noe gærent så er det lett å gjøre mer...

Noen ganger og mange ganger skjer sex selv om man ikke var forbredt på det, ergo er man ikke alene med det motsatte kjønn i settinger det er vanlig å knulle eller sove som for eksempel mellom kokka 03 og 06 om morningen som også helt tilfeldig er 90% av alle anmeldte overgrep.

Årsaken til at kvinner ikke vil gå inn i seg selv og virkelig forby oppførsel som fører til voldtekt er at kvinner flest elsker spenning og tenner masse på forviklinger og det spiller som foregår omkring sex. Gi og ta, kaste lokkemat for å fange fangst. Slik opererer kvinner. Hvorfor ikke? Hadde det ikke vært kjedelig ellers? Tenk et samfunn helt uten frykt for voldtektsmannen, hvor kjedelig og forutsigbart? Ingen frykt å være redde for, hva kan da holde oss samlet? Noe må man legge sin redsel og frykt på, og hva er vel bedre enn at det kan være en ansiktløs fremmed "mannen i gata" fyr? En tilfeldig som vil finne på å voldta en vilkårlig kvinne han ser på andre siden av bussholdeplassen? Det aller beste er jo å gå rundt å være redd for folk man ikke kjenner, da behøver en jo selvsagt ikke ta hensyn til hvordan man er mot andre, genialt, kan neppe finnes noen bedre måte å tenke på!

Jeg tror helt ærlig at hva som blir oppfattet som voldtekt eller ikke hos kvinnen, er hvordan man oppfører seg de neste dagene...

Endret av waco
  • 8 måneder senere...
Skrevet

"– Min intensjon er å bidra til å forebygge voldtekt. Om de skremmes litt, synes jeg ikke det gjør noe, hvis det kan bidra til å redusere antall voldtatte kvinner. Vi monterer alarm i husene våre og legger ikke mobiltelefoner synlig i bilvinduet. Da må det gå an å tenke preventivt også når det gjelder voldtekter. Realiteten er dessverre at det ikke alltid er trygt for kvinner å gå alene hjem fra byen, sier Rohde."

LINK

Skrevet

Fornekter du det faktum vera vinge at det ikke er tilfeldig hvem jente som blir utsatt for voldtekt og hvem som bedriver "risikoatferd"?

Fy faen. Her gir du jenter skylden for at de blir voldtatt. Fy faen. Du er ikke vel bevart.

Hvis velstående menn som ble offer for vold fikk sine saker henlagt eller at deres gjerningsmenn fikk gå fri i like stor grad som det som gjelder voldtektssaker, tror jeg nok pipa hadde fått en annen lyd, og sakene en helt annen prioritet, ja.

Artikkelen setter fingeren på flere interessante ting. Som at samfunnet har en viss forestilling av hvordan voldtektsmenn og voldtektsofre ser ut. Passer de ikke inn i malen, hvis han er kjekk populær og vellykket, og hun er litt "misfit" eller har et dårlig stempel som "løs", så er sjansen liten for at han blir dømt. Refererer blant annet til saken i Sverige hvor en helg bygd mobbet ei tenåringsjente som ble voldtatt men hyllet voldtektsmannen.

Skrevet

Fy faen. Her gir du jenter skylden for at de blir voldtatt. Fy faen. Du er ikke vel bevart.

Hvis velstående menn som ble offer for vold fikk sine saker henlagt eller at deres gjerningsmenn fikk gå fri i like stor grad som det som gjelder voldtektssaker, tror jeg nok pipa hadde fått en annen lyd, og sakene en helt annen prioritet, ja.

Ingen/svært få ønsker å bli utsatt for vold, sex derimot er vel noe de fleste søker/ønsker, dvs det at en mann har sex med en kvinne, betyr ikke nødvendigvis at han har voldtatt henne?
Artikkelen setter fingeren på flere interessante ting. Som at samfunnet har en viss forestilling av hvordan voldtektsmenn og voldtektsofre ser ut. Passer de ikke inn i malen, hvis han er kjekk populær og vellykket, og hun er litt "misfit" eller har et dårlig stempel som "løs", så er sjansen liten for at han blir dømt. Refererer blant annet til saken i Sverige hvor en helg bygd mobbet ei tenåringsjente som ble voldtatt men hyllet voldtektsmannen.

Skrevet

Ingen/svært få ønsker å bli utsatt for vold, sex derimot er vel noe de fleste søker/ønsker, dvs det at en mann har sex med en kvinne, betyr ikke nødvendigvis at han har voldtatt henne?

Et interessant spørsmål. De fleste "f-ord" som brukes om samleie, spiller hen på at dette er noe mannen gjør med/mot kvinnen - uavhengig av hennes vilje. Heteroseksuell sex har derfor noe av voldtektens natur i seg. Sex er noe mannen påfører kvinnen, det er et angrep på kvinnen. Sexen blir straffbart overgrep når mennene gjør dette mot kvinnens vilje eller med en kvinne som er ute av stand til å sette seg til motverge. Et spørsmål er imidlertid i hvilken grad sex bør tillates når kvinnen er likegyldig og ute av stand til å oppnå den samme nytelse som mannen får. I likestillingens navn mener jeg at slik sex også burde defineres som overgrep. Slike overgrep er spesielt alminnelige i etablerte parforhold.

En kan mistenke at heterosexens asymmetri er med på å holde kvinneundertrykkingen ved like. Det litt ubehagelige spørsmålet som trenger seg frem, er derfor om all heterosex burde være forbudt.

Skrevet

Et interessant spørsmål. De fleste "f-ord" som brukes om samleie, spiller hen på at dette er noe mannen gjør med/mot kvinnen - uavhengig av hennes vilje. Heteroseksuell sex har derfor noe av voldtektens natur i seg. Sex er noe mannen påfører kvinnen, det er et angrep på kvinnen. Sexen blir straffbart overgrep når mennene gjør dette mot kvinnens vilje eller med en kvinne som er ute av stand til å sette seg til motverge. Et spørsmål er imidlertid i hvilken grad sex bør tillates når kvinnen er likegyldig og ute av stand til å oppnå den samme nytelse som mannen får. I likestillingens navn mener jeg at slik sex også burde defineres som overgrep. Slike overgrep er spesielt alminnelige i etablerte parforhold.

En kan mistenke at heterosexens asymmetri er med på å holde kvinneundertrykkingen ved like. Det litt ubehagelige spørsmålet som trenger seg frem, er derfor om all heterosex burde være forbudt.

At all heterosex har et element av voldtekt i seg er bortimot det største vissvass jeg har hørt på lenge :ler:

Heterosexens asymmetri? Oi, har du lært deg et nytt ord i dag?

Skrevet

Så kvinner har ikke noe behov for/ønske om å ha sex, og hvis så er tilfelle så må man forby dem å ha det?
Skrevet

Vi snakker faktisk om voldtekt her!!! Ingen önsker å bli voldtatt!!! Ikke bland inn önske om å ha sex! Det er noe HELT annet!!! Det er denne holdningen som er så skremmende som förer til at menn tror damer mener ja når de faktisk mener nei!!!

:kjefte:

Skrevet (endret)

Vi snakker faktisk om voldtekt her!!! Ingen önsker å bli voldtatt!!! Ikke bland inn önske om å ha sex! Det er noe HELT annet!!! Det er denne holdningen som er så skremmende som förer til at menn tror damer mener ja når de faktisk mener nei!!!

:kjefte:

Du skrev: "Hvis velstående menn som ble offer for vold fikk sine saker henlagt eller at deres gjerningsmenn fikk gå fri i like stor grad som det som gjelder voldtektssaker, tror jeg nok pipa hadde fått en annen lyd, og sakene en helt annen prioritet, ja", og jeg påpeker at man ikke nødvendigvis har synlige bevis på at noen er blitt tvunget til sex(alt er likt om det var frivillig/ei), skader som følge av slag/spark/kutt fra kniv ol. er derimot synlige.

Endret av gbnj
Skrevet

Du skrev: "Hvis velstående menn som ble offer for vold fikk sine saker henlagt eller at deres gjerningsmenn fikk gå fri i like stor grad som det som gjelder voldtektssaker, tror jeg nok pipa hadde fått en annen lyd, og sakene en helt annen prioritet, ja", og jeg påpeker at man ikke nødvendigvis har synlige bevis på at noen er blitt tvunget til sex(alt er likt om det var frivillig/ei), skader som følge av slag/spark/kutt fra kniv ol. er derimot synlige.

Det er fordi du ikke forstår at tvang kan vaere mye annet enn vold som gir synlige fysiske skader, og derfor vanskelig å bevise i retten. Det er folk som deg som gjör til at mange voldtektsmenn går fri.

Har du i det hele tatt lest artikkelen denne tråden er linket til? Det sier vel nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...