Gå til innhold

En voldtekstmanns

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kvinner kan være i samme rom som menn(de vet de kan stole på), de skal kunne være ute, men å være alene med menn de ikke vet at de kan stole på, kan føre til at de blir tvunget/presset til sex. Det er sånn det er, uavhengig om man liker det eller ikke!

Og hvordan mener du man kan vite hvem man kan stole på? Du vet at kvinner blir voldtatt av onklene sine, ferdene sine, mannene sine, kompisene sine etc? Har du funnet opp et apparat som forteller oss hvem som kan komme til å voldta så vi vet hvem vi kan stole på? I så fall er dette tidenes oppfinnelse og du bør søke patent på det. ikke minst bør du informere justisministeren og politiet om oppfinnelsen din.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste ansvaret kvinner har er å si nei når de mener nei og si ja når de mener ja. Da kan man ungå såkalt uaktsom voldtekt der mannen tror hun vil selv om hun sier nei.

Skrevet (endret)
1. Begge har ansvar, kvinner liker å drive koketteri, er tvetydige/diffuse/hinter/signaliserer, mannen bli oppisset/forvirret/usikker osv, men det fritar selvfølgelig ikke mannen for ansvar.

2. Voldektsmenn er ikke bare de som overfaller kvinner på gata, det inkluderer også daterape, venner, kjærester, ektefeller, mørketallene er store, menn er sterke fysisk og dominerende, så kvinner kan la seg presse, være beruset og vet at det ikke nytter å gjøre motstand/tør ikke å gjøre motstand.

3. Du/kvinner vil at menn skal være snille, men de er delvis styrt av instinkter og delvis av rasjonalitet/fornuft/abstrakt tenkning ol, og hvis man legger til alkohol, kvinners koketteri/naivitet/ønske om oppmerksomhet ol. så kan menn voldta hvis de har/får muligheten. Det blir som med ville rådyr, som styres av instinkter, man kan ikke opppsøke dem å forvente at de ikke skal gå til angrep fordi man selv ikke liker det, man må forholde seg til virkeligheten/ikke ønsketenkning, som kvinner har en tendens til å gjøre.

Det virker ikke som du vil ta inn over deg at løsningen din er mye verre enn problemet du søker å bekjempe. Det du foreslår er at vestlige kvinner skal miste den friheten de har og langt på vei leve som kvinner i land vi ikke ønsker å sammenlikne oss med. Greit nok at voldtekt er alvorlig, men løsningen din vil være en enda større krenkelse av norske kvinner enn dagens voldtektstall.

Endret av Cuckold
Skrevet
Og hvordan mener du man kan vite hvem man kan stole på? Du vet at kvinner blir voldtatt av onklene sine, ferdene sine, mannene sine, kompisene sine etc? Har du funnet opp et apparat som forteller oss hvem som kan komme til å voldta så vi vet hvem vi kan stole på? I så fall er dette tidenes oppfinnelse og du bør søke patent på det. ikke minst bør du informere justisministeren og politiet om oppfinnelsen din.
Man må bli godt kjent med de før man er alene med de. Andre kvinner!
Skrevet
Det eneste ansvaret kvinner har er å si nei når de mener nei og si ja når de mener ja. Da kan man ungå såkalt uaktsom voldtekt der mannen tror hun vil selv om hun sier nei.
Er kvinner krystallklare i virkeligheten?
Skrevet
Er kvinner krystallklare i virkeligheten?

Dessverre så er nok ikke alle det. Det er noen som sier nei når de mener ja, og det er noen som sier de tenner på å bli voldtatt. Jeg tror begge dele kan skape forvirring hos menn.

Skrevet
Det virker ikke som du vil ta inn over deg at løsningen din er mye verre enn problemet du søker å bekjempe. Det du foreslår er at vestlige kvinner skal miste den friheten de har og langt på vei leve som kvinner i land vi ikke ønsker å sammenlikne oss med. Greit nok at voldtekt er alvorlig, men løsningen din vil være en enda større krenkelse av norske kvinner enn dagens voldtektstall.
Først må du komme med et realistisk alternativ, for i virkeligheten så kan menn voldta kvinner hvis de får muligheten, så enkelt er det, og å mislike det, hevde i det uendelige at menn har alt ansvar for voldtekter ol. vil ikke føre til at kvinner slipper unna voldtekter. Kvinner trenger ike isolere seg, de må bare ike være alene med menn de ikke kan stole på, for i virkeligheten så kan disse mennene tiltvinge seg sex, mot kvinnene sin vilje, det liker ike du, men hva så?
Skrevet (endret)

Først må du komme med et realistisk alternativ, for i virkeligheten så kan menn voldta kvinner hvis de får muligheten, så enkelt er det, og å mislike det, hevde i det uendelige at menn har alt ansvar for voldtekter ol. vil ikke føre til at kvinner slipper unna voldtekter. Kvinner trenger ike isolere seg, de må bare ike være alene med menn de ikke kan stole på, for i virkeligheten så kan disse mennene tiltvinge seg sex, mot kvinnene sin vilje, det liker ike du, men hva så?

Nei, jeg må ikke komme med et realistisk alternativ. Som jeg skriver er jo løsningen din mye verre enn dagens situasjon, så det finnes en uendelighet av ubrukelige løsninger som er på linje med din, og som jeg selvfølgelig heller ikke støtter. Jeg vil jo ikke bytte ut dagens situasjon med noe som er hundre ganger verre.

Du har gått helt i vranglås og hengt deg opp i tanken om at vi må komme bort fra dagens situasjon for enhver pris, koste hva det koste vil. Men dagens situasjon er langt å foretrekke fremfor det samfunn du forespeiler oss.

Endret av Cuckold
Skrevet
Nei, jeg må ikke komme med et realistisk alternativ. Som jeg skriver er jo løsningen din mye verre enn dagens situasjon, så det finnes en uendelighet av ubrukelige løsninger som er på linje med din, og som jeg selvfølgelig heller ikke støtter. Jeg vil jo ikke bytte ut dagens situasjon med noen som er hundre ganger verre.

Du har gått helt i vranglås og hengt deg opp i tanken om at vi må komme bort fra dagens situasjon for enhver pris, koste hva det koste vil. Men dagens situasjon er langt å foretrekke fremfor det samfunn du forespeiler oss.

Er det så ille, det gjøres til en viss grad idag også, kvinner unngår å være alene med menn de ikke kjenner/stoler på, kvinner er ofte isammen med venniner osv. Kvinner kan godt være alene med menn de ikke kjenner/stoler på, det er helt opp til den enkelte.

Jeg vil ikke tvinge kvinner til å la være å være alene med menn de ikke kjenner/stoler på, jeg bare påpeker at det kan føre til at de blir presset til sex!

Gjest brutal_mann
Skrevet
Hvorfor ser så mange menn her på forumet ut til å tro det? Fordi dere har blitt dumpa til fordel for slike menn en gang i fortiden? Det er faktisk ikke sånn at man må være bad boy for å gjøre suksess på det personlige eller det profesjonelle plan. Hvis så, satser man kanskje på feil damer eller smale karriereområde?

Dumpa én gang for en bædbåi? _Hver_ gang! Bædbåis ER vinnerene i samfunnet. Skarpe albuer og ingen samvittighet er det som fører frem her i verden.

Skrevet (endret)
Nei, jeg må ikke komme med et realistisk alternativ. Som jeg skriver er jo løsningen din mye verre enn dagens situasjon, så det finnes en uendelighet av ubrukelige løsninger som er på linje med din, og som jeg selvfølgelig heller ikke støtter. Jeg vil jo ikke bytte ut dagens situasjon med noe som er hundre ganger verre.

Er det så ille, det gjøres til en viss grad idag også, kvinner unngår å være alene med menn de ikke kjenner/stoler på, kvinner er ofte isammen med venniner osv. Kvinner kan godt være alene med menn de ikke kjenner/stoler på, det er helt opp til den enkelte.

Jeg vil ikke tvinge kvinner til å la være å være alene med menn de ikke kjenner/stoler på, jeg bare påpeker at det kan føre til at de blir presset til sex!

Dine leveregler følges vel først og fremst av kvinner i andre kulturer. Kvinner jeg kjenner er stadig på tomannshånd med menn de ikke kjenner, og det er en stor kvalitet ved vår kultur, noe mange innvandrere har problemer med å takle, men som vi ikke av den grunn skal gi slipp på. Det er bedre at våre nye landsmenn lærer av oss enn vi av dem på dette felt.

Endret av Cuckold
Skrevet

Ta meg for eksempel da. Hvis jeg er skikkelig kåt og har stor benner, men så kan dama være bittelittegranne kverulant, ja da mister jeg bennern med en gang.

Kanskje jeg hadde klart å løpe maks en eller en og en halv meter før penisen min hadde vært mindre enn en rosin.

Ikke hadde jeg klart å hatt sex med en dame om jeg blei littegranne forstyrra av frusterasjon eller om man blir littegranne sinna, så med så mange ting som utelukker at jeg havner i en voldtektssitasjon så vet jeg med med nærmest hundre prosent sikkerhethet at jeg aldri kan komme til å voldta en dame.

En gang jeg hadde sex på sofaen og hørte at hørte jagland si på tv at obama kom til oslo så mistet jeg potensen med en gang, fordi jeg skjønte at da kom dem til å stenge ibsentunnelen og vaterlandstunnelen som gjør at jeg ville komme forseint til jobb.

Så hva kan forklaringen da være at damer er så livredde for bli voldtatt? Da må det jo ligge i oppførselen og væremåten deres, når man har provoserende atferd så gjenspeiler det andre menneskers oppførsel.

Ikke har jeg forestillingsevne heller.

Skrevet

Men å si neinei lavt er mer som et samtykke, akkurat som høy latter kan være et avslag, men et smil kan være et samtykke, og å lukke øynene betyr nei, men det kan også bety ja.

Kroppsspråket og blikk burde vært ganske lette og tolke. Noen ganger når man har lyst på sex og er litt beruset så klager man ikke det, og da ser man på hvilkene omgivelser vi er rundt. Tenker dama det samme som deg, spør man seg selv om da?

Skrevet
Så du mener naturen overdriver når den tillater at mennesker dør som følge av skadene de pådrar seg i kollisjoner? Oppførselen til kvinner rettferdiggjøør ikke voldtekt, men oppførselen kan allikevel føre til voldtekt, så da bør man ta sine forholdsregler hvis man vil unngå å bli voldtatt.

Naturen er... naturen, den er ikke noe bevisst mekanisme som 'lar' personer dø. Jeg vil jo tro at de fleste menn er i stand til å gjøre vurderinger på hva som er rett og galt, på et helt annet nivå enn det naturen gjør.

Unødig risiko vil da være å ha vært alene!

Så for en kvinne å ferdes ute alene, eller å være hjemme alene. Det er en unødvendig stor risiko?? Virkelig???

Men menn er fysisk sterkere enn kvinner, noe som gjør dem istand til å ta seg til rette(sympatisk/usympatisk).

Å påpeke at en kvinne kan bli voldtatt hvis hun gir menn muligheten er realistisk, du kan godt mislike det, men kvinner kan bli voldtatt og de kan unngå det hvis de tar visse forholdsregler.

Det du altså syns er best, er et samfunn der kvinner aldri er alene, og i hvertfall ikke befinner seg sammen med ukjente menn. Det høres jo ikke ut som et mye sympatisk samfunn. Mener du at Norge i dag er så ille, at det å gå alene innebærer en unødvendig stor risiko for å bli overfalt?

Skrevet

Jeg vil også foretrekke et samfunn hvor det er en risiko for å bli utsatt for voldtekt og andre kriminelle handlinger, framfor en tilværelse der man må begrense friheten sin kraftig. Og det er dit jeg mener man havner om det skulle bli mer akseptert at kvinner bedriver risikoatferd ved å gå ute alene eller å være på fest. Begrense risiko innen visse grenser - ja. Å måtte tenke forholdregler i alt man gjør - nei takk.

Så hva kan forklaringen da være at damer er så livredde for bli voldtatt? Da må det jo ligge i oppførselen og væremåten deres, når man har provoserende atferd så gjenspeiler det andre menneskers oppførsel.

Ja, det er det som gjør at jeg i blant kan frykte å bli voldtatt. At jeg er så provoserende der jeg går for meg selv og plager ingen.

Også fint å se at du selv innrømmer manglende forestillingsevne, for det er tydelig at du ikke evner å se utenfor tanken om at voldtekt i hovedsak skal handle om jenter som blir med ti jugoslavere hjem. (Og så vil jeg legge til at det i et slikt scenario fortsatt ikke er noen unnskyldning for å voldta. Det er dumt å bli med flere fremmede hjem, men naivitet rettferdiggjør ikke voldtekt.)

Skrevet
Dine leveregler følges vel først og fremst av kvinner i andre kulturer. Kvinner jeg kjenner er stadig på tomannshånd med menn de ikke kjenner, og det er en stor kvalitet ved vår kultur, noe mange innvandrere har problemer med å takle, men som vi ikke av den grunn skal gi slipp på. Det er bedre at våre nye landsmenn lærer av oss enn vi av dem på dette felt.
Ja, kvinner kan være alene med menn de ikke kjenner/vet om de kan stole på, men det vil alltid være en fare for at en eller annen mann ikke kjenner/vet om de kan stole på, kan finne på å voldta de hvis de er alene isammen.

Det virker som du prøver å gi inntrykk av at det forekommer få voldtekter/tvungen sex i Norge, er det ikke mange voldtekter som ikke blir anmeldt ol.?

Skrevet (endret)
Ta meg for eksempel da. Hvis jeg er skikkelig kåt og har stor benner, men så kan dama være bittelittegranne kverulant, ja da mister jeg bennern med en gang.

Kanskje jeg hadde klart å løpe maks en eller en og en halv meter før penisen min hadde vært mindre enn en rosin.

Ikke hadde jeg klart å hatt sex med en dame om jeg blei littegranne forstyrra av frusterasjon eller om man blir littegranne sinna, så med så mange ting som utelukker at jeg havner i en voldtektssitasjon så vet jeg med med nærmest hundre prosent sikkerhethet at jeg aldri kan komme til å voldta en dame.

En gang jeg hadde sex på sofaen og hørte at hørte jagland si på tv at obama kom til oslo så mistet jeg potensen med en gang, fordi jeg skjønte at da kom dem til å stenge ibsentunnelen og vaterlandstunnelen som gjør at jeg ville komme forseint til jobb.

Ikke har jeg forestillingsevne heller.

Hvis en jente/kvinne leker med libidoen(som i "leke med følelser") min, så blir jeg kraftig provosert og beholder bennern, men det betyr ikke at jeg voldtar henne, men jeg behandler henne som dritt, som jeg unngår å tråkke på, når/hvis jeg møter henne igjen! Endret av gbnj
Skrevet (endret)
Naturen er... naturen, den er ikke noe bevisst mekanisme som 'lar' personer dø. Jeg vil jo tro at de fleste menn er i stand til å gjøre vurderinger på hva som er rett og galt, på et helt annet nivå enn det naturen gjør.

Så for en kvinne å ferdes ute alene, eller å være hjemme alene. Det er en unødvendig stor risiko?? Virkelig???

Det du altså syns er best, er et samfunn der kvinner aldri er alene, og i hvertfall ikke befinner seg sammen med ukjente menn. Det høres jo ikke ut som et mye sympatisk samfunn. Mener du at Norge i dag er så ille, at det å gå alene innebærer en unødvendig stor risiko for å bli overfalt?

Vanligvis så vet 18-åringer at hvis man kjører som en idiot/i fylla, så kan det føre til kollisjoner ol. og de vet at at skadene man pådrar seg i slike kollisjoner kan være livstruende, dvs at naturen har sørget for at mennesker er bygd på den måten at de kan dø av skadene og det vet 18-åringer, så når de utsetter seg for risikoen, så må de ta konsekvensene.

Hvis det fører til at kvinner voldtas, så er det åpenbart en stor risiko, men det kan jo hende det er det hun vil.

Jeg vil ikke bestemme hva kvinner skal foreta seg/hvordan de skal opptre, jeg bare påpeker at fysisk sterkere menn, kan tvinge kvinner til sex, hvis de får muligheten/er alene med dem. Nei, samfunnet/enkelte menn er ikke sympatisk/e. Overfallsvoldtekter forekommer og det sies at det er store mørketall når det gjelder antallet daterape, og voldtekter som utføres av ektefeller/kjærester/samboere/venner/familie ol. så jeg vet ikke om det er ille, men utifra undersøkelser om uønsket seksuell oppmerksomhet blandt unge/kvinnene ved et fakultet ved universitetet ol. så er det mulig at det forekommer en del.

Så hva mener du kvinner/samfunnet bør gjøre for at kvinner skal slippe og bli utsatt for voldtekt ol.?

Endret av gbnj
Skrevet (endret)

gbnj der tror jeg du sa det. Leker med følelser ja. Dette er en faktor som er nærmest glemt i denne debatten. For det første til dere kvinner, der er ikke sånn at en voldtektsmann er voldtektsmann hele tiden, den myten er skapt fordi at dere skal oppføre dere skikkelig når dere er omkring menn og andre mennesker.

Det andre er at i de tilfellene en kvinne anmelder en mann for voldtekt så kan du banne på at i 99 % av tilfellene er det følelser med i bildet! Det er alltid en kommunikasjon i forveien. Og da blir ikke bildet like entydelig slik disse kvinnene her som nærmest fremstiller det slik at hvem som blir voldtatt nærmest handler om et lotteri!!

Hva er forhistorien, og hva kan vi lære av den?

Endret av waco
Skrevet (endret)
Jeg vil også foretrekke et samfunn hvor det er en risiko for å bli utsatt for voldtekt og andre kriminelle handlinger, framfor en tilværelse der man må begrense friheten sin kraftig. Og det er dit jeg mener man havner om det skulle bli mer akseptert at kvinner bedriver risikoatferd ved å gå ute alene eller å være på fest. Begrense risiko innen visse grenser - ja. Å måtte tenke forholdregler i alt man gjør - nei takk.
Kvinner utsetter seg for risiko i bytte mot frihet idag, men hvis de ikke vil risikere å bli voldtatt, så må de ta forhåndsregler.
Ja, det er det som gjør at jeg i blant kan frykte å bli voldtatt. At jeg er så provoserende der jeg går for meg selv og plager ingen.

Også fint å se at du selv innrømmer manglende forestillingsevne, for det er tydelig at du ikke evner å se utenfor tanken om at voldtekt i hovedsak skal handle om jenter som blir med ti jugoslavere hjem. (Og så vil jeg legge til at det i et slikt scenario fortsatt ikke er noen unnskyldning for å voldta. Det er dumt å bli med flere fremmede hjem, men naivitet rettferdiggjør ikke voldtekt.)

Men de fleste voldtekter/overgrep er ikke overfallsvoldekter av "uskyldige" kvinner som spaserer på gata, men voldtekter/overgrep begått av menn hun kjenner eller har vært i kontakt med, og kvinner kan være veldig vennlig innstilt/flørtende/imøtekommende/ertende mot menn, som kan gjøre mennene opphisset/usikre/forvirret ol. og kan føre til misforståelser/frustrasjon/behov man gjerne vil få dekket, et behov som kvinnen har mye av ansvaret for, ved å at hun har gjort ham kåt.

Hvorfor kan man ikke fortelle kvinner at hvis de blir med menn hjem/tar med seg menn hjem og er alene med dem, så er det sannnsynlig at disse mennene forventer samleie og tar seg til rette via fysisk styrke/dominerende adferd?

Endret av gbnj

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...