Gå til innhold

En voldtekstmanns

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Dette er da ganske normal oppførsel for en norsk jente. Om ikke gjennom hele livet så i en eller flere perioder. Jeg ser ikke på disse jentene som horer, gjør du?
Promiskuøse/utagerende/imøtekommende/velvillige/seksuelt utrykksfulle da? Jeg mener ikke at noe kvinner gjør rettferdiggjør voldtekt, men at noen menn kan oppfatte det kvinner gjør som en invitasjon. Endret av gbnj
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vet ikke om du misforstod meg. Når jeg nevnte forholdene mellom mennesker oppvokst med et avslappet forhold til kropp og mennesker fra hjem der nakenhet er fy-fy, var det ikke fordi jeg mener et avslappet forhold til nakenhet gir mindre voldtekt. Det var ment som en illustrasjon på hvor vanskelig det er å si om noe bare er naturlig. Selv et avslappet forhold til nakenhet kan oppfattes som kultur.

Det som er relevant i denne sammenheng er at den beste måten å forebygge og redusere omfanget av voldtekter i et fritt samfunn er at vi læres opp til å omgås det annet kjønn fra vi er små. En kultur der vi lærer oss at begge kjønn tar del i alle deler av samfunnslivet på like vilkår, og der ingen trenger å passes på eller holde seg hjemme eller bare omgås det annet kjønn med anstand slik tilfellet er i visse andre kulturer.

Er det ikke viktigere å respektere individer/kvinner, enn å bare omgås individer/kvinner?

Når det gjelder å forebygge voldtekt har det helt klart større effekt å lære seg å omgås det annet kjønn på en avslappet måte enn å lære å respektere kvinner fra avstand. Hvis man ikke venner seg til å kunne være på tomannshånd med jenter har man skapt seg et unødig problem. I hvert fall hvis man skal leve i et samfunn der kjønnene omgås så fritt som hos oss.

Skrevet
Når det gjelder å forebygge voldtekt har det helt klart større effekt å lære seg å omgås det annet kjønn på en avslappet måte enn å lære å respektere kvinner fra avstand. Hvis man ikke venner seg til å kunne være på tomannshånd med jenter har man skapt seg et unødig problem. I hvert fall hvis man skal leve i et samfunn der kjønnene omgås så fritt som hos oss.

Kan du slutte å sitere ditt eget innlegg når du svarer? Det er helt unødvendig.

Skrevet
Ville det ikke da vært få voldekter/små mørketall i Norge, da norske gutter/menn har omgått jenter/kvinner i 30 år?

Jeg skrev ikke at man måtte respektere individer/kvinner på avstand, man kan like gjerne respektere individer/kvinner på nært hold.

Skrevet
Kan du slutte å sitere ditt eget innlegg når du svarer? Det er helt unødvendig.
Noen ganger kan det være mer oversiktlig?
Skrevet
Dette er da ganske normal oppførsel for en norsk jente. Om ikke gjennom hele livet så i en eller flere perioder. Jeg ser ikke på disse jentene som horer, gjør du?

Promiskuøse/utagerende/imøtekommende/velvillige/seksuelt utrykksfulle da? Jeg mener ikke at noe kvinner gjør rettferdiggjør voldtekt, men at noen menn kan oppfatte det kvinner gjør som en invitasjon.

Derfor er det jo viktig at gutter lærer at jenter kan kline med hvem de vil uten å gjøre noe mer, og at du ikke har fått snøret i bånn før du har fått snøret i bånn. De aller fleste norske gutter vet dette allerede tidlig i tenårene, så det er stort sett ikke noe problem. De som voldtar voldtar ikke fordi de tror verden er slik at jenter på et tidspunkt i kurtisen sier "Ok, nå kan du ta meg uansett hva jeg senere måtte si og uansett hvor mye jeg måtte stritte imot." Hvis jenter ønsker å leke slike leker sier de det i klartekst, så enhver gutt vil vite at jenter normalt har en vilje og ikke på noe tidspunkt fraskriver seg råderetten over egen kropp.

Skrevet
Derfor er det jo viktig at gutter lærer at jenter kan kline med hvem de vil uten å gjøre noe mer, og at du ikke har fått snøret i bånn før du har fått snøret i bånn. De aller fleste norske gutter vet dette allerede tidlig i tenårene, så det er stort sett ikke noe problem. De som voldtar voldtar ikke fordi de tror verden er slik at jenter på et tidspunkt i kurtisen sier "Ok, nå kan du ta meg uansett hva jeg senere måtte si og uansett hvor mye jeg måtte stritte imot." Hvis jenter ønsker å leke slike leker sier de det i klartekst, så enhver gutt vil vite at jenter normalt har en vilje og ikke på noe tidspunkt fraskriver seg råderetten over egen kropp.
Men, ville det ikke da vært færre voldekter/små mørketall i Norge, da norske gutter/menn har omgått jenter/kvinner og "lært" i 30 år?

Kvinner kommuniserer ikke verbalt/tydelig i klartekst, de hinter/sender signaler/er tvetydige/diffuse/spiller "hard to get" ol. Også kan menn bli veldig opphisset av at kvinner leker med dem, så sier kvinnen A, så må hun også si B, den(kvinnen) som er med på leken(leken/ertingen/spillet) må tåle steken(voldtekten/samleiet/forventningen om at det blir noe mer).

Skrevet

Men, ville det ikke da vært færre voldekter/små mørketall i Norge, da norske gutter/menn har omgått jenter/kvinner og "lært" i 30 år?

Kvinner kommuniserer ikke verbalt/tydelig i klartekst, de hinter/sender signaler/er tvetydige/diffuse/spiller "hard to get" ol. Også kan menn bli veldig opphisset av at kvinner leker med dem, så sier kvinnen A, så må hun også si B, den(kvinnen) som er med på leken(leken/ertingen/spillet) må tåle steken(voldtekten/samleiet/forventningen om at det blir noe mer).

Nei, jeg tror du svartmaler situasjonen. Tatt i betraktning hvor fritt norske jenter og gutter omgås. Og jeg er ikke med på at menn kan fraskrive seg ansvaret fordi de er opphisset. Derimot kan jeg være med på at en del voldtekter kanskje kan skje uten at han er klar over det, fordi den grad av dominans han normalt får bra respons på kan være skremmende og lammende for feil jente, slik at han tolker hennes passivitet som tegn på at alt er ok, mens hun ligger vettskremt og lar det skje. Men også i slike tilfeller er det han som har ansvaret. Man skal ikke dominere noen uten å forsikre seg om at hun har det bra.

Skrevet

det der er det SJUKESTE jeg har lest.. Faen heller altså gi meg adressen så kommer jeg med balltre i hånd

Skrevet (endret)
Nei, jeg tror du svartmaler situasjonen. Tatt i betraktning hvor fritt norske jenter og gutter omgås. Og jeg er ikke med på at menn kan fraskrive seg ansvaret fordi de er opphisset. Derimot kan jeg være med på at en del voldtekter kanskje kan skje uten at han er klar over det, fordi den grad av dominans han normalt får bra respons på kan være skremmende og lammende for feil jente, slik at han tolker hennes passivitet som tegn på at alt er ok, mens hun ligger vettskremt og lar det skje. Men også i slike tilfeller er det han som har ansvaret. Man skal ikke dominere noen uten å forsikre seg om at hun har det bra.
Nei, etisk sett så skal de ikke dominere, men gutter/menn dominerer, ergo, som jeg har skrevet gjentatte, jenter/kvinner bør/må sørge for at menn ikke får muligheten, hvis de ønsker å unngå å bli voldtatt. At det stadig fokuseres nesten utelukkende på at kvinner er like mye verdt, skal få oppføre/kle seg som de selv vil, at det aldri er kvinnens feil, kan føre til at kvinner får en falsk trygghet, dvs de må være OBS på at menn voldtar, selvom det er galt/at kvinner skal bestemme over egen kropp ol. Endret av gbnj
Skrevet

Jeg vil tippe at en av titusen gutter vil finne på å gjøre handlinger som er beskrevet som voldtekter.

Skal vi andre nitusennihundreognittini gutter drive kollektiv et felles ansvar fordi at flere hundre kvinner, jakanskje flere tusen kvinner av et materiale på titusen kan drive å bedrive handlinger som gjør at han ene mannen av titusen gjør de handlingene han gjør?!

Hvordan i allverden skal man kunne tolke og skjønne kvinnelig tankegang?

Skrevet
Fortjener ikke mennesker konsekvensene av handlingene sine?

En handling bør ha konsekvenser, men en reaksjon bør jo stå i forhold til den opprinnelige handlingen. Jeg syns at en kvinne skal kunne oppføre seg som hun selv ønsker, uten at hennes oppførsel skal rettferdiggjøre en voldtekt.

Hvordan er det mulig å bli voldtat uten å utsette seg for risiko først?

Så vidt jeg husker har det skjedd voldtekter hvor overgriperen har brutt seg inn, eller ventet på et tilfeldig offer i en oppgang. I sånne tilfeller kan du jo ikke mene at kvinnen har utsatt seg for en unødig risiko.

At menn er egoistiske dyr uten empati, er en kjennsgjerning, så hva gjør kvinner, de oppfører seg som om menn var homsevennen deres.

Dette er ikke min erfaring, nødvendigvis. Jeg mener at de fleste menn er akkurat så sympatisk eller usympatisk som de fleste kvinner.

-----

Generelt tror jeg at de færreste voldtatte er kvinner som ble med en gruppe jugoslaviske menn på nachspiel for å drikke sprit, sniffe kokain og strippe for dem. Og det å sette alle i den båsen, tror jeg må være utrolig sårende og stigmatiserende for de som faktisk er blitt voldtatt.

For ikke å snakke om at alt dette pratet om at en kvinne må bære en del av ansvaret selv, ufarliggjør og unnskylder en type kriminalitet som faktisk kan være veldig grov.

Skrevet (endret)
Problemet mitt for eksempel er jo at jeg er altfor snill og forståelsesfull for kvinner og skylder heller på meg selv enn dere for misoppfattelser.

Denne snillheten og forståelsen for kvinner kan jeg ikke si å ha sett så mye til fra deg i forumet... Du benytter jo tvert imot en hver anledning til å rakke ned på og plassere skyld hos kvinnen.

Jeg vil tippe at en av titusen gutter vil finne på å gjøre handlinger som er beskrevet som voldtekter.

Skal vi andre nitusennihundreognittini gutter drive kollektiv et felles ansvar fordi at flere hundre kvinner, jakanskje flere tusen kvinner av et materiale på titusen kan drive å bedrive handlinger som gjør at han ene mannen av titusen gjør de handlingene han gjør?!

Hvordan i allverden skal man kunne tolke og skjønne kvinnelig tankegang?

Her avslører du deg ganske kraftig når det gjelder dette med skyld. Du sier i det ene øyeblikket at voldtekt er galt og at den som voldtar har ansvar. I de andre øyeblikket sier du ting som dette, at kvinnen utfører handlinger som driver mannen til å voldta. Det sier vel det meste om hvor du mener skylden hører hjemme, og det er skremmende.

Og jeg må jeg si jeg blir litt skremt av hvilket syn gnbj ser ut til å ha på sitt eget kjønn. At kvinner må se på alle menn som potensielle voldtektsmenn og beskytte seg deretter - for det er jo det han sier.

Uansett er det ikke mulig å leve et 100% risikofritt liv. Så selv om du skulle ha så hårreisende meninger som at enkelte voldtekter må kvinnen selv ta ansvar for at skjedde, kommer du ikke unna at bare ved å leve og være ute i verden, utsetter man seg for risiko for å bli utsatt for kriminelle handlinger.

Endret av Vera Vinge
Skrevet
En handling bør ha konsekvenser, men en reaksjon bør jo stå i forhold til den opprinnelige handlingen. Jeg syns at en kvinne skal kunne oppføre seg som hun selv ønsker, uten at hennes oppførsel skal rettferdiggjøre en voldtekt.
Så du mener naturen overdriver når den tillater at mennesker dør som følge av skadene de pådrar seg i kollisjoner? Oppførselen til kvinner rettferdiggjøør ikke voldtekt, men oppførselen kan allikevel føre til voldtekt, så da bør man ta sine forholdsregler hvis man vil unngå å bli voldtatt.
Så vidt jeg husker har det skjedd voldtekter hvor overgriperen har brutt seg inn, eller ventet på et tilfeldig offer i en oppgang. I sånne tilfeller kan du jo ikke mene at kvinnen har utsatt seg for en unødig risiko.
Unødig risiko vil da være å ha vært alene!
Dette er ikke min erfaring, nødvendigvis. Jeg mener at de fleste menn er akkurat så sympatisk eller usympatisk som de fleste kvinner.

-----

Generelt tror jeg at de færreste voldtatte er kvinner som ble med en gruppe jugoslaviske menn på nachspiel for å drikke sprit, sniffe kokain og strippe for dem. Og det å sette alle i den båsen, tror jeg må være utrolig sårende og stigmatiserende for de som faktisk er blitt voldtatt.

For ikke å snakke om at alt dette pratet om at en kvinne må bære en del av ansvaret selv, ufarliggjør og unnskylder en type kriminalitet som faktisk kan være veldig grov.

Men menn er fysisk sterkere enn kvinner, noe som gjør dem istand til å ta seg til rette(sympatisk/usympatisk).

Å påpeke at en kvinne kan bli voldtatt hvis hun gir menn muligheten er realistisk, du kan godt mislike det, men kvinner kan bli voldtatt og de kan unngå det hvis de tar visse forholdsregler.

Skrevet
Unødig risiko vil da være å ha vært alene!Men menn er fysisk sterkere enn kvinner, noe som gjør dem istand til å ta seg til rette(sympatisk/usympatisk).

Å påpeke at en kvinne kan bli voldtatt hvis hun gir menn muligheten er realistisk, du kan godt mislike det, men kvinner kan bli voldtatt og de kan unngå det hvis de tar visse forholdsregler.

Hvilke da? Ifølge deg så skal de ikke være i samme rom som menn, de skal ikke gå ute, de skal ikke være alene, hva kan kvinner gjøre mener du?

Skrevet (endret)
1. Denne snillheten og forståelsen for kvinner kan jeg ikke si å ha sett så mye til fra deg i forumet... Du benytter jo tvert imot en hver anledning til å rakke ned på og plassere skyld hos kvinnen.

Her avslører du deg ganske kraftig når det gjelder dette med skyld. Du sier i det ene øyeblikket at voldtekt er galt og at den som voldtar har ansvar. I de andre øyeblikket sier du ting som dette, at kvinnen utfører handlinger som driver mannen til å voldta. Det sier vel det meste om hvor du mener skylden hører hjemme, og det er skremmende.

2. Og jeg må jeg si jeg blir litt skremt av hvilket syn gnbj ser ut til å ha på sitt eget kjønn. At kvinner må se på alle menn som potensielle voldtektsmenn og beskytte seg deretter - for det er jo det han sier.

3. Uansett er det ikke mulig å leve et 100% risikofritt liv. Så selv om du skulle ha så hårreisende meninger som at enkelte voldtekter må kvinnen selv ta ansvar for at skjedde, kommer du ikke unna at bare ved å leve og være ute i verden, utsetter man seg for risiko for å bli utsatt for kriminelle handlinger.

1. Begge har ansvar, kvinner liker å drive koketteri, er tvetydige/diffuse/hinter/signaliserer, mannen bli oppisset/forvirret/usikker osv, men det fritar selvfølgelig ikke mannen for ansvar.

2. Voldektsmenn er ikke bare de som overfaller kvinner på gata, det inkluderer også daterape, venner, kjærester, ektefeller, mørketallene er store, menn er sterke fysisk og dominerende, så kvinner kan la seg presse, være beruset og vet at det ikke nytter å gjøre motstand/tør ikke å gjøre motstand.

3. Du/kvinner vil at menn skal være snille, men de er delvis styrt av instinkter og delvis av rasjonalitet/fornuft/abstrakt tenkning ol, og hvis man legger til alkohol, kvinners koketteri/naivitet/ønske om oppmerksomhet ol. så kan menn voldta hvis de har/får muligheten. Det blir som med ville rådyr, som styres av instinkter, man kan ikke opppsøke dem og forvente at de ikke skal gå til angrep/bli overasket hvis de går til angrep fordi man selv ikke liker det, man må forholde seg til virkeligheten/ikke ønsketenkning, som kvinner har en tendens til å gjøre.

Endret av gbnj
Skrevet (endret)
Hvilke da? Ifølge deg så skal de ikke være i samme rom som menn, de skal ikke gå ute, de skal ikke være alene, hva kan kvinner gjøre mener du?
Kvinner kan være i samme rom som menn(de vet de kan stole på), de skal kunne være ute, men å være alene med menn de ikke vet at de kan stole på, kan føre til at de blir tvunget/presset til sex. Det er sånn det er, uavhengig om man liker det eller ikke! Endret av gbnj

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...