Gå til innhold

En voldtekstmanns

Fremhevede innlegg

Skrevet

Riktig ellen. For eksempel er det slik at kvinner i juryen oftere frikjenner menn for voldtekt enn hva menn i juryen frikjenner voldtekter.

Interessant fenomen egentlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er glad jeg er lesbisk. Jeg tror ikke samfunnet har godt av menn generelt. Menn er destruktive egoister som ikke har fulgt med i timen hva angår evolusjonsmessig utvikling av emosjoner. De er mer dyr enn kvinner er dyr. De mangler visse kognitive forutsetninger for å klare sette seg inn i andres ståsted. Jeg får lyst til å kaste opp når jeg tenker på hva som foregår inne i et mannehode. Der er det tomt, mørkt, kaldt og jævlig.

Unnskyld meg? dette er det mest kjønnsdiskriminerende mølet jeg har lest på lenge. Jeg har hatt en kvinnelig partner som slo meg, var psykopatisk, manipulerende og kontrollerende som bare pokker. Hun manglet forståelse for alle andre følelser enn sine egne. Hun var en destruktiv egoist. Men jeg sier da faen ikke at alle kvinner er det, bare basert på den ene opplevelsen vel? Ærlig talt. Generalisering er fornuften til den lite utviklede.

Skrevet

Det kan jo ha noe med det å gjøre at kvinner som er litt eldre, blir provosert av unge jenter som horer rundt, og blir med på nach for å suge halve byen, for så å tørne fullstendig når en gutt klår på henne uten å ha påspandert henne 10 mai tais på forhånd. De har litt innsikt, og skjønner at jenter ikke alltid er heeeeelt uskyldige.

Skrevet
Det er vel kanskje grunnen til at du ikke setter deg i samme bil som drita folk som liker å totalvrake biler?

Jeg hadde aldri gjort det, kanskje derfor jeg sitter her i dag.

Forresten så synes jeg det er helt på sin plass jeg å advare mennesker mot å sette seg i biler med drita sjåfører.

Hvorfor burde man ikke advare mot den slags atfed ella grey? Fortelle folk om hva konsekvensene av egne valg kan være?

Jeg synes det er en menneskeplikt å fortelle andre om ting de ikke burde gjøre dersom de ikke ønsker å sette seg i fare.

Nei, jeg har aldri satt meg i bilen sammen med fulle folk. Og det er helt greit å advare mot visse typer adferd.

Men det at enkelte mennesker bedriver en adferd som jeg selv ikke ville gjort, betyr ikke at jeg syns jeg har noen rett til å sette meg på den høye hest, og fordømme dem, og si at de bare fikk som fortjent.

En annen ting er at jeg syns du skjærer alle over en kam. Ikke alle som blir voldtatt har bedrevet den risiko-adferden som du liker å skrive om.

Skrevet

Så ella grey, om jeg tolker deg riktig, du vil altså si ifra hvis mennesker gjør dumme ting? Som for eksempel ikke ta ansvar for seg selv?

- Eller er du mer opptatt av at folk skal ha lov til å gjøre ting som ikke er lurt, som for eksempel og ikke huske hvem man omgåes med?

Skrevet

Ja, jeg vil si ifra hvis jeg opplever at noen er i ferd med å gjøre noe dumt. Og ja, jeg kan se poenget med å si at enkelte ting er feil å gjøre.

Det er denne fordømmelsen som kommer etterpå jeg reagerer på.

Mitt inntrykk er at enkelte menn nærmest koser seg med tanken på at noen litt løsesluppene kvinner nærmest får som "fortjent"

Mener du at alle kvinner som blir voldtatt må ta på seg en del av skylden selv?

Skrevet

Ihvertfall er det helt sikkert at man må være to om å gjennomføre voldtekt. Helt ærlig så tror jeg det er mange ting som er verre enn. voldtekt. For eksempel utroskap, men det er egentlig en annen diskusjon som noen ganger inneholder det samme.

Grunnen til at mange kvinner får dårlig samvittighet etterpå er jo på grunn av delaktighet, noen kvinner er mer spenningsøkende og liker å utsette seg for mer risiko enn andre kvinner. Sånn er det bare.

• 2 uker senere...
Gjest Blondie65
Skrevet
Ja, det kan jeg til dels være enig med deg i. Men et slikt intervju kan nærmest gi inntrykk av at den jevne voldtektsmann er en rendyrket "psykopat", noe som nok er langt fra tilfellet.

Men ellers er seksuell vold (mot kvinner, menn og barn) et av våre virkelig samfunnsproblemer. Når jeg tenker på hvordan det hemmer min frihet i hverdagen pga. et fåtall av skakkkjørte mennesker som misbruker sin makt og seksualitet, blir jeg kraftig provosert.

Jeg er i det minste glad for at vi nå har to store overgrepssaker på gang i norsk rettsvesen, når jeg tenker på hvor mange barn (og andre) som ikke tør å anmelde seksuelle overgrep de har vært utsatt for.

I den ene overgrepssaken - Lommemannen - må det jo sies at overgriperen passer godt med denne profilen. Næringslivsleder, "fin" familie og utenkelig i rollen som overgriper.

Skrevet
Hvorfor drikke og flørte og bli med attraktive gutter hjem bare fordi du ar hørt "rykter" om at han har kustus i senga dersom du ikke ønsker opplevelser?

"Kustus" og "opplevelser" er ikke det samme som voldtekt. Er man normalt oppegående er det ikke så veldig vanskelig å se den forskjellen, heller.

Hvorfor skal ikke jenter kunne knulle rundt like mye som gutter uten å risikere å bli voldtatt av den grunn?

Skrevet
Ihvertfall er det helt sikkert at man må være to om å gjennomføre voldtekt. Helt ærlig så tror jeg det er mange ting som er verre enn. voldtekt. For eksempel utroskap, men det er egentlig en annen diskusjon som noen ganger inneholder det samme.

Grunnen til at mange kvinner får dårlig samvittighet etterpå er jo på grunn av delaktighet, noen kvinner er mer spenningsøkende og liker å utsette seg for mer risiko enn andre kvinner. Sånn er det bare.

Unnskyld, men jeg må :ler:. Du har for lengst sluttet å ha troverdighet i slike debatter, men å si rett ut at man må være to for å gjennomføre en voldtekt, nei da vet jeg nesten ikke om jeg skal le eller gråte. Du har min dypeste medfølelse.

Skrevet

Hvordan kan man være alene om en voldtekt da vera vinge?

Skrevet
Unnskyld, men å si rett ut at man må være to for å gjennomføre en voldtekt, nei da vet jeg nesten ikke om jeg skal le eller gråte.

Mener du at en voldtekt skjer mellom en mann og en vegg?

Du har den dypeste medfølelse...

Skrevet

Dersom en mann voldtar en kvinne, så er det bare en av dem som voldtar.

Utroskap er vondt psykisk, men voldtekt er vondt både fysisk og psyksisk. Jeg går heller igjennom utroskap 100 ganger enn en voldtekt.

Menn skjønner hvor alvorligt slikt er..

Skrevet

Man er to (evt flere), men det er kun den ene (evt flere) som voldtar. :)

Du svarte ikke på spørsmålet mitt

Skrevet

Menn skjønner IKKE hvor alvorligt slikt er! skulle det selvsagt stå.

Skrevet

Det er ikke tilfeldig hvem jente som blir utsatt for voldtekt, like lite som det er tilfeldig hvem som bedriver utroskap.

Skrevet

Som flere nå har påpekt, er det kun den ene som voldtar, mens den andre ligger der i frykt og skam.

Mener du at en voldtekt skjer mellom en mann og en vegg?

Du har den dypeste medfølelse...

Jeg forstår ikke helt hvorfor du er medfølende med meg. :klø:

Det er ikke tilfeldig hvem jente som blir utsatt for voldtekt, like lite som det er tilfeldig hvem som bedriver utroskap.

Kan du se og skjerpe deg, og slutte å blande inn utroskap i alle voldtektstråder som opprettes? Det er fullstendig irrelevant, og må være fryktelig provoserende for lesere her som har blitt voldtatt. Det er ikke alltid relevant å trekke inn personlige erfaringer, waco.

Skrevet

Fornekter du det faktum vera vinge at det ikke er tilfeldig hvem jente som blir utsatt for voldtekt og hvem som bedriver "risikoatferd"?

Synes du er ganske respektløs mot andre menneskers følelsesliv. Å bagatillisere utroskap i henhold til sin egen atferd.

Åja, jeg glemte. Så ubetenktsomt av meg. Årsaken er jo at dere bestandig er uskyldige.

Skrevet
Fornekter du det faktum vera vinge at det ikke er tilfeldig hvem jente som blir utsatt for voldtekt og hvem som bedriver "risikoatferd"?

Åja, jeg glemte. Så ubetenktsomt av meg. Årsaken er jo at dere bestandig er uskyldige.

Selvsagt kan man være enige om at det fins visse typer "risikoatferd". Som å gå alene og beruset i en tom gate natt til søndag. Eller å bli med en ukjent mann hjem. Eller man kan rett og slett være så uheldig og gjøre alt "riktig", og likevel bli voldtatt. Uansett hvordan omstendighetene er, fjerner det ikke det fulle ansvaret fra overgriper. Eller mener du at kvinner som tar sjanser fortjener å bli voldtatt?

Synes du er ganske respektløs mot andre menneskers følelsesliv. Å bagatillisere utroskap i henhold til sin egen atferd.

Dette forstår jeg ikke med min beste vilje. Er jeg respektløs mot ditt følelsesliv fordi jeg sier at utroskap ikke er relevant for en diskusjon om voldtekt? Hvis du er så hårsår, er vel det enda en grunn til å tenke gjennom hva du gjennomgående skriver om et så alvorlig tema som voldtekt, og hvilke signaler du sender ut.

Skrevet

Jeg som er hårsår? Bevares. Her forsøker jeg bare å fortelle deg litt ulike årsaker til at kvinner kan havne i situasjoner som kan oppfattes som voldtekt.

En scenario du skisserer, er at man går alene hjem beruset. Hva er egentlig sannsynligheten for å bli voldtatt da? 0.00000001 % kanskje?

Men hvis vi ser for oss et par som er på byen. Dama begynner plutselig å krangle med typen, drikker seg full og starter med å danse med alle mulige fremmede menn for å vise typen at hun er sint på han. Selvsagt blir hun ikke med ham hjem, men forsvinner med noen joguslavere for å drikke brennvin og snålte kokain på et nachspiel hvor hun er eneste jenta. Hu stripper og kler av seg. Ler høyt når hun skrur av mobilen når typen ringer. Slik er forhistorien til de aller fleste voldtekter, ihvertfall de jeg har fulgt med på i oslo tingrett.

Vera vinga, ikke fortell meg som en voksen mann at man ikke vet fem eller ti minutter før man har en seksuel handling, enten det er å suge en fremmed fyr på dassen eller det er å bli gruppevoldtatt, - så forteller magefølelsen dette LEEEENGE før det skjer!

Overraskelsesmomentet er ikkeeksisterende.

Flukt er en utvei altfor få "voldtatte" jenter velger. Alle bør stille seg selv årsaken for hvorfor det bestandig er de samme jentene som blir utsatt for overgrep og voldtekt, mens andre kvinner ALDRI opplever dette.

Kvinner tenner på å oppsøke risiko. Brunsten er uforklarelig dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...