Gå til innhold

Beste hudkrem!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_jenny_*
Skrevet

På tide å kjøpe en ny hudkrem, og jeg har enda ikke klart å finne en favoritt etter å ha pløyd gjennom en god del.

Jeg har vel etter hvert kommet frem til at jeg har fuktfattig og noe sensitiv hud. Nå på vinteren så har den blitt veldig tørr, jeg flasser faktisk litt på haka. I tillegg så får jeg kviseutbrudd av ingenting, så det er veldig viktig at den har rene ingredienser. Jeg har tydd til ting fra vita og apotek i ren desperasjon, men det får jeg svi for ganske kjapt.

Noen som har et tips til en god, fuktgivende krem?

Jeg bruker nå exuviance moisturizing cleanser og MD formulations renewal serum, som har gjort underverker. Men jeg trenger et magisk produkt som gir fukt etterpå, da er jeg på god vei til å få styr på den ENORMT vrange huden min.

Jeg sitter og lurer litt på noe fra MD, men sist jeg hadde en fuktighetsgel derfra (riktignok for acne prone skin) så ble jeg så stram i maska at jeg knapt klarte å smile.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Randi_*
Skrevet

Jeg bare lurte siden du bruker MD Renewal serum bruker du solfaktor også da på vinteren?

Skrevet

Jeg hadde samme problemer som deg ,Ts. jeg bruker DR. Hauschka produkter, fåes på helsekost. de er rene og veldig gode produkter som passer for sensitiv hud, også problemhud. og jeg har prøvd "alt" før.

Gjest Gjest_SURRA_*
Skrevet
På tide å kjøpe en ny hudkrem, og jeg har enda ikke klart å finne en favoritt etter å ha pløyd gjennom en god del.

Jeg har vel etter hvert kommet frem til at jeg har fuktfattig og noe sensitiv hud. Nå på vinteren så har den blitt veldig tørr, jeg flasser faktisk litt på haka. I tillegg så får jeg kviseutbrudd av ingenting, så det er veldig viktig at den har rene ingredienser. Jeg har tydd til ting fra vita og apotek i ren desperasjon, men det får jeg svi for ganske kjapt.

Noen som har et tips til en god, fuktgivende krem?

Jeg bruker nå exuviance moisturizing cleanser og MD formulations renewal serum, som har gjort underverker. Men jeg trenger et magisk produkt som gir fukt etterpå, da er jeg på god vei til å få styr på den ENORMT vrange huden min.

Jeg sitter og lurer litt på noe fra MD, men sist jeg hadde en fuktighetsgel derfra (riktignok for acne prone skin) så ble jeg så stram i maska at jeg knapt klarte å smile.

Dette er ingen dårlig vits, men har du prøvd Spenol?

"Kjempegammel" oppskrift, og har vært i salg i et lite århundre (minst). Den er uten kunstige tilsstningstoffer omtrent, og dritbillig. (Rema1000). Et billig forsøk iallefall, og kan du ikke bruke den i ansiktet kan den anbefales som fot- og nattkrem faktisk.

Skrevet
Jeg hadde samme problemer som deg ,Ts. jeg bruker DR. Hauschka produkter, fåes på helsekost. de er rene og veldig gode produkter som passer for sensitiv hud, også problemhud. og jeg har prøvd "alt" før.

Enig med maria_lena.

Har prøv masse rart og har brukt dr.hauschka i 2uker nå.

Kjempe fornøyd :-)

Anbefalles på det sterkeste :-)

Skrevet

"Kjempegammel" oppskrift, og har vært i salg i et lite århundre (minst). Den er uten kunstige tilsstningstoffer omtrent, og dritbillig. (Rema1000). Et billig forsøk iallefall, og kan du ikke bruke den i ansiktet kan den anbefales som fot- og nattkrem faktisk.

Haha, spenol som nattkrem. Vindunderkur for tetting av porer :D

Gjest SmallTalk
Skrevet

Er du gal? Spenol i ansiktet er oppskriften på katastofehud. TS sliter allerede med kviser, da er ikke Spenol som er full av poretettende ingredienser tingen. Tvert imot.

Jeg anbefaler forresten også Hydra Floral kremen til Decleor. :)

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Hei

Da huden min var så tørr at det flasset smurte jeg med hudkrem fra serien Effaclar til La Roche Posay. Den er beregnet på fet og uren hud som har blitt tørr som følge av hudbehandlinger, og hjalp meg iallefall. Jeg brukte den i noen uker, og nå har jeg ikke trengt å bruke den på nesten en måned. Den tetter ikke porene heller.

Denne selger de forresten på apotek, så om du er heldig kan du få med deg en prøvepakke til å begynne med, da slipper du å bruke penger på en krem hvis den ikke fungerer.

Skrevet
Er du gal? Spenol i ansiktet er oppskriften på katastofehud. TS sliter allerede med kviser, da er ikke Spenol som er full av poretettende ingredienser tingen. Tvert imot.

Jeg anbefaler forresten også Hydra Floral kremen til Decleor. :)

Er du gal da?? Du kan da vel for f** ikke uttale deg dersom du ikke har forsøkt selv...? "Full av poretettende ingredienser" - og vilke kremer er mer naturlige enn S? Hold deg til den dårlige&dyre kremen din du... :fnise:

Skrevet
Er du gal da?? Du kan da vel for f** ikke uttale deg dersom du ikke har forsøkt selv...? "Full av poretettende ingredienser" - og vilke kremer er mer naturlige enn S? Hold deg til den dårlige&dyre kremen din du... :fnise:

Jeg har prøvd spenol. Jeg visste ikke bedre. Brukte bare spenol, fordi jeg trodde den var best mot tørr hud. huden min ble aldri mindre tørr, og jeg fikk masse kviser. Nå bruker jeg Decleor og trenger bare å smøre meg morgen og kveld, og har myk og deilig hud hele dagen ;) Uten kviser :)

Så det så!

Skrevet

Estee Lauder sin serie Sparkling Clean er skikkelig god for blandingshud. Og day wear plus kremen fra samme merke. Den finnes i både vanlig og farget variant, jeg bruker begge hhv dag og natt :) Har fått skikkelig silkehud etter å ha begynt med denne serien, midre porer og færre kviser, absolutt verdt å prøve. Litt dyr, men kan med fordel kjøpes i tax free eller på strawberrynet.com :) Lykke til!

Skrevet

Hvilke kremer som er mer naturlig enn spenol?? De fleste!! Spenol har mineralolje som hovedingrediens og det er ikke en naturlig ingrediens!! Støtter meg til de som nevner Decleor her, de er uten mineralolje, parfyme og parabener. Personlig har Jan Marini reddet huden min :-)

Gjest SmallTalk
Skrevet

Visst kan jeg uttale meg. Har du hørt om kjemi før? Det er tydeligvis ikke noe du kan så mye om. Ville du f.eks klint inn ansiktet ditt med diesel? Diesel er nemlig en mineralolje. Det samme er parafin, som er mye brukt som fyllstoff i diverse dårlige ansiktskremer.

Lær deg litt kjemi, du. Så kan du komme tilbake og uttale deg. Inntil det så håper jeg folk har vett nok til ikke å høre på deg.

Skrevet

Jeg har litt tørr og litt fet hud samtidig - samt at jeg lett får kviser. Jeg bruker MD formulations continous renewal cream i kombinasjon med Dermalogica sheer tint (SPF 15).

Dette er en perfekt kombinasjon for litt vanskelig hud!

Gjest Gjest_jenny_*
Skrevet

Takk for veldig mange bra tips :)

Spenol er fin for føtter og tørre albuer, men jeg tror jeg skal holde den laaangt unna det stakkars ansiktet mitt!

Har blitt anbefalt Decleor Hydra Floral før, men har bare glemt det. Tror jeg satser på å bestille en krukke med det jeg!

Kjøpte en liten prøvetube med Rosencreme fra Dr Hauschka for ikke så lenge siden faktisk, men den føltes litt fet ut. Jeg sliter ikke med oljete hud og trenger vel en litt fet krem, men akkurat den følte jeg ikke trakk godt nok (eller fort nok) inn og lå litt oppå huden og "glinset".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...