Gå til innhold

Litt såra nå (ang. fest i jula hos "oss)

Anbefalte innlegg

Gjest Litt såra
Skrevet

Har vært sammen med kjæresten i litt over ett år, er forlovet og planlegger bryllup. Jeg bor på hybel i en by, han har leilighet i en annen. Vi skal flytte sammen når jeg er ferdig å studere til våren, men vi kaller det allerede "vår" leilighet.

I hans by har vi en ganske stor vennegjeng. Han kjente dem godt før vi ble sammen, jeg hadde bare møtt dem noen ganger, men nå er vi gode venner. De tilbringer mye tid sammen når jeg ikke er der og det er litt trist, har jo såå lyst til å være med

Har snakka om at jeg kunne tenke meg å arrangere både juleverksted, romjulsmiddag, julebord, nyttårs"ball" eller noe lignende. Jeg pleide alltid å arrangere ting for venninnene mine i min hjemby før alle flytta til hver sin kant og savner det. Han har sagt at det ville han gjerne være med på, kjempekoselig og gøy og alt sånt.

Sendte ut en forespørsel om gjengen ville være sammen hos oss på nyttårsaften, men de aller fleste har allerede planer. Det er jo greit det, regna egentlig med det.

Men så får jeg plutselig invitasjon på FB om fest...i HANS leilighet. Som ei venninne av oss skal arrangere. Skal sies at jeg er litt sjalu på henne fordi hun kjenner ham så godt, de har mer historie enn oss, og hun får tilbringe mer tid sammen med ham enn jeg. (men jeg er IKKE redd for at det skal skje noe, så det er ikke saken her)

Det jeg føler på nå er at han har planlagt fest med henne, og bare "glemt av" at jeg ville arrangere noe. For nå kan jo ikke jeg invitere til noe annet en uke før, det er jo grenser for hvor mye fest hos oss folk gidder.

Får skikkelig følelse av at jeg ikke er så viktig i gjengen, og det irriterer meg. Vet jo at de har tettere bånd, fordi de kan være mer sammen, det er helt naturlig. Men nå begynner jeg å spekulere på om noen ville kommet om jeg inviterte. De kommer nemlig ALLTID når hun inviterer.

Masse rotete følelser her, så dere må gjerne rydde. Er jeg fullstendig teit som er litt såra nå...og litt sjalu fordi hun er "mer populær" enn meg (jeeez, akkurat den ble skikkelig fjortis, beklager!)

Videoannonse
Annonse
Gjest litt såra
Skrevet

Når jeg fikk invitasjonen var den satt til den datoen da vi skal være i min hjemby og feire bestefars 80-årsdag, men han forsikra meg om at det skulle bli flytta. Han hadde rota med datoene. Nå er festen flytta...en uke fram, til da han VET at jeg ikke er hos ham, for da har jeg begynt på skolen igjen.

Skrevet
Får skikkelig følelse av at jeg ikke er så viktig i gjengen, og det irriterer meg. Vet jo at de har tettere bånd, fordi de kan være mer sammen, det er helt naturlig. Men nå begynner jeg å spekulere på om noen ville kommet om jeg inviterte. De kommer nemlig ALLTID når hun inviterer.

Masse rotete følelser her, så dere må gjerne rydde. Er jeg fullstendig teit som er litt såra nå...og litt sjalu fordi hun er "mer populær" enn meg (jeeez, akkurat den ble skikkelig fjortis, beklager!)

Det handler vel ikke om hun er mer populær enn deg?

Av de avsnittene tok jeg med det jeg syns var viktigst!

Hvorfor kan han ikke planlegge med deg?

hvorfor har han et tettere bånd med venninnen din enn deg?

hvorfor er de mer sammen enn hva dere to tydeligvis er?

Det handler vel ikke om en fest, men om at han tydeligvis er mer opphengt i henne enn i deg. Sier heller ikke at de har gjort noe, men vet du hva? tanken hadde absolutt slått meg i dette tilfellet.

Og om de ikke hadde hatt seg, så hadde jeg syns vennskapet var litt for tett, tror jeg...

Skrevet
Når jeg fikk invitasjonen var den satt til den datoen da vi skal være i min hjemby og feire bestefars 80-årsdag, men han forsikra meg om at det skulle bli flytta. Han hadde rota med datoene. Nå er festen flytta...en uke fram, til da han VET at jeg ikke er hos ham, for da har jeg begynt på skolen igjen.

han hørtes herlig ut...

Skrevet
Har vært sammen med kjæresten i litt over ett år, er forlovet og planlegger bryllup. Jeg bor på hybel i en by, han har leilighet i en annen. Vi skal flytte sammen når jeg er ferdig å studere til våren, men vi kaller det allerede "vår" leilighet.

I hans by har vi en ganske stor vennegjeng. Han kjente dem godt før vi ble sammen, jeg hadde bare møtt dem noen ganger, men nå er vi gode venner. De tilbringer mye tid sammen når jeg ikke er der og det er litt trist, har jo såå lyst til å være med

Har snakka om at jeg kunne tenke meg å arrangere både juleverksted, romjulsmiddag, julebord, nyttårs"ball" eller noe lignende. Jeg pleide alltid å arrangere ting for venninnene mine i min hjemby før alle flytta til hver sin kant og savner det. Han har sagt at det ville han gjerne være med på, kjempekoselig og gøy og alt sånt.

Sendte ut en forespørsel om gjengen ville være sammen hos oss på nyttårsaften, men de aller fleste har allerede planer. Det er jo greit det, regna egentlig med det.

Men så får jeg plutselig invitasjon på FB om fest...i HANS leilighet. Som ei venninne av oss skal arrangere. Skal sies at jeg er litt sjalu på henne fordi hun kjenner ham så godt, de har mer historie enn oss, og hun får tilbringe mer tid sammen med ham enn jeg. (men jeg er IKKE redd for at det skal skje noe, så det er ikke saken her)

Det jeg føler på nå er at han har planlagt fest med henne, og bare "glemt av" at jeg ville arrangere noe. For nå kan jo ikke jeg invitere til noe annet en uke før, det er jo grenser for hvor mye fest hos oss folk gidder.

Klart du kan arrangere juleverksted en uke før nyttårsaften i samme leilighet. Det er jo en helt annen happening, folk er mest antakelig ikke veldig påvirket av alkohol og blir en veldig hyggelig opplevelse på et helt annet nivå enn en nyttårsfest. Nesten som en kontrast til nyttårsfesten. Tror det blir bra jeg, og jeg tror IKKE noen synes det blir "for mye" med to sammenkomster i samme leilighet på en uke, de setter vel heller pris på at noen er så gavmilde og byr på seg selv og leiligheten til disp.

Skrevet

Tror jeg også hadde blitt litt såret i denne situasjonen...

Gjest litt såra
Skrevet
Det handler vel ikke om hun er mer populær enn deg?

Av de avsnittene tok jeg med det jeg syns var viktigst!

Hvorfor kan han ikke planlegge med deg?

hvorfor har han et tettere bånd med venninnen din enn deg?

hvorfor er de mer sammen enn hva dere to tydeligvis er?

Det handler vel ikke om en fest, men om at han tydeligvis er mer opphengt i henne enn i deg. Sier heller ikke at de har gjort noe, men vet du hva? tanken hadde absolutt slått meg i dette tilfellet.

Og om de ikke hadde hatt seg, så hadde jeg syns vennskapet var litt for tett, tror jeg...

Så ille er det nok ikke. Som jeg sa (eller kanskje var uklar på) så kjente han henne godt før noen av dem kjente meg, derfor har de et tettere bånd. Så lenge vi bor så langt fra hverandre har han mulighet til å treffe henne oftere enn meg, men de er ikke innmari mye sammen og aldri alene. Selvfølgelig har tanken slått meg også, men uten at jeg skal nevne alle måtene "en kvinne bare vet slikt" på, så vet jeg at det ikke er noe mellom dem.

Men joda, jeg begynner å bli litt lei. Det største problemet er nemlig at han er så utrolig distré og glemmer nesten alt jeg sier til ham, at han tydeligvis ikke klarer å skjønne at det er ulogisk å arrangere (eller la andre arrangere) fest i sin egen leilighet sammen med en annen jente enn kjæresten sin

Gjest Purple Haze
Skrevet

Dere planlegger bryllup?

Jaja, kanskje man burde komme over de verste fjortisfaktene før man gifter seg. Dette er jo bare utrolig barnslig, og jeg hadde ikke funnet meg i slik oppførsel. Langt mindre vurdert å flytte sammen med og gifte meg, når forholdet er på et slik nivå.

Skrevet

Som ei venninne av meg sa: han er kanskje litt tunnelsynt med gode hensikter? Prøver å gjøre alle til lags og glemmer at han burde sette deg først. Men kjipt er det, han har virkelig bæsja på leggen her.

Skrevet

Skjønner at det er sårt for deg, men kan tenke meg at kjæresten din overhodet ikke ante at det kunne være sårende. Gutter har som regel overhodet ikke det samme forholdet til å planlegge/ordne til fester etc. "hva, må jeg tenke på nyttårsaften NÅ? Det er jo en hel måned til"... :skratte:

Han har nok ikke tenkt på de to ulike tingene og vil sikkert se ut som et stort spørsmålstegn hvis du nevner det.

Gjest litt såra enda
Skrevet
Skjønner at det er sårt for deg, men kan tenke meg at kjæresten din overhodet ikke ante at det kunne være sårende. Gutter har som regel overhodet ikke det samme forholdet til å planlegge/ordne til fester etc. "hva, må jeg tenke på nyttårsaften NÅ? Det er jo en hel måned til"... :skratte:

Han har nok ikke tenkt på de to ulike tingene og vil sikkert se ut som et stort spørsmålstegn hvis du nevner det.

Jeg ringte for å minne ham på at han ikke var hjemme den dagen, og da lirte han av seg alt om at han hadde rota og sånn. I utgangspunktet var det en filleting, men jeg ble bare mer irritert da jeg skjønte at han hadde glemt alle mine planer i engasjementet rundt denne festen. Sånn er han.

Og så har vi krangla en del rundt dette da. Jeg har lagt på flere ganger (ja, jeg gjør det når jeg blir for frustrert til å snakke, teite meg) og han har ringt uendelig mange ganger.

Denne festen skulle visst være kronerulling for et fellesopplegg av disse venninnene våre og han hadde bare tenkt på sin rolle som "han som eier leiligheten", så det er nok mye sant i at menn ikke legger det samme i slikt som oss damer.

Nå har vi ihvertfall fått snakka litt og det ordner seg sikkert til slutt.

Skrevet

Jeg får en viss følelse av at DU er pådriveren for dette forholdet. Bryllup og alt. Han henger bare med på lasset. Og det lover ikke godt.

Det virker ikke som om han eller hans venner tar deg alvorlig. Venninnen hans ter seg på et vis som vi her kaller å "pisse i andres blomsterbed". Ikke bra. Hun markerer seg som viktigere enn deg, i hans hjem. Jeg hadde eksplodert. Og antakelig gjort noe skikkelig barnslig som å ikke møte opp eller lignende... :sjenert:

Skrevet

Jeg skjønner godt at du ble litt skuffa. Men prøv å gjøre det beste ut av det, så ingen kan holde dårlig humør imot deg ihvertfall! Men ja, jeg syns det var tankeløst av både han og henne!

Gjest ikke så såra mer
Skrevet
Jeg får en viss følelse av at DU er pådriveren for dette forholdet. Bryllup og alt. Han henger bare med på lasset. Og det lover ikke godt.

Det virker ikke som om han eller hans venner tar deg alvorlig. Venninnen hans ter seg på et vis som vi her kaller å "pisse i andres blomsterbed". Ikke bra. Hun markerer seg som viktigere enn deg, i hans hjem. Jeg hadde eksplodert. Og antakelig gjort noe skikkelig barnslig som å ikke møte opp eller lignende... :sjenert:

nja, riktig så ille er det nok ikke. Han er en ganske nøktern type, så det er nok ofte jeg som tar avgjørelsene (men det liker jeg), men han gir mye mer praktisk og fysisk enn meg. Vi har våre gode og dårlige sider begge to.

Og det er ikke så ille nå som da jeg skrev innlegget i frustrasjonens øyeblikk :) Vi snakka lenge i går. Jeg hentyda (og han bifalte) at han ofte blir så engasjert i situasjonen der og da at han glemmer å tenke på verden rundt seg (og sjekke kalenderen bl.a.). De trengte et sted å ha festen og han stilte opp, og alle våre planer forsvant litt i øyeblikket. Forsåvidt forståelig.

Han fortalte også at de hadde snakka masse om meg og at disse venninne savnet meg masse :) Og så har jeg invitert dem til juleverksted og de vil gjerne komme hvis vi finner en dato som passer for alle (det er imidlertid ikke lett).

Hva hun tenkte på når hun spurte, aner jeg ikke, men jeg tror det handlet om desperasjon ift. behovet for et sted å holde en kronerullings-fest og ingenting annet.

Jeg legger ihvertfall ikke noe mer i det, og er ferdig med saken. Det kom ihvertfall en god ting ut av det: han bestemte seg for å komme opp til meg i helga :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...