Gå til innhold

Komplimenter fra andre er mest troverdig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære sier at komplimenter fra andre enn sin kjære er mest troverdig. Det er ikke nødvendigvis de han blir gladest av å høre og som betyr mest, men han påstår de er mest troverdig siden de som forteller komplimentene ikke er preget av av et rosa "forelsket-syn" slik som kjæresten er. Det er snakk om komplimenter fra venner som da ikke er forelsket i ham og som da ser han som helt vanlig person. Han legger ingen følelser og tanker bak dette, annet enn at han vet dette er komplimenter rett fra levra som ikke er farget rosa.

Kjæresten vil jo alltid synes en er fin, selv om man kanskje har en litt mindre heldig dag.

Hva synes dere om dette? Jeg ble litt lei meg av dette utsagnet, men kanskje uten grunn.. Sikkert jeg som overreagerer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok det er noe i det. Om en villt fremmed stopper for å gi meg et kompliment, vet jeg at det kommer fra hjertet. Jeg blir jo glad for komplimenter fra kjæresten også, men så vet jeg at han synes jeg er fin uansett, så det har nok litt mindre vekt. Men jeg skjønner hva du mener, selvfølgelig skal komplimenter fra kjæresten bety noe.

Skrevet

Det er sikkert ikke vondt ment i hvert fall, men skjønner at du ble litt lei deg. Men det kan jo være noe i det, at man sier kanskje hver dag at man er glad i, synes den andre er fin osv, også tar man det etter hvert litt for gitt. Samtidig tror jeg man veldig fort hadde savnet det om den andre hadde sluttet å vise at han eller hun satte pris på en :) Og kanskje han egentlig mener at det er litt mer "spontane" eller spesifikke komplimenter han setter mest pris på, da kan det ha noe med hvordan han oppfatter dine komplimenter på. Samboern min har alltid vært spandabel med komplimentene, men endel av dem er ganske generelle, og jeg setter kanskje aller mest pris på de gangene han framhever noen mer spesielle egenskaper og evner.

Ellers spiller det ikke så stor rolle hvem jeg får komplimenter av, men det er veldig hyggelig å få slike som er "godt observert", at man selv føler man fortjener det eller er glad for at den andre har lagt merke til eller satt pris på noe. Så da bør det jo stort sett være fra folk som kjenner en litt.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Komplimenter skal en være skeptisk til. Som regel blir de uttalt kun for å oppnå fordeler for en selv. Strengt tatt er det bedre å lære å skryte av seg selv enn å høre på komplimenter.

Så ja, du overreagerer. Mens typen din er litt ute og seiler.

Skrevet

Litt enig med ham. Gubben min ville synes jeg var fin selv om jeg gikk i sekk og aske, så jeg "stoler ikke " helt på hva han sier,nei. Men hyggelig er det jo når han sier han liker noe ved/på meg. :-)

Skrevet

Klarer ikke helt å bestemme meg her jeg. Muligens jeg har lettere for å tro på et kompliment hvis det kommer fra en annen kant. Men har jeg pyntet meg en kveld, og all verdens mannfolk kommenterer at jeg er sexy o.l. men ikke typen min. Så betyr ikke de andre komplimentene noe som helst for meg. Er tross alt han jeg vil "friste" ;)

Skrevet

Det er helt sant, for kjæresten må jo si noe fint uansett. Jeg fikk høre det samme av min kjære for en stund siden, etter at han hadde holdt en tale. Han var supernervøs før talen, og da en kompis kom bort etterpå og ga ham et kompliment for den ble han litt mer glad for den enn dem fra meg. Jeg ble først litt sånn: "Eeh?" men da han forklarte det skjønte jeg hva han mente... Som kjæreste er man programforpliktet til å støtte uansett. Og jeg støtter i vei, jeg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...