Gå til innhold

med x-plore til Australia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst til å reise litt når jeg er ferid på vgs.

Har lest masse om å dra til Australia med x-plore :) Det høres utrolig morsomt ut! :)

Det hadde vært utrolig fint og hjelpende med noen ord fra noen som selv har vært der, og enda bedre om dere også har reist med x-plore :)

For x-plore skal jo hjelpe meg med å finne jobb og en plass å bo osv, men jeg har hørt noen si at de ikke fikk noe jobb for kjempe lenge etter at de kom dit, og det har ikke jeg råd til :P

Og ellers hadde det vært fint om noen av dere som har vært i Australia kunne skrevet litt om hvordan det er der :)

Har bestandig hatt utrolig lyst til å dra akkurat til Australia, aner ikke hvorfor, men det er kanskje fordi det er så ulikt Norge på mange måter:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Slenger meg på denne tråden! Jeg skal reise til Australia med X-plore neste høst, planen er å være ca 7-8 mnd.

Alle de jeg har snakket med som har gjort dette før, sier at det ikke er noe problem å finne seg jobb. Men man må selvfølgelig være fleksibel, kommer ikke langt med å være kresen!:) Jeg har vært i Australia før, og det er et fantastisk land, gleder meg veldig til å være der over en lengre periode!:)

Endret av studinen
Skrevet
Slenger meg på denne tråden! Jeg skal reise til Australia med X-plore neste høst, planen er å være ca 7-8 mnd.

Alle de jeg har snakket med som har gjort dette før, sier at det ikke er noe problem å finne seg jobb. Men man må selvfølgelig være fleksibel, kommer ikke langt med å være kresen!:) Jeg har vært i Australia før, og det er et fantastisk land, gleder meg veldig til å være der over en lengre periode!:)

Men det hørtes bra ut! :) Ja men det er ikke noe problem, jeg tar de jobbene jeg får :) Ja det virker som et utrolig bra sted, masse spennende ting å se/være med på !:)

Skrevet

hiver meg på tråden! men syns dere at x-plore tar mye betalt? syns de skal ha så mye penger for det...det samme gjelder reiser hvor man jobber frivillig på et sted..

Skrevet
hiver meg på tråden! men syns dere at x-plore tar mye betalt? syns de skal ha så mye penger for det...det samme gjelder reiser hvor man jobber frivillig på et sted..

bra :)

Hmm, jeg vet ikke helt.. Var til rådgiveren på skolen, og hun sa at hun ville satset på x-plore. jeg var inne på Atlantis også, men der var det ikke inkludert fly billetter. Også er det jo forskjellig pris etter hvordan hjemreise man ønsker :)tenkte jeg skulle skrive ned noen spørsmål jeg lurer på å ringe x-plore eller sende e-post slik at ting blir litt klarere :)

Gjest Charming
Skrevet

Jeg har reist med x-plore til Australia. Høsten 2007 for å være eksakt. Jeg synes de tok seg godt betalt for den tjenesten de liksom skulle utføre. Da vi landet i Sydney måtte vi vente i over en time på flyplassen, uten noen info og uten veldig mange måter å få tak i x-plore på. De skulle hente oss, men hadde åpenbart glemt det. Da de omsider kom var det i en minibuss. Helt greit - bortsett fra at vi var hvertfall 10-15 personer for mange. Så folk satt på fang og gulv og det som var i ørten km inn til sydney sentrum.

Jeg opplevde også at de var nokså dårlige til å formidle jobber da jeg var der. De hadde mange jobber i Sydney, for de som vil backpacke der. :P Etter å ha vært i Sydney noen uker, så er det ikke like kult lenger annet enn på stranden og sånn.. Synes hvertfall jeg! Så jeg reiste videre nordover, til Brisbane. Sjanseløst å få seg jobb fra x-plore oppover synes jeg.

Så de jobbene jeg tok, anskaffet jeg meg på egenhånd. Jobbet på en gård i huttiheita, plukket bananer en stund, og jobbet som bartender (uten tidligere erfaring eller noe license-greier) i noen måneder i Brisbane.

Når vi kom var det velkomstmøte og sånn som jeg synes var veldig greit å være med på! Det var første dagen vi var der, og etter den dagen så så jeg ALDRI mer et x-plore menneske. :P

Jeg tror nok ikke jeg ville turt å reist første gangen til Australia uten noe opplegg, da jeg var 18 år. Men skulle jeg reist igjen ETTER å bare ha vært innom de tre første dagene, ville jeg garantert droppet hele x-plore greine og greid meg selv. De er ikke til store hjelpen uansett mener nå jeg. :)

Skrevet
Jeg har reist med x-plore til Australia. Høsten 2007 for å være eksakt. Jeg synes de tok seg godt betalt for den tjenesten de liksom skulle utføre. Da vi landet i Sydney måtte vi vente i over en time på flyplassen, uten noen info og uten veldig mange måter å få tak i x-plore på. De skulle hente oss, men hadde åpenbart glemt det. Da de omsider kom var det i en minibuss. Helt greit - bortsett fra at vi var hvertfall 10-15 personer for mange. Så folk satt på fang og gulv og det som var i ørten km inn til sydney sentrum.

Jeg opplevde også at de var nokså dårlige til å formidle jobber da jeg var der. De hadde mange jobber i Sydney, for de som vil backpacke der. :P Etter å ha vært i Sydney noen uker, så er det ikke like kult lenger annet enn på stranden og sånn.. Synes hvertfall jeg! Så jeg reiste videre nordover, til Brisbane. Sjanseløst å få seg jobb fra x-plore oppover synes jeg.

Så de jobbene jeg tok, anskaffet jeg meg på egenhånd. Jobbet på en gård i huttiheita, plukket bananer en stund, og jobbet som bartender (uten tidligere erfaring eller noe license-greier) i noen måneder i Brisbane.

Når vi kom var det velkomstmøte og sånn som jeg synes var veldig greit å være med på! Det var første dagen vi var der, og etter den dagen så så jeg ALDRI mer et x-plore menneske. :P

Jeg tror nok ikke jeg ville turt å reist første gangen til Australia uten noe opplegg, da jeg var 18 år. Men skulle jeg reist igjen ETTER å bare ha vært innom de tre første dagene, ville jeg garantert droppet hele x-plore greine og greid meg selv. De er ikke til store hjelpen uansett mener nå jeg. :)

Det er veldig bra å få høre fra noen som har vært med på dette! :)

Ja, jeg har hørt noen snakke negativt om x-plore mens andre igjen snakker mye positivt om dem.. hmm..

men som du også sier, så tror jeg ikke selv at jeg tør å dra heelt alene :P er liksom litt betryggende å vite at NOEN er der et sted, hehe :P

Men ellers da, hvordan var selve Australia, og hvordan var det å jobbe der? :) Dyrt å leve i forhold til hva du tjente osv? :) Og var du med på noen kurs eller lignende (eks. surfekurs)? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...