Dine Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 (endret) Er litt forvirret når det gjelder eggløsning (EL).. Kort fortalt: Forrige syklus var på 36 dager. Jeg har tatt urten Vitex i halvannen måned nå (Vitex skal stabilisere syklusen). Forrige mens var 20.oktober. Jeg testet positivt på EL test (strips) 31.oktober og 1.november. Nå har jeg testet positivt de siste tre dagene og lurer på hva som skjer - jeg kan jo ikke ha EL igjen nå?? Og er det mulig å gå fra en 36 dager den ene syklusen til 27-28 dager syklus den neste? Strekene var ikke like sterk som kontrollstreken noen av gangene, men var sterkere 31.okt og 1.nov enn de var denne gangen. Hadde sterke kramper i magen 31.okt, murringer og hvit utflod. Nå har jeg endel klar utflod (ikke klebrig). Det jeg lurer på er om EL testene kan slå ut positivt allerede nå hvis jeg er gravid? Om EL var 1.november er forventet mens (IKM) beregnet til å være 15.november. Vet at EL tester kan slå ut positivt om man er gravid, men 5 dager før IKM? Det skal også nevnes at vi har hatt sex annenhver dag hele syklusen og "truffet" de dagene jeg regner med EL var.. Endret 11. november 2009 av Dine
Neytiri Skrevet 12. november 2009 #2 Skrevet 12. november 2009 Er litt forvirret når det gjelder eggløsning (EL).. Kort fortalt: Forrige syklus var på 36 dager. Jeg har tatt urten Vitex i halvannen måned nå (Vitex skal stabilisere syklusen). Forrige mens var 20.oktober. Jeg testet positivt på EL test (strips) 31.oktober og 1.november. Nå har jeg testet positivt de siste tre dagene og lurer på hva som skjer - jeg kan jo ikke ha EL igjen nå?? Og er det mulig å gå fra en 36 dager den ene syklusen til 27-28 dager syklus den neste? Strekene var ikke like sterk som kontrollstreken noen av gangene, men var sterkere 31.okt og 1.nov enn de var denne gangen. Hadde sterke kramper i magen 31.okt, murringer og hvit utflod. Nå har jeg endel klar utflod (ikke klebrig). Det jeg lurer på er om EL testene kan slå ut positivt allerede nå hvis jeg er gravid? Om EL var 1.november er forventet mens (IKM) beregnet til å være 15.november. Vet at EL tester kan slå ut positivt om man er gravid, men 5 dager før IKM? Det skal også nevnes at vi har hatt sex annenhver dag hele syklusen og "truffet" de dagene jeg regner med EL var.. El testene er KUN positive hvis teststreken er STERKERE en kontrollstreken....grunnen du får en teststrek som er ikke like sterk er fordi vi har som oftest alltid litt av hormonen i kroppen fra før. nå sier du ikke om du har gått på hormonprevensjon, men det er fult mulig å gå fra 36dager syklus til 27-28....det bare betyr at EL har kommet tidligere. MEN du kan få en positiv ELtest hvis du er gravid...da vil du få en POSITIV eltest.....er du usikker kan du jo kjøpe deg CBdigital som viser GRAVID eller IKKE GRAVID Eg har hatt fra pilleslutt sykluser på 49dager, 37dager, 36dager, 35dager......så det går nedover hos meg ikvertfall.... lykke til
Dine Skrevet 12. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2009 Hmm... Takk for svar Icechick. Ble litt klokere, men fortsatt veldig forvirra egentlig... Har aldri fått en teststrek som er like sterk som kontrollstreken, så da betyr det at jeg ikke har fått EL enda da eller? Det vil da si at denne syklusen hvertfall kommer til å bli på 39 dager (hvis jeg ikke hadde EL tidligere enn 10 dager etter siste mens). Vet ikke om det har noe å si, men jeg tester på strips kjøpt fra Ebay.. Gikk på p-pillen i noen år, men en del av og på pga diverse plager og i vinter hadde jeg et opphold (totalt pillefrie måneder) i januar, februar og mars. Kan kanskje ta litt ekstra tid pga det..?
Neytiri Skrevet 12. november 2009 #4 Skrevet 12. november 2009 Hmm... Takk for svar Icechick. Ble litt klokere, men fortsatt veldig forvirra egentlig... Har aldri fått en teststrek som er like sterk som kontrollstreken, så da betyr det at jeg ikke har fått EL enda da eller? Det vil da si at denne syklusen hvertfall kommer til å bli på 39 dager (hvis jeg ikke hadde EL tidligere enn 10 dager etter siste mens). Vet ikke om det har noe å si, men jeg tester på strips kjøpt fra Ebay.. Gikk på p-pillen i noen år, men en del av og på pga diverse plager og i vinter hadde jeg et opphold (totalt pillefrie måneder) i januar, februar og mars. Kan kanskje ta litt ekstra tid pga det..? Sånn eg har skjønt det så er de fleste ELtestene like med at teststreken MÅ være sterkere en kontrollstreken, det vil si at ja du ikke har hatt EL, men har du testet hele syklusene dine??eler kun når du tror du har EL?? for hvis du har syklus på 39dager for eksempel så vil du ikke ha EL 14dagen i syklusen...men ca14 dager før neste mens....det vil si f.eks. 25dag i syklusen.....men kan jo hende du har anarledes tester...hva står det på pakken??må jo være brukerveiledning? har også hørt at hvis man har laaaange sykluser kan man være en av de som ikke har EL(se pcos)...men selv kjenner eg mange som har sykluser på 35 dager eller mer som har EL og blir gravide for det.... du må nok regne med at det tar kroppen litt tid å stabilisere seg etter p pille bruk.....mange bruker opp til et år...noen hele 18måneder...... tar en titt i dagboka di også eg da.....
Dine Skrevet 13. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. november 2009 Får lese gjennom instruksene på de EL testene igjen.. Kjøpte de på Ebay og det står på kinesisk og engelsk, men tror den engelsken skal gå bra Har ikke testet før 31.oktober, så EL kan jo ha vært før det (men tviler sterkt..) og så testet jeg ikke igjen før søndag eller mandag nå som var.. Men lørdag den 31.oktober kjente jeg skikkelig mensen murringer akkurat som om mensen var på vei, så derfor tok jeg en EL test så tidlig. Den var sterkere enn de andre har vært, men fortsatt ikke like sterk som kontrollstreken. Det eneste jeg får gjort nå er å ta en graviditstest søndag morgen og håpe på det beste (to blå) Deretter er det bare å stålsette seg for enda en PP og vente på at tanta skal komme. Håper ikke syklusen blir lengre enn 36 dager, for det setter virkelig tålmodigheten på prøve..
Neytiri Skrevet 13. november 2009 #6 Skrevet 13. november 2009 Ja eg skjønner deg så godt, var jo sååååå sikker eg var gravid når eg gikk 49 dager syklus!! Leste nettopp i går på pernilleinfo at man kan ha EL murringer uten å ha EL Ta en titt der, er jo masse nyttig info Følger også med i boka di for å se kosn testing går
Dine Skrevet 13. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 13. november 2009 Har tittet på den siden tidligere.. Synes det var litt uoversiktelig jeg.. Men kan vel ta en tur innom igjen neste måned sikkert. Akkurat nå kjenner jeg at det skal være greit å teste søndag morgen. Jeg går nemlig og tror jeg er gravid, jeg føler det så godt. Men da er jeg jo hvertfall ikke det, helt sikkert.. Er det noen måte å kunne sjekke om man har fått tilbake eggløsningen annet enn ved å teste ved eggløsningstester? (Kan feks legen finne ut av dette?)
Prada Skrevet 13. november 2009 #8 Skrevet 13. november 2009 Du kan ta blodprøver jevnt gjennom hele syklusen, da får du påvist eggløsning. Det enkleste er jo bare å tempe da, etter noen sykluser med temping kjenner du antakelig syklusen din veldig godt og er sikker på eggløsning (billigere enn tester er det også...)
Neytiri Skrevet 13. november 2009 #9 Skrevet 13. november 2009 Ja det blir spennende å se ka testing søndag tilbringer Jo gynekologen kan se om man har hatt eggløsning....ikvertfall det eg har hørt fra en annen som fikk testet det
Dine Skrevet 14. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 14. november 2009 Da bør jeg kanskje komme meg dit i nærmeste fremtid da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå