Gjest frk Frydefull Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Jeg har kommet i en underlig situasjon der en kollega og venn har invitert meg på en kaffe og skravlings. Jeg liker kollegaen min godt, men det er ikke noe mellom oss - alderforskjellen er stor og jeg er overhodet ikke interessert. Men han er en interessant person. Og nå har han altså spurt om vi kan ta en prat og en kaffe. Jeg ser ikke så mye galt i det, men jeg vil ikke ha noe snakk om det på jobb og jeg tror heller ikke sambo ville være overbegeistret. Jeg trenger altså en god grunn til å "finne på noe" en ettermiddag/kveld. Bor på et noe fremmed sted så har stort sette felles venner med sambo … Noen tips? Anyone?
Frua Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Hvis du føler at du må ljuge for å få til et møte med denne mannen så er det nok ikke helt uskyldig nei...
Shenanigan Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 Jeg kan ikke skjønne hvorfor du ikke skal kunne være ærlig. Jeg får helt knute i maven av at du skal lyve. Vi har da alle behov en gang i blant for å sosialisere uten våre respektive. MÅ det være med samme kjønn bare? Synes ikke du skal juge, bare ta lett på det, ikke gjør noe poeng av kjønnet til din kollega når dette ikke er noe poeng for deg. Skal ut og ta en kaffe, prate litt jobb og løst og fast. Tenk om dere blir gode venner og kan tenke dere å ha litt kaffeslaberas etter jobb fra tid til annen, lista over løgner kan bli ufyselig lang etterhvert. Du er da vel voksen og til å stole på?
Gjest Ylva Virvla Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 Du skal ljuge for samboeren din? Jeg ville nok sakt sannheten.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2009 #5 Skrevet 11. november 2009 Hvorfor skal du juge? Det må vel være bedre å si hva man skal, det tar jo den eventuelle brodden av saken med mindre han er sykelig sjalu eller du regner med det kan bli noe mer enn bare kaffe...
Gjest Marlo Skrevet 11. november 2009 #6 Skrevet 11. november 2009 Sier som alle andre, vær ærlig. Jeg ville heller hatt en småsur samboer/kjæreste enn å gått bak ryggen hans.
I Grosny Skrevet 11. november 2009 #7 Skrevet 11. november 2009 Hvis dere tar kaffen på en offentlig kafè og er hjemme til 22, så blir neppe samboeren din skremt. Hvis samboer synes det er skummelt, så kan han jo komme og hente deg. Er han så sykt sjalu at han ikke tåler å vite om det, så er det vanskelig å gi råd. Eller kanskje det faktisk er såpass skummelt at varsellampene hans burde lyse? Kanskje det er mer romantisk enn det som er greit? At du er tiltrukket av mannen, men bagatelliserer det med alder og slikt. At du lyver for deg selv for å bagatellisere. Hva er det egentlig du ønsker å få ut av den kaffekoppen?
Gjest salma Skrevet 11. november 2009 #8 Skrevet 11. november 2009 Hvis du føler at du må lyve til samboeren din, så bør du rett og slett la være. Hvis det var så uskyldig som du framstiller det, så ville det ikke vært behov for noe løgn.
Snasen Skrevet 11. november 2009 #9 Skrevet 11. november 2009 Si at han må hjelpe deg med noe jobbgreier.
Gjest Gjest_norah_* Skrevet 11. november 2009 #10 Skrevet 11. november 2009 uff.... hva er det å få snakk om dersom du mener det ikke er noe? hvis det ikke er vanlig for denne personen eller deg å treffe kollegaer og/eller personer av det andre kjønn alene, så er ikke dette heller helt uskyldig. hadde det vært det så hadde du ikke følt behovet for å lyve.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2009 #11 Skrevet 11. november 2009 Hvis du vet at samboeren din ikke vil like det, og derfor må lyve, og hvis du ikke vil ha snakk om det på jobben (snakk om hva, en uskyldig kopp kaffe??), så tror jeg kanskje du er på vei ut på dypt vann, men du ser det ikke selv (innrømmer det ihvertfall ikke). Dette minner meg om meg selv en gang jeg dessverre endte opp med å være utro. I begynnelsen så jeg det ikke selv at det kom til å ende denne veien. Det var nesten en latterlig tanke. Men jeg fant ham interessant, akkurat som du. Og jeg hadde lyst å treffe ham alene. Samtidig visste jeg innerst inne (selv om jeg ikke helt innrømmet det for meg selv da) at det ikke var helt akseptabelt. Hadde jeg visst dengang hva dette første møtet kom til å føre til, så hadde jeg holdt meg langt borte. Den gang ville det faktisk ikke ha vært så vanskelig, men etter hver "kaffekopp" ble det verre og verre, og det ble følelser av det. Sterke følelser, som dessverre ødela alt annet. Jeg føler at du er på vei rett inn i det samme nå, og sannsynligvis vet du det laaangt der innerst inne. Hvis det ikke er dette du vil, så dropp den kaffekoppen! Det er mitt råd. Om du ikke er bittelitt interessert i en flørt, hva godt kan det egentlig komme ut av det, når du må lyve for samboeren, og i tillegg helst ikke bli sett? Så interessant kan han vel ikke være? Og dersom det KUN er fordi ham faktisk er veldig interessant og du ønsker å prate litt med ham, så kan du vel invitere han hjem til dere, evt. sammen med andre venner av dere. Eller invitere med samboeren din ut, evt. ta med en venn/venninne til? Høres det HELT feil ut, så er det nok noen følelser i sving her som ikke tåler dagens lys. Men det kan godt være at du ikke er helt klar over det selv.
Gjest Frk frydefull Skrevet 14. november 2009 #12 Skrevet 14. november 2009 Hei! Da var lørdagen over. Jeg fulgte ingen av rådene deres. Jeg fulgte mitt eget hjerte. Det er jeg veldig veldig glad for nå! Ville bare si det . . .
Thunderbat Skrevet 15. november 2009 #13 Skrevet 15. november 2009 Jeg tenker at man kan umulig ha det godt med samboeren sin om man må lyve om noe så bagatellmessig.. Ting blir såååå mye verre om det blir oppdaget etterpå.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #14 Skrevet 15. november 2009 Sier som alle andre, vær ærlig. Jeg ville heller hatt en småsur samboer/kjæreste enn å gått bak ryggen hans. Ikke alle blir bare "småsur", noen gjør det også kort og godt slutt om man har pratet med en annen mann. Men det er nå forsåvidt greit å vite raskt..
Shenanigan Skrevet 15. november 2009 #15 Skrevet 15. november 2009 Ikke alle blir bare "småsur", noen gjør det også kort og godt slutt om man har pratet med en annen mann. Men det er nå forsåvidt greit å vite raskt.. Jøss, jeg visste ikke at afghanske damer kom på KG.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #16 Skrevet 15. november 2009 Jøss, jeg visste ikke at afghanske damer kom på KG. Jeg er etnisk norsk storbyjente, og han var nordisk, tidligere bonde. Nokså lik norske bønder tenker jeg. Og bygdelivet i Norge er vel nokså likt som på den Afganske bygda tenker jeg...
Shenanigan Skrevet 15. november 2009 #17 Skrevet 15. november 2009 Jeg er etnisk norsk storbyjente, og han var nordisk, tidligere bonde. Nokså lik norske bønder tenker jeg. Og bygdelivet i Norge er vel nokså likt som på den Afganske bygda tenker jeg... Er det han som er en så elendig person at en kaffekopp med en fyr gjør at du ser lyset eller er det du som er så vinglete at du stikker av med første og beste?
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #18 Skrevet 15. november 2009 Er det han som er en så elendig person at en kaffekopp med en fyr gjør at du ser lyset eller er det du som er så vinglete at du stikker av med første og beste? Dette var det vel kun han som kunne ha svart på. Hva han trodde altså.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #19 Skrevet 15. november 2009 Ikke alle blir bare "småsur", noen gjør det også kort og godt slutt om man har pratet med en annen mann. Men det er nå forsåvidt greit å vite raskt.. Uff. Hvis mannen min skulle "gjøre det slutt" (nå er vi 30 og ikke 12, men la gå...) hver gang jeg pratet med en annen mann så hadde vi blitt skilt i dag. Vi hadde vel ikke blitt gift i første omgang, når jeg tenker meg om.
Gjest Ylva Virvla Skrevet 15. november 2009 #20 Skrevet 15. november 2009 Hei! Da var lørdagen over. Jeg fulgte ingen av rådene deres. Jeg fulgte mitt eget hjerte. Det er jeg veldig veldig glad for nå! Ville bare si det . . . Sa hjertet ditt at du skulle lyve for kjæresten din?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå