Gå til innhold

"Kinesisk saus" i wok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å finne ut av hvordan jeg kan komme i nærheten av den litt tykflytende sausen de har i maten på kinarestauranter. Noen tips? Har prøvd diverse butikkposer, men det blir liksom ikke det samme..

Skrevet

Den litt tyktflytende sausen? Har de ikke mange sauser på kinarestauranter? Tror kanskje du må være litt mer spesifikk :P

Skrevet

:ler:

Selve smaken var liksom ikke så nøye, det varieres vel bare med krydder. Den jeg hadde i hodet var en som ofte brukes med "kylling og cashewnøtter", noe annet navn har jeg ikke. Det er ikke sursøt. Men alle rettene deres bader jo i en tyktflytende saus?

Gjest Catwoman
Skrevet

Vann, diverse krydder soyasaus og maisennamel ?! Tror ikke det er så mye mer avansert enn det :)

Har ingen oppskrift - men du kan sikkert finne noen på nettet.

Skrevet
Vann, diverse krydder soyasaus og maisennamel ?! Tror ikke det er så mye mer avansert enn det :)

Har ingen oppskrift - men du kan sikkert finne noen på nettet.

Det stemmer, men jeg ville ha byttet ut vannet med buljong. Litt østerssaus(smaker ikke østers, men "kinamat") skader heller ikke.

Skrevet

Min favorittsaus til wok er Pad thai saus.

Den er litt søtlig, men allikevel salt. Med denne trenger jeg ikke noe annet for å få en enkel og lettvindt wok med god smak.

Skrevet

Jeg lager alltid sursøt saus når jeg woker. Følger ingen oppskrift, men det som må til er edikk, maisenamel, sukker, juice (eple eller ananas) en dæsj ketchup og kanskje litt sojasaus. I tillegg har vi en flaske med sursøt saus fra innvandrerbutikken forå tilsette litt sterkere saker (som ikke ungene liker så godt)

mmm, nå ble jeg sulten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...