Gå til innhold

clearblue som ikke fungerte?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_harm_*
Skrevet

hei!

Jeg er ca 4 dager over IKM og skulle endelig ta en test i dag!

dette har jeg ventet lenge p nå, og har faktisk klart å la vær og teste før i dag... jeg tisset i en papp-kopp, og plasserte oppsugningsdelen i urinen i 5-7 sekunder... oppsugningsdelen ble rosa, så jeg satte på hetten og gikk ut fra badet... 2 min senere gikk jeg innpå badet og var skikkelig spent!! kanskje det hadde klaffet denne gangen?? så tar jeg opp testen, og hva ser jeg?

Joda, 2 heeeeelt blanke vinduer som lyser opp mot meg...

hva skjedde da?? har alltid brukt Clearblue sine tester, og aldri vært borti dette.. holder den nedi urinen like lenge hver gang jeg tester, og det begynner å bli noen ganger da vi har vært prøvere i snart 1 år..... Og SÅÅÅÅÅ typisk at jeg ikke kjøpte 2 pk, og at jeg slo urinen ut i doen da jeg hadde satt på hetten igjen på testen..... :kjefte: Noen som har vært borti det samme?

vennlig hilsen Harm...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri opplevd dette. Men synes å huske fra pakken at det står at du må holde testen i koppen i minst 10 sek siden den trekker opp mindre urin fra stillestående urin enn om du tisser direkte på den?

Når du er så langt som 4 dager etter IKM tror jeg at jeg ville forsøkt å dyppe den i litt vann for å få urinen til å trekke helt opp i vinduene. Følg med å se at vinduene blir våte. Burde gi utslag om du er gravid selv om det blir litt fortynnet. Eventuelt vent til du må tisse igjen og prøv å dyppe den en gang til.

Ikke sikkert det vil fungere, men om du ikke har muligheten til å få tak i en ny test er det vel verdt et forsøk?

Lykke til!

Skrevet

Hvis begge vinduene er blanke så er det (som regel) en produksjonsfeil. Det står på pakningsvedlegget...

Kjøp ny og ta en ny test!

Skrevet

Er det CB digital så skal den stå 20 sekunder i urin i kopp og 5 sekunder under urin stråle...

Du hadde den antageligvis ikke lenge nok i koppen.

Det kan være produksjonsfeil, men ant er det tiden som var for kort...

Du må nok kjøpe ny og prøve igjen! Lykke til! :strix:

Gjest Gjest_marte_*
Skrevet

Ja dette har jeg vært borti, ja. Skikkelig irriterandes!!

Jeg fulgte instruksjonen til punkt og prikke- men blanke vindu.

For en stund siden kom strekene etter 9 min. Skal si jeg holdt pusten lenge. :gjeiper: Forstår det slik av bruksanvisninga at man kan lese av resultat innenfor 10 min...

Gjest Gjest_maria_*
Skrevet

hvis det er produksjonsfeil kan du gå tilbake til apoteket og fåå en ny :) men det høres ut som at du ikke hadde den lenge nok oppi, urinen har mest sannsynlig ikke blitt sugd godt nok oppover slik at det kan reagere med det som får strekene til å vises. Man skal jo se at urinen suges opp i vinduene.

Prøv å tiss på den en gang til eller gå tilbake og si at den ikke virker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...