Gjest Gjest_monami_* Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Hei Jeg har tenkt mye på det i det siste.......alle har like mye tid,men man velger sjøl hvordan man vil bruke den. ALt handler om prioritering. Syns det virker som ALLE har det så travelt....jobb,kjøre barn hit og dit på fritidstilbud,bursdager,møter,trening,hus,hage osv osv.....det går jo nesten ikke an å besøke hverandre lengre fordi alle er opptatt med sitt. Syns det er en trist utvikling :-(( Det kan virke som noen syns det er stas å ha det så travelt......og jeg føler meg litt aleine som velger å jobbe 60 % og ha tid til mann og barn.......jeg baker og koser meg og er ofte hjemme når barna kommer fra skolen......syns mange barn har det så stressende........ser at vennene til mine barn setter pris på å komme hjem til oss etter skolen.........det er trygt og godt å ha en voksen hjemme......tenk om flere kunne oppleve det :-) VIlle egentlig ikke noe spesielt med dette innlegget...bare et hjertesukk fra ei mamma :-)
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Det kommer jo helt an på hva man trives med selv. Du trives med å bare jobbe 60%. Det hadde jeg ikke gjort. Jeg hadde blitt understimulert og kjedet meg. Jeg har heller ikke lyst til å tilbringe ettermiddagene hjemme med henda i fanget. Jeg trives med å ha aktiviteter om kveldene, som trening og diverse annet. Mange unger vil helst ha ørten aktiviterer, og være med på alt som vennene deres driver med. Mens andre unger liker best å være hjemme og pusle på med sitt. Du gjør det som passer for deg, og så gjør vi andre det som passer for oss. Det er ikke én livsstil som passer for alle.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 Det er heller ikke alle som har muligheten til å velge å jobbe 60%....
Gjest Gjest_monami_* Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 HEi jada , er med på den :-) Klart ein gjer som ein vil. Men det har nesten blitt slik at folk ikkje klarer å roe seg ned heime...folk er livredde for å bli aleine.....og klarar kanskje ikkje å kose seg i eige selskap. Er folk redd for å gå glipp av noko? Mange har fleire hundre "venner" på facebook og gir inntrykk av å være såååå opptatt med alle slags aktiviteter og oppdaterer siden sin hver time.....men NÅR har de egentlig tid til å ta en kaffi med noen av disse vennene sine da? Folk må ROE SEG NED..........ta livet med ro...det trenger ikkje skje noko heile tida.......eg blir stressa berre ved tanken......eg gledar meg til rolege ettermiddagar med strikketøyet mitt og kanksje en tur ut i frisk luft......ta det meir med ro der ute!!
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2009 #5 Skrevet 11. november 2009 HEi jada , er med på den :-) Klart ein gjer som ein vil. Men det har nesten blitt slik at folk ikkje klarer å roe seg ned heime...folk er livredde for å bli aleine.....og klarar kanskje ikkje å kose seg i eige selskap. Er folk redd for å gå glipp av noko? Mange har fleire hundre "venner" på facebook og gir inntrykk av å være såååå opptatt med alle slags aktiviteter og oppdaterer siden sin hver time.....men NÅR har de egentlig tid til å ta en kaffi med noen av disse vennene sine da? Folk må ROE SEG NED..........ta livet med ro...det trenger ikkje skje noko heile tida.......eg blir stressa berre ved tanken......eg gledar meg til rolege ettermiddagar med strikketøyet mitt og kanksje en tur ut i frisk luft......ta det meir med ro der ute!! Nå er du arrogant. Din måte å leve på er ikke den eneste rette. Hvorfor skal du bestemme at andre må roe seg ned? Skjønner du ikke at folk er forskjellige? Bare fordi DU ikke liker å ha mye å gjøre på, betyr ikke det at du skal fortelle andre hva DE skal gjøre. Tilbring fritiden din slik du vil, og la andre bestemme selv hva de vil gjøre med sin fritid. Du blir stresset av for mye aktivitet, andre blir stresset av for lite aktivitet. Det er ikke noe mer galt i å like å være aktiv enn det er å like å sitte hjemme.
Gjest ts Skrevet 11. november 2009 #6 Skrevet 11. november 2009 Er helt enig. Hun over her skriver at det ikke er det eneste riktige.. Men mange klager sånn over at de har så dårlig tid, at de er så stressa, at de aldri har tid til ditt og datt. Selvsagt må mange jobbe masse, men det er mulig å ta litt pause nå og da for å roe seg litt.
Gjest Gjest_Elisa_* Skrevet 11. november 2009 #7 Skrevet 11. november 2009 Meg som skrev over, jeg er ikek ts, men er blitt en vane å skrive det som nick:P
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #8 Skrevet 12. november 2009 Jeg er enig med deg. Jeg har selv hatt en hektisk hverdag tidligere, fordi jeg ville det og valgte det selv. Det kunne ikke falt meg inn å klage, kun når venner spurte direkte sa jeg at det kunne bli mye innimellom. Men det var jo gøy å bo midt i byen og være ung og leve livet i en periode. Når andre klager over hvordan de har det, tenker jeg at det er bare de selv som kan ta avgjørelser i livet sitt som påvirker det. F.eks. dem som er sååå slitne fordi de jobber fulltid, har barn osv. Jeg tror at noen bare liker å klage.
Anaconda Skrevet 12. november 2009 #9 Skrevet 12. november 2009 (endret) Det er heller ikke alle som har muligheten til å velge å jobbe 60%.... ....fordi man har dyrt hus og/eller dyr bil = mye lån, noe som igjen handler om prioritering (hos mange) :gjeiper: Endret 12. november 2009 av Anaconda
Anaconda Skrevet 12. november 2009 #10 Skrevet 12. november 2009 Nå er du arrogant. Din måte å leve på er ikke den eneste rette. Hvorfor skal du bestemme at andre må roe seg ned? Skjønner du ikke at folk er forskjellige? Bare fordi DU ikke liker å ha mye å gjøre på, betyr ikke det at du skal fortelle andre hva DE skal gjøre. Tilbring fritiden din slik du vil, og la andre bestemme selv hva de vil gjøre med sin fritid. Du blir stresset av for mye aktivitet, andre blir stresset av for lite aktivitet. Det er ikke noe mer galt i å like å være aktiv enn det er å like å sitte hjemme. Jeg tipper Monami forsøker å få frem de store linjene her. Greit nok at noen mennesker er rastløse sjeler og stresser naturlig, men jeg tror mange blir revet med av samfunnets mas og jag. Dette handler jo i aller høyeste grad om samfunnsutviklingen der det har blitt et mål å tjene mest, eie de flotteste tingene, orientere seg mest mulig kulturelt og sosialt. Uff... veldig enig med TS. Synes ikke dette var arrogant i det hele tatt. Kanskje noen opprinnelig ikke-rastløse mennesker har godt av å bli minnet på at det er ok å ta det med ro. Jeg er selv en av disse menneskene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå