Gå til innhold

Hvor er mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg planlegger bryllup til sommeren 2010,og har nå til fulle oppdaget at det er utrolig mange ting som skal tenkes på..og det virker på meg som det er bruden som skal planlegge bryllup alene (det virker slik her inne også).

Så hvordan er det,jenter?Er deres kommende ektemenn med i planleggingen,eller har han bare å møte opp i kirken og alt er ordnet?

For min del er jeg så kontrollfreak at jeg nesten ikke slipper mannen til...og han er visst veldig happy med det.Jeg må nok snart begynne å delegere oppgaver ..det er til å bli sprø av alle de små tingene som må ordnes! :sjenert:

Endret av Trønderveitja
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mann har ikke så mange spesifikke preferasner ift. farger, blomster, form på invitasjoner og slikt som jeg er veldig opptatt av :) Han er derimot VELDIG opptatt av maten og at dagen skal bli vår.Han gjør også en stor innsats ift. å ringe til lokale, kirke o.l.

Han er altså veldig engasjert, han har bare ikke meninger om alt og da lar han det være opp til meg :) Men han er veldig god å ha når jeg ikke klarer å bestemme meg :)

Skrevet

Mannen? Er det en mann med i bildet? :fnise: Nei da, mannen min engasjerer seg ikke så mye, syns egentlig det er like greit ;) Han gleder seg og ser fram til dagen, men planleggingen overlater han til meg, helt i orden, jeg liker å planlegge, for da får jeg skrive lister :hjerte: Det er noe jeg kan :ler:

Skrevet

Nei her er det heller ikke mye hjelp å få, selv om jeg har bedt om det :forvirret: Men det er veldig typisk han da, så jeg forventet egentlig ikke noe annet ;)

Skrevet
Min mann har ikke så mange spesifikke preferasner ift. farger, blomster, form på invitasjoner og slikt som jeg er veldig opptatt av :) Han er derimot VELDIG opptatt av maten og at dagen skal bli vår.Han gjør også en stor innsats ift. å ringe til lokale, kirke o.l.

Han er altså veldig engasjert, han har bare ikke meninger om alt og da lar han det være opp til meg :) Men han er veldig god å ha når jeg ikke klarer å bestemme meg :)

Må nesten signere på denne, det er rimelig likt slik som vi har det hjemme hos oss.

Av og til blir jeg litt småfrusrert for han bryr seg ikke så mye om farger, invitasjonene, kaken etc, men likevel sier han nei, ikke den, ikke slik.. og da ber jeg om motforslag og da har han ikke noe bedre å komme med :kjefte::ler::nei::ler: det er SLIK man blir galv av! :regn:

Skrevet

Han er i aller høyeste grad med i planleggingen. Han er mest interessert i selve selskapet da; lokale, mat osv. Han er flink til å ta kontakt med forskjellige. Ikke så interessert i det han mener er detaljer; hvordan invitasjoner skal se ut, pynt, servietter osv., det er egentlig ikke jeg heller så vi er ganske enige der. Jeg er også så heldig å ha en mor som er veldig engasjert og hjelper oss med planleggingen.

Gjest Gjest_Anéa_*
Skrevet

Historisk sett var det kvinnen og de rundt henne som ordnet selve bryllupet, mens mannen ordnet bryllupsferien. Så om gutta ikke er så deltakende, er det vel delvis fordi de ikke har så tradisjon for det?

Men er glad for at begge parter i dag (i prinsippet....) er med på planleggingen. Det skal jo være TO som gifter seg, og synes begge skal få lov til å komme med innspill... så sant de vil.

Skrevet

Jeg og min familie er nok mest engasjerte. Han gjør ting han også, og har meninger når han vil. Han hadde forresten sterk mening om farge, så der har han fått viljen sin.

Men det er jeg som har puslet med invitasjoner og sånt, men synes det er hyggelig. Jeg liker å organisere, og koser meg med det, mens han synes nok det er mer "jobb".

Vi har begge gjort ting som skrive gjesteliste med adresseinfo, vi skal velge menyen sammen, osv.

Så det er nok jeg som organiserer mest, men jeg tar ham med når noe viktig skal bestemmes. Bortsett fra kjolen, der har han ikke noe han skal ha sagt :) - på det punktet er det forlover og venninner som får gi innspill.

Skrevet

Mannen min bryr seg ikke så mye om fargen på servietter og hvordan bordkortene ser ut. Og det er helt greit for meg, for sånne ting liker jeg faktisk ordne selv :gjeiper: Men når jeg skulle bestille bryllupssuite på hotellet ble han plutselig engasjert... :skravle: Han kommer nok til å ha et ord med på laget når vi skal bestille kake og absolutt ha noe å si når vi velger dress til han. Når det er sagt så er det nok ikke tilfeldig at han falt for en dame som liker å "styre", han har vokst opp med kusiner og tanter som alltid ordner ting til fester :lol: igjen- greit for meg , jeg passer inn i familien. så lenge min kjære hjelper til med ting når hverdagen kommer, klarer jeg alltids å få til en enkel bryllupsfest. :filer:

Gjest Gjest_Nygift_*
Skrevet

Det er helt vanlig at mannen tilsynelatende ikke er engasjert. Men bare vent til det nærmer seg da våkner han :-) Og da vil han ta sin tørn. Om du velger å irritere deg over at han ikke engasjerer seg kommer du til å slite. De synes nok bare det er veldig langt fram i tid, men det betyr ikke at de ikke gleder seg til å bli gift :-) Menn og kvinner er forskjellige. Det er ikke verre enn det :-)

Skrevet

Mannen min var like engasjert som meg (dvs ikke så vanvittig mye, men nok). Vi tok alle store avgjørelser sammen, han tok noen avgjørelser og jeg tok noen. Følte ikke at på noen måte jeg var alene om planleggingen :)

Skrevet
Om du velger å irritere deg over at han ikke engasjerer seg kommer du til å slite. De synes nok bare det er veldig langt fram i tid, men det betyr ikke at de ikke gleder seg til å bli gift :-) Menn og kvinner er forskjellige. Det er ikke verre enn det :-)

enig. en stund trodde jeg at han ikke gledet seg men jo mer det nærmer seg desto mer interessert blir han i planleggingen. dessuten er det snart jul og jeg tror at han klarer kun å tenke på en fest om gangen :fnise:

Skrevet

Der han skal være..i bakgrunnen med åpen lommebok :fnise:

Skrevet

Vi gifter oss juli 2010 og planleggingen er fullt igang. Han jeg ekter snart har fått i oppgave å plukke bukett i skauen, han fikser band, musikk til vielse. Han bestemte klærne selv (bunad). Begge ble enig om borgelig vielse, lokalet, mat, gjesteliste. Jeg maser mest om ønskeliste og innser at jeg har ansvaret for pynt.

Det var han som fridde, så han må ta del i bryllupet også! :gjeiper:

Skrevet

Vi er begge like engasjert, og tar alle avgjørelser sammen, akkurat nå sitter han og pusler med invitasjonene. Akkurat det med bestilling av ting, gjør vi slik at han tar seg av det i sitt land, og jeg tar meg av det i mitt land (vi skal gifte oss to ganger).

Skrevet
Der han skal være..i bakgrunnen med åpen lommebok :fnise:

:ler:

Skrevet

Han er ikke veldig engasjert i selve detaljene, men det gjør ikke noe, for han er ike spesielt interessert i om vi skal ha hvite eller rosa servietter (satt på spissen), og det er like greit, for mange kokker kan også bli mye søl.(..)

De større tingene er han selvsagt en del av, f. eks valg av lokale osv. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Min er svært delaktig han .. med litt rettleding... Det betyr at jeg finner 2-3 alternativer jeg selv liker, så får han velge blant de. :ler:

Skrevet

Jeg prøver desperat å få min kjære til å bli mer involvert i planleggingen... Jeg har bedt han ringe et par tlf, men da han har utsatt det så har jeg måtte gjøre det selv... Rimelig frustrerende.

Men håper kommer til å engasjere seg litt mer når den store dagen nærmer seg.

Foreldrene hans kan vi engasjere så mye vi vil... eller de engasjerer seg selv... men jeg er desverre litt kontroll freak (som mange andre bruder) så det får ikke gjøre noe uten at jeg har sagt hva de kan gjøre...

Gjest Gjest_anna_*
Skrevet

Vi er like engasjerte, spesielt mtp hvordan vi kan kan gjøre dagen vår koselig for gjestene våre, hvordan vi kan gjøre ting rimelig/annerledes/ morsomt etc. "Farger" er ingen av oss så opptatt av, så det må jeg nesten overlate til mine venninner. Som han sa da jeg var bekymret i forhold jvor my e jeg får gjort, da jeg er inne i en veldig travel tid karrieremessig, så sa han "så lenge du fikser kjole og forlover, så kan jeg ordne resten!". Syns det var søtt og omtenksomt, så nå kunne jeg i teorien latt være å gjøre noe som helst;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...