Gå til innhold

Flere katter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har et spørsmål om dette med få inn en ekstra katt i huset.

Jeg vet at det kan ta litt tid før kattene blir vant til hverandre, men hvor går tidsgrensen? Hvis den ene katten virkelig ikke liker den andre skal man tvinge dem til å leve sammen da?

Hvis den gamle katten angriper den nye hver gang de ser hverandre, skal man da håpe at det går over til slutt?

Ser at det ble mye spørsmål her nå, men kjenner noen som tenker på å få en katt til og som lurer på hvordan en skal gjøre det rette for alle parter :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei

Har et spørsmål om dette med få inn en ekstra katt i huset.

Jeg vet at det kan ta litt tid før kattene blir vant til hverandre, men hvor går tidsgrensen? Hvis den ene katten virkelig ikke liker den andre skal man tvinge dem til å leve sammen da?

Hvis den gamle katten angriper den nye hver gang de ser hverandre, skal man da håpe at det går over til slutt?

Ser at det ble mye spørsmål her nå, men kjenner noen som tenker på å få en katt til og som lurer på hvordan en skal gjøre det rette for alle parter :)

Hei,

desverre er det med katter og egentlig alle dyr som oss mennesker, enkelte går enkelt og greit bare ikke sammen. Den katten du har fra før vil forsvare sitt territorium, og det blir på en måte litt feil å "tvinge" et dyr til å ikke kunne oppføre seg naturlig. Hvilket kjønn er det på den nye og den gamle katten?

Mvh Camilla

Skrevet

Hei.

Vi fikk en liten jentepus, da hannkatten vår var 7 mnd.

Det tok ganske lang tid før de ble venner. Hannkatten var rasende og freste, skjøt rygg, ja til og med knurret (noe jeg ikke visste var mulig for katter). Hver anlednig han fikk skulle han absolutt slå henne på hodet.

De fikk ikke være i sammen alene før det var gått 2,5 mnd. Det var først da jeg begynte å stole på at han ikke ville banke henne opp :slåss:

De er nå ganske gode venner, men han har tider hvor han enda skal vise at det er han som er sjefen. Heldigvis syns hun lille at det er ok at han er sjefen og gjør ikke noe nummer ut av det :fred:

De lekeslåss hver dag, og det kan bli så voldsomt at jeg noen ganger må redde hun lille. Men ellers leker de sammen, sover sammen og vasker hverandre :kose:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...