Gå til innhold

Vil gutter jakte?

Gjest ...

Anbefalte innlegg

De fleste av oss liker vel å møte nye mennesker, og da er det egentlig litt merkelig for meg om jenta prøver å sette i gang en slags "jakt"...

Da snur jeg meg heller rundt og finner noen andre tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kaptein Kaos
Jeg spiller med åpne kort og sier at jeg er hard-to-keep.

"Hard to keep" - der sa du den! Nesten som Ford Fairlane's geniale "I play hard to want!"

Man kommer gjerne frem til det punktet der det kan bli starten på noe seriøst, og da rakner det som regel. Det er ikke så vrient å få seg en flørt, en date og litt til, men straks man skal over denne kneika til et forhold, er det like ofte meg som damene som får kalde føtter og andre betenkeligheter om dette er hva man vil.

For meg er denne "jakten" gjerne ikke mer enn kanskje frem til første date, deretter er det mer åpne kort og lodde interessen hos den andre. Er hun vanskelig og virker lite interessert - ja da er jeg "Hard to keep"! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hard to keep" - der sa du den! Nesten som Ford Fairlane's geniale "I play hard to want!"

Man kommer gjerne frem til det punktet der det kan bli starten på noe seriøst, og da rakner det som regel. Det er ikke så vrient å få seg en flørt, en date og litt til, men straks man skal over denne kneika til et forhold, er det like ofte meg som damene som får kalde føtter og andre betenkeligheter om dette er hva man vil.

For meg er denne "jakten" gjerne ikke mer enn kanskje frem til første date, deretter er det mer åpne kort og lodde interessen hos den andre. Er hun vanskelig og virker lite interessert - ja da er jeg "Hard to keep"! :kjefte:

Nei.

Eller, det kommer an på.

Om han er ute etter å bare ha det gøy og få bekreftet at han kan imponere damer og forbedre selvtilliten, så liker han å faktisk måtte være litt påfugl eller hva enn for å få til dette. Altså; damer han ikke har lyst på et langvarig forhold til er han interessert i å jakte på, ellers er det ikke noe gøy.

Men mannen som prøver å finne noen å dele livet med er en annen sak. Han har ikke lyst på en dame som stiller seg inn som et ødelagt kompass. Det er bare forvirrende, og hvor vits er det å satse på et forhold med noen han er nødt til å spille en rolle for å imponere? Han trenger en dame som er glad i han for akkurat den han er.

Det fine med sistnevnte mann er at han er mest interessert i en dame han faktisk virkelig og oppriktig er glad i. Og da faller det han helt naturlig å gjøre akkurat de tingene for henne som hun vanligvis ønsker å fremprovosere med å leke kostbar, helt uoppfordret, kun fordi han elsker å se henne glad og smilende og fornøyd med seg selv. Da får begge parter det beste av begge verdener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det som oftest er denne mellomting løsningen som er svaret. For begge parter! Vi jenter har ofte en tendens, når vi snakker oss i mellom, at har vi " mistet " en fyr så er det kanskje fordi " ja jeg skremte ham nok bort med å være for pågående. " Og vi sitter jo ofte og analyserer " burde jeg sende han den meldingen, eller skal jeg vente på at han tar kontakt? " Men sannheten er nok det at han mest sannsynelig ikke aviste deg fordi du var for pågående, men at han rett og slett ikke var interessert i deg. Ikke nok til noe mer, i allefall. Men, jeg tror nå at lyser man desperat lang vei, så er ikke det særlig tiltrekkende. Det kan utgjøre at vedkommende mister en interesse som kanskje var der fra starten av!

Så greia er vel å finne en mellomting. Vise at man er interessert, trenger ikke leke katt og mus. Men bare, vise, uten at man smeller alle korta på borda med en gang. Hvor er spenninga med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det som oftest er denne mellomting løsningen som er svaret. For begge parter! Vi jenter har ofte en tendens, når vi snakker oss i mellom, at har vi " mistet " en fyr så er det kanskje fordi " ja jeg skremte ham nok bort med å være for pågående. " Og vi sitter jo ofte og analyserer " burde jeg sende han den meldingen, eller skal jeg vente på at han tar kontakt? " Men sannheten er nok det at han mest sannsynelig ikke aviste deg fordi du var for pågående, men at han rett og slett ikke var interessert i deg. Ikke nok til noe mer, i allefall. Men, jeg tror nå at lyser man desperat lang vei, så er ikke det særlig tiltrekkende. Det kan utgjøre at vedkommende mister en interesse som kanskje var der fra starten av!

Så greia er vel å finne en mellomting. Vise at man er interessert, trenger ikke leke katt og mus. Men bare, vise, uten at man smeller alle korta på borda med en gang. Hvor er spenninga med det?

Men kanskje det kan være en del jenter som ikke bare overanalyserer sin egen adferd, men som også overanalyserer guttene? Slik at de i visse tilfeller kan tolke gutter som desperate når disse egentlig bare er normalt interesserte?

Siden hun ikke har blitt så viktig for ham ennå, bryr han seg kanskje ikke med å spille spillet, men tar kontakt uten å ha latt det gå det rette antall dager. Som regel går det veldig bra, for når man ikke er for forelsket merker de fleste jenter dette, og man har derfor ikke så mye å tape på å vise interesse.

Overfor de fleste jenter er det greit å vise interesse så lenge hun senser at du ikke er for forelsket. Det er mannens forelskelse hun har problemer med å takle, ikke at han viser initiativ. En mann kan godt spille litt forelsket og ha stor suksess med det, men om han faktisk er forelsket nytter det ikke hvor mye han spiller cool, hun vil uansett oppdage det, og da er løpet kjørt. :gjeiper:

Men overfor en del jenter som er spesielt opptatt av dette med desperate menn tror jeg selv ikke-forelskede gutter kan risikere å bli feiltolket. De fleste jenter har en sjette sans som straks forteller dem om en mann er forelsket eller ikke, men noen har evnen til å se spøkelser på høylys dag, og disse vil derfor se desperate menn også der det ikke er mer enn normal begynnende interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sikkert et emne som har vært diskutert utallige ganger her inne, men jeg vil få avklart en gang for alle; ønsker gutter å jakte etter oss jenter? Skal vi være litt "hard to get" eller spille med åpne kort?

Jeg foretrekker at dere spiller med åpne kort. Om ikke så sier jeg ofte :goodbye: Selv om det såklart er delte meninger, syns JEG PERSONLIG det er noe drittunge over en jente på 25 år som får sms og bevisst ser på klokka 18.39 og tenker 22.50 kan jeg svare. :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg foretrekker at dere spiller med åpne kort. Om ikke så sier jeg ofte :goodbye: Selv om det såklart er delte meninger, syns JEG PERSONLIG det er noe drittunge over en jente på 25 år som får sms og bevisst ser på klokka 18.39 og tenker 22.50 kan jeg svare. :klaske:

Hehe, ja må innrømme at jeg faktisk har tenkt det du sier, men det er fordi jeg ikke vil virke innpåsliten/"desperat". Vet at det er helt idiotisk, men jeg er sikkert ikke den eneste jenten som tenker slik :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hogwash_*
Hehe, ja må innrømme at jeg faktisk har tenkt det du sier, men det er fordi jeg ikke vil virke innpåsliten/"desperat". Vet at det er helt idiotisk, men jeg er sikkert ikke den eneste jenten som tenker slik :sukk:

Så du vil heller skjule hvem du egentlig er? Bra måte å starte ett forhold på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vil heller skjule hvem du egentlig er? Bra måte å starte ett forhold på..

Nei, vil jo ikke det, men er vel redd for å skremme dem bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vil jo ikke det, men er vel redd for å skremme dem bort.

Jeg skjønner deg på den. Selv å patetisk faktisk dette er. Kan man virkelig skremme en gutt bort ved å svare med en gang? Det er jo helt på huet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kanskje det kan være en del jenter som ikke bare overanalyserer sin egen adferd, men som også overanalyserer guttene? Slik at de i visse tilfeller kan tolke gutter som desperate når disse egentlig bare er normalt interesserte?

Siden hun ikke har blitt så viktig for ham ennå, bryr han seg kanskje ikke med å spille spillet, men tar kontakt uten å ha latt det gå det rette antall dager. Som regel går det veldig bra, for når man ikke er for forelsket merker de fleste jenter dette, og man har derfor ikke så mye å tape på å vise interesse.

Overfor de fleste jenter er det greit å vise interesse så lenge hun senser at du ikke er for forelsket. Det er mannens forelskelse hun har problemer med å takle, ikke at han viser initiativ. En mann kan godt spille litt forelsket og ha stor suksess med det, men om han faktisk er forelsket nytter det ikke hvor mye han spiller cool, hun vil uansett oppdage det, og da er løpet kjørt. :gjeiper:

Men overfor en del jenter som er spesielt opptatt av dette med desperate menn tror jeg selv ikke-forelskede gutter kan risikere å bli feiltolket. De fleste jenter har en sjette sans som straks forteller dem om en mann er forelsket eller ikke, men noen har evnen til å se spøkelser på høylys dag, og disse vil derfor se desperate menn også der det ikke er mer enn normal begynnende interesse.

Du har nok desverre et poeng her. For jeg kan si at det har skjedd meg. Men løpet trenger ikke være kjørt da. Som i mitt tilfelle, så kan jeg bli litt skremt om gutten viser så inderlig sin forelskelse veldig tidlig. Men det betyr ikke at jeg avviser ham for det. Det gjorde jeg før, i ungdoms alder. Men nå vet jeg litt bedre enn som så. Jeg kan bli skremt, men holder meg fast, på en måte. Jeg opplevde det for ikke lenge siden, akkurat en slik episode. Jeg traff en,og etter bare et par møter ringte han typisk på fylla og erklærte sin kjærlighet til meg. Ja, han hadde aldri følt det slik og bla bla bla. Det var både godt og vondt på en gang. Det er jo alltid godt å vite noen er glad i deg, men på en annen side fikk jeg helt hetta. Jeg klarte ikke si det samme tilbake, og sa jeg ville ta det med ro. Men etterhvert, så gav dette seg litt. Han ble mer trygg, og da ble også jeg mer komfortabel. Nå endte det jo selvsagt med at jeg fikk knust hjerte, og han forlot meg før det i det hele tatt ble noe. Ja, han stakk når han hadde fått meg i sin hule hånd... er det rart man holder tilbake sier jeg bare.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja, det tenker jeg også litt på, det at når en kar har fått deg på kroken, så mister han interesse. Men forhåpentligvis er det vel snarere unntaket enn regelen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at de fleste mannfolk som mister interessen etter å ha fått ei dame på kroken, enten ikke er klar for et seriøst forhold (av en eller annen grunn), eller overhodet ikke interessert i et seriøst forhold.

Men hvordan man (dama) kan finne ut dette på et tidlig stadium er en annen sak ...

Og derfor vil det alltid være smart å holde litt tilbake også.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde K S
Jeg vil tro at de fleste mannfolk som mister interessen etter å ha fått ei dame på kroken, enten ikke er klar for et seriøst forhold (av en eller annen grunn), eller overhodet ikke interessert i et seriøst forhold.

Men hvordan man (dama) kan finne ut dette på et tidlig stadium er en annen sak ...

Og derfor vil det alltid være smart å holde litt tilbake også.

Holde tilbake på hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lektor_M

Dersom noen spiller "hard to get", svarer jeg med "hard to care". Damer som ikke er selvsikre nok til å kunne innrømme for seg selv og andre at de synes at noen er interessant/kjekk/søt, gidder jeg ikke å bruke tid på. Damer trenger selvsagt ikke si at de elsker den andre etter bare noen uker, men å gi uttrykk for at de liker å tilbringe tid sammen og tar initiativ til dette kan ikke være feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, er nok flere som tenker som deg, men jeg ser bare ikke logikken. Om en gutt er kjempeinteressert i deg så blir han jo ikke mindre interessert om du også viser interesse/svarer på sms når du ser den og sier ja til å finne på ting istedet for å late som du har planer. Da er jo i alle fall han null og nix og satse på, og han kan jo umuuulig ha vært noe spes interessert fra starten av. Men er jo også jenter som er sånn, at de liker at gutten ikke viser at han er interessert og spiller hard 2 get. :roll: Men må si jeg står over alt det opplegget der, og syns ikke det handler om å være desperat/virke desperat, men aldri skjønt hvorfor man skal måtte late som om man ikke liker daten så spes godt, hvis man reelt sett syns hun virker som en kjempeinteressant dame..

Hvorfor gjøre ting lett, når du kan gjøre det så uuutrolig vanskelig. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i stand til å holde tilbake følelser. Det betyr ikke at jeg er NØDT til å fortelle om dem, altså.

Nei, følelsene ligger jo der, men jeg mener bare at det vanligvis vil være smart for begge kjønn å ta det litt med ro i starten uansett. Det betyr ikke at man skal spille "hard to get" som andre er inne på her. Det kan jo vise seg å være lite smart hvis man virkelig er interessert. Det bør være mulig å vise interesse uten å ta helt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom noen spiller "hard to get", svarer jeg med "hard to care". Damer som ikke er selvsikre nok til å kunne innrømme for seg selv og andre at de synes at noen er interessant/kjekk/søt, gidder jeg ikke å bruke tid på. Damer trenger selvsagt ikke si at de elsker den andre etter bare noen uker, men å gi uttrykk for at de liker å tilbringe tid sammen og tar initiativ til dette kan ikke være feil.

+1

Jeg gidder ikke å bruke tid på noen som spiller "hard to get". Det er faktisk ikke gøy å like en dame virker uinteressert :ler:

Og det går fint an å vise at man liker en person uten at det blir helt Romeo & Julie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...