Gå til innhold

Peiling på kanari ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"kathrine-kanari"har lagt egg,det lå i bunnen av buret og jeg ødla det,desverre.Første gang hun har lagt egg,så nå ble jeg lei meg.Hva gjør jeg nå? kan hun legge egg igjen snart,da må jeg vel kjøpe et lite reir da,som hun kan legge egget og ruge i?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var å rådførte neg i dyrebutikken.Nå har de fått seg et rede med materiale som de selv har lagt og stelt i stand.Veldig gøy å følge med.I dag morges lå det et gråblått egg i redet.Fru-kanari ruger mens herr-kanari sitter ved siden av redet og passer på.Jeg fikk beskjed om å gjennomlyse egget etter ca to uker,er det blodårer der er egget befruktet,om det ikke er det må jeg ta egget vekk,slik at de ikke strever og ruger til ingen nytte. ville bare dele dette med dere.

Skrevet

Hold oss oppdatert? :) Jeg kan ingenting om kanarifugler, men det må være gøy å bli "mamma" ;)

Skrevet

Det er så gøy når de legger egg! Jeg hadde noen zebrafinker som fikk egg! :D De hadde mange tomme egg, men de fikk vel 2-3 unger, men kun en ble voksen... Tror ikke foreldrene var så veldig flink med baby pipper :sjenert:

Skrevet

så gøy at dere følger med.I løpet av natten/morghenen har det kommet et egg til.Dette er jammen spennende :):)

Skrevet

Jeg ville kjøpt eller lånt en bok om emnet, det er sikkert mye du som eier forventes å gjøre også. Som å passe på at ikke hannen skader kyllingene, hvilken mat kyllingene skal få, spesialstell av den rugende hunnen, sosialisering av kyllingene, osv.

http://209.85.229.132/search?q=cache:p1vXP...=clnk&gl=no

Og så kan du kanskje få litt hjelp her:

http://www.fugleforum.com/viewforum.php?f=11

Lykke til. :)

Skrevet

takk for linkene sheenaca,reigistert meg som buker på fugleforumet. :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...