Gå til innhold

Omega-3

Gjest Gjest_Jenny_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jenny_*
Skrevet

jeg skal kjøpe omega-3 tabletter, men er ikke helt sikker på hvilke jeg skal velge? det er jo så mange :sjenert:

jeg kjøpte trippel omega-3 sist gang men jeg tar gjerne imot tips for hvem som er mest "effektiv"... :P

mange sier at tran er myye bedre, men det gidder jeg ikke ta :fnise:

Skrevet

Jeg tar Fri Flyt. Er vanskelig å si hvilken som er best. Men, jeg får de tilsendt i posten og har sagt at jeg tar 4 kapsler hver dag, så de har regnet ut slik at jeg får nye i det jeg går tom. Jeg får 3 bokser om gangen, kjempe enkelt synst nå jeg.

Skrevet

Aner ikke hva som er best, men det er viktig å ikke ta dobbelt opp med tilskudd av de fettløselige vitamimene (A, D , E og K). Altså, hvis du tar omega3 tilskudd som inneholder disse, og du skal ta vitamintilskudd i tillegg, så kjøp et vitamintilskudd uten de fettløselige vitaminenene!

Jeg tar møllers total jeg da, syns det er enklest med alt i ett:)

Skrevet
jeg skal kjøpe omega-3 tabletter, men er ikke helt sikker på hvilke jeg skal velge? det er jo så mange :sjenert:

jeg kjøpte trippel omega-3 sist gang men jeg tar gjerne imot tips for hvem som er mest "effektiv"... :P

mange sier at tran er myye bedre, men det gidder jeg ikke ta :fnise:

Test av Omega-3

Kjøpte tran forrige gang for det var billigst, det var også noe skikkelig søl :kjefte:

Kjekt dog med Fri Flyt sine som bare ankommer i posten.

Gjest Jenny (ts)
Skrevet

takk for svar :)

tenker jeg tar møller total jeg da, eller den som hadde mest omega3 i den testen. hehe

Skrevet

Hvis du skal ha fullgod effekt så må forholdet mellom omga-9 (f.eks. fra soya) og omega-3 bli betydelig endret. Folk flest får i seg nok omega 9 og siden de begge er veldig viktige (omega 3 er viktig f.eks. i hjernen) så må de to dosene være mye mer like enn de blir ved å innta store mengder omega-9 + et lite omega-3 tilskudd.

Men et normalt norsk kosthold pleier visst å være slik at opp mot 1000 mg omega-3 om dagen er rikelig.

i tillegg er det ikke uviktig hvor omega-3'en kommer fra. Spesielt de marine omega-3-fettsyrene EPA og DHA er viktigere enn de vegetabilske (f.eks. canola oil).

Skrevet
Hvis du skal ha fullgod effekt så må forholdet mellom omga-9 (f.eks. fra soya) og omega-3 bli betydelig endret. Folk flest får i seg nok omega 9 og siden de begge er veldig viktige (omega 3 er viktig f.eks. i hjernen) så må de to dosene være mye mer like enn de blir ved å innta store mengder omega-9 + et lite omega-3 tilskudd.

Men et normalt norsk kosthold pleier visst å være slik at opp mot 1000 mg omega-3 om dagen er rikelig.

i tillegg er det ikke uviktig hvor omega-3'en kommer fra. Spesielt de marine omega-3-fettsyrene EPA og DHA er viktigere enn de vegetabilske (f.eks. canola oil).

Meg igjen =)

Forholdet er vanligvis 20:1, helsemyndigheter anbefaler 5:1 (omega9:omega3).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...