Gjest Gjest_Jenny_* Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 jeg skal kjøpe omega-3 tabletter, men er ikke helt sikker på hvilke jeg skal velge? det er jo så mange jeg kjøpte trippel omega-3 sist gang men jeg tar gjerne imot tips for hvem som er mest "effektiv"... mange sier at tran er myye bedre, men det gidder jeg ikke ta
Lilandry Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Jeg tar Fri Flyt. Er vanskelig å si hvilken som er best. Men, jeg får de tilsendt i posten og har sagt at jeg tar 4 kapsler hver dag, så de har regnet ut slik at jeg får nye i det jeg går tom. Jeg får 3 bokser om gangen, kjempe enkelt synst nå jeg.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 Aner ikke hva som er best, men det er viktig å ikke ta dobbelt opp med tilskudd av de fettløselige vitamimene (A, D , E og K). Altså, hvis du tar omega3 tilskudd som inneholder disse, og du skal ta vitamintilskudd i tillegg, så kjøp et vitamintilskudd uten de fettløselige vitaminenene! Jeg tar møllers total jeg da, syns det er enklest med alt i ett:)
Shenanigan Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 jeg skal kjøpe omega-3 tabletter, men er ikke helt sikker på hvilke jeg skal velge? det er jo så mange jeg kjøpte trippel omega-3 sist gang men jeg tar gjerne imot tips for hvem som er mest "effektiv"... mange sier at tran er myye bedre, men det gidder jeg ikke ta Test av Omega-3 Kjøpte tran forrige gang for det var billigst, det var også noe skikkelig søl Kjekt dog med Fri Flyt sine som bare ankommer i posten.
Gjest Jenny (ts) Skrevet 11. november 2009 #5 Skrevet 11. november 2009 takk for svar tenker jeg tar møller total jeg da, eller den som hadde mest omega3 i den testen. hehe
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #6 Skrevet 12. november 2009 Hvis du skal ha fullgod effekt så må forholdet mellom omga-9 (f.eks. fra soya) og omega-3 bli betydelig endret. Folk flest får i seg nok omega 9 og siden de begge er veldig viktige (omega 3 er viktig f.eks. i hjernen) så må de to dosene være mye mer like enn de blir ved å innta store mengder omega-9 + et lite omega-3 tilskudd. Men et normalt norsk kosthold pleier visst å være slik at opp mot 1000 mg omega-3 om dagen er rikelig. i tillegg er det ikke uviktig hvor omega-3'en kommer fra. Spesielt de marine omega-3-fettsyrene EPA og DHA er viktigere enn de vegetabilske (f.eks. canola oil).
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #7 Skrevet 12. november 2009 Hvis du skal ha fullgod effekt så må forholdet mellom omga-9 (f.eks. fra soya) og omega-3 bli betydelig endret. Folk flest får i seg nok omega 9 og siden de begge er veldig viktige (omega 3 er viktig f.eks. i hjernen) så må de to dosene være mye mer like enn de blir ved å innta store mengder omega-9 + et lite omega-3 tilskudd. Men et normalt norsk kosthold pleier visst å være slik at opp mot 1000 mg omega-3 om dagen er rikelig. i tillegg er det ikke uviktig hvor omega-3'en kommer fra. Spesielt de marine omega-3-fettsyrene EPA og DHA er viktigere enn de vegetabilske (f.eks. canola oil). Meg igjen =) Forholdet er vanligvis 20:1, helsemyndigheter anbefaler 5:1 (omega9:omega3).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå