Gå til innhold

Timeplan på den store dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter å lager ferdig invitasjonene og ble veldig usikker på tidspunket i forhold til middag og festen etterpå.

Når invitasjonen er trykket er det jo ikke mulig å få forandret på den.. så det jeg skriver må stå.. urk..

Vi skal gifte oss kl 13 og har satt 17.00 som tidspunkt for maten. Er dette ok? Hva gjorde dere andre som giftet dere kl 13? Evt hva skal dere gjøre dere som skal gifte dere kl 13?

Grusomt å bli så usikker..

Kan jo legge til at fra kirken til lokalet er det ca 20 min å kjøre.. og vi skal ha koldtbord... og ingen kaffegjester.. alle 140 gjestene skal både til koldtbord og festen etterpå ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sist jeg var i bryllup var vielsen kl 13:00, gjestene møtte opp 16:30 og middagen startet 17:00 :)

Skrevet

Jeg syns tidspunktene hørtes helt fine ut jeg :) Såfremt dere ikke har unormalt lang reisevei t/r fotograf da..

Vi gifter oss 14:30 og tenkte og ha middag i 6-tiden

Skrevet

Så jeg var ikke helt på jordet likevel :ler:

Tenkte også å skrive i invitasjonene, mottakelse kl 16.30 i stedenfor middag og fest kl 17.00 Da kan folk komme å få sjampis før selveste middagen kl 17?

Skrevet
Så jeg var ikke helt på jordet likevel :ler:

Tenkte også å skrive i invitasjonene, mottakelse kl 16.30 i stedenfor middag og fest kl 17.00 Da kan folk komme å få sjampis før selveste middagen kl 17?

Lurt! Og hvis du skriver mottakelse 16:30, er det ingen som klager hvis ikke middagen blir servert før 17:30, for de vet jo ikke når den skulle blitt servert uansett :lur:

Skrevet

Dere som brudepar vil være de som dagen må styres etter. Så finn ut hvor lang tid ting tar, og når dere kan beregne å ankomme lokalet.

F.eks:

1300 Vielse

1345 Hilsener på kirketrappa

1400 dra til fotografering

1415 fotografering

1545 dra til lokalet

1610 ankomme lokalet

Så hvis tidene over er riktige for dere, kan dere begynne middagen tidligere. Men sjekk med prest og fotograf hvor lang tid de trenger, og beregn reisevei mellom hver ting dere skal.

Skrevet

Vi skal gifte oss på en annen kant av landet, noe som betyr at alle gjestene er tilreisende.

Vi skal ha vielse klokka 15.00, fotografering etterpå, og deretter ankommer vi festlokalet. Gjestene drar rett fra kirken til festlokalet, der det er folk som tar i mot dem.

Trenger vi da å skrive noe tidspunkt for middagen i invitasjonen??

(Vi skal ikke ha kaffegjester, alle skal være med på alt.)

Skrevet
Vi skal gifte oss på en annen kant av landet, noe som betyr at alle gjestene er tilreisende.

Vi skal ha vielse klokka 15.00, fotografering etterpå, og deretter ankommer vi festlokalet. Gjestene drar rett fra kirken til festlokalet, der det er folk som tar i mot dem.

Trenger vi da å skrive noe tidspunkt for middagen i invitasjonen??

(Vi skal ikke ha kaffegjester, alle skal være med på alt.)

Det er likedan hos oss og vi droppet å skrive middag kl 17. Skrev heller at det er mottakelse på festlokalet kl xx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...