springerinne Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Jeg har vært toppidrettsutøver i flere år, men la opp for tre år siden. Dessverre mistet jeg mensen for fire år siden og har derfor vært hos gynekolog for å få hjelp.Der var det meste i skjønneste orden, bortsett fra at mensen er borte. Ønsker oss barn, så nå har jeg begynt på Provera. Det er 6 dagen min nå. Er litt uggen i magen og føler meg oppblåst, men det er vel vanlige bivirkninger.Håper bare ikke jeg legger på meg ørten kilo...men litt væskeoppsamling får jeg vel tåle:) Spørsmålet er: Er det mulig å bli gravid raskt? Når lønner det seg å "guffe på"? Er litt blank på slike pillekurer, men kanskje noen her på forumet kan gi meg noen råd? Håper på svar:) Hilsen spent springerinne:)
NoAngel Skrevet 13. november 2009 #2 Skrevet 13. november 2009 hei jeg gikk inn på forumet nå for å høre om provera.. så fant jeg deg:D så jeg henger meg på her! sluttet på psprøyte for lenge siden. men ikke noe sker, så lurte på om provera kunne sette igang noe:)
Ida* Skrevet 13. november 2009 #3 Skrevet 13. november 2009 Jeg har vært toppidrettsutøver i flere år, men la opp for tre år siden. Dessverre mistet jeg mensen for fire år siden og har derfor vært hos gynekolog for å få hjelp.Der var det meste i skjønneste orden, bortsett fra at mensen er borte. Kanskje litt OT, men hvis du ikke har hatt mensen på fire år, hvorfor har du ikke vært til gynekolog før? Eller har du det? Mangelende mens er vel et tegn på at noe er galt så vidt jeg vet? Uansett, lykke til! Håpar det ordner seg med provera
Chassi Skrevet 13. november 2009 #4 Skrevet 13. november 2009 Mht å "guffe på"....når du får mensen (noe jeg håper du får med hjelp av Provera) så kan du bruke som tommelfingerregel at ca fjorten dag etter mens har du eggløsning. Da er det bare å la det stå til. Så kommer de nervepirrende nye fjorten dagene der du krysser fingrene for at "noe" har festa seg. Får du ikke mensen, vel da har en leieboer flytta inn - får du mensen er det ny prøving neste måned. Lykke til
robotkalle Skrevet 13. november 2009 #5 Skrevet 13. november 2009 Hør nå her. Du får ikke noen skikkelig medisinsk tilbakemelding på dette som du kan dra nytte av på KG. Om du er ute etter andres erfaringer, så er det da ikke sikkert at de har guffa på med like mye dop som du har i karrieren, og testosteron hos kvinner kan også påvirke fruktbarheten, om du ikke visste det. Så om du har tatt orale steroider, kena-cort sprøyter, epo, modafinil, salbutamol, veksthormoner osv i årevis for å bli god, så er det ikke slik at andre kan gjøre deg gravid ved å anbefale deg riktig kosttilskudd fra helios. Hvorfor ikke spørre hormonlegen din? Den som hjalp deg med å få preparatene du trengte for karrieren din? Kanskje han har mer peiling enn gynekologen. Kanskje han også er gynekolog. (litt sånn fuentes, lissom) Eller du kan spørre på cutting edge muscle forums, hvor de har masse peiling på bivirkninger.
NoAngel Skrevet 14. november 2009 #6 Skrevet 14. november 2009 har du noe fornuftig svar om dop IKKE har vært med i bildet?? eller måtte du bare tømme gørra ut på første og beste måte..?
Gjest Gjest_Lotta_* Skrevet 14. november 2009 #7 Skrevet 14. november 2009 Mht å "guffe på"....når du får mensen (noe jeg håper du får med hjelp av Provera) så kan du bruke som tommelfingerregel at ca fjorten dag etter mens har du eggløsning. Da er det bare å la det stå til. Så kommer de nervepirrende nye fjorten dagene der du krysser fingrene for at "noe" har festa seg. Får du ikke mensen, vel da har en leieboer flytta inn - får du mensen er det ny prøving neste måned. Lykke til Hadde nå dette bare stemt.. Om du får mensen av Provera er det likevel ingen garanti for at du får 28 dagers syklus etterpå. Mitt beste tips er å lære seg å bruke eggløsningstester, bli kjent med kroppen din og finne ut når de fruktbare periodene er i stedet for å bare gå utifra at de er 14 dager-ish etter mens.
Gjest neinei Skrevet 14. november 2009 #8 Skrevet 14. november 2009 Mht å "guffe på"....når du får mensen (noe jeg håper du får med hjelp av Provera) så kan du bruke som tommelfingerregel at ca fjorten dag etter mens har du eggløsning. Da er det bare å la det stå til. Så kommer de nervepirrende nye fjorten dagene der du krysser fingrene for at "noe" har festa seg. Får du ikke mensen, vel da har en leieboer flytta inn - får du mensen er det ny prøving neste måned. Lykke til hm. dette er feil! veldig mange tror at 28 dagers syklus er det alle har, noe som absolutt ikke er tilfellet. det blir mer korrekt å si at EL finner sted ca. 14 dager FØR mensen. (ergo litt vanskelig å forutse, om kroppen din ikke gir deg noen signaler på at EL er rundt hjørnet). Personlig hadde jeg alltid EL dag 27-29 i syklus, med en lutealfase på 14 dager. Når du får igjen mensen, som jeg håper du snart gjør, må du nesten bruke noen sykluser på å bli kjent med kroppen din. Og selv etter noen mnd kan kroppen din fortsatt tulle og komme opp med forskjellige sykluslengder. Mitt beste tips er at du begynner å skrive ned hver eneste syklus, tolk signalene kroppen gir deg (jeg fikk feks. ømme bryster rundt EL, noe som hjalp veldig), bruk EL tester og vurder også temping. Masse lykke til
Gjest Gjest_springerinne_* Skrevet 15. november 2009 #9 Skrevet 15. november 2009 Tusen takk for svar. For det første har jeg aldri dopet meg. Det næmeste en pillekur jeg har vært er brexidol etter to akillesoperasjoner sist vinter... For å si det enkelt, så dreiet de årene seg om løping og atter løping og tenkte vel egentlig ikke mye over at mensen var borte. Trodde at den ville komme tilbake av seg selv, noe den ikke har gjort. Derfor tar jeg affære nå, men er jo veldig usikker på hvordan Provera og disse kurene virker. Føler meg uggen i kroppen og merker at det skjer noe her,og håper virkelig at mensen kommer tilbake og at jeg ikke har "ødelagt" meg for resten av livet. Er det andre idrettsutøvere som har vært borti det samme?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå