Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld startet jeg en diskdefragmentering. Når jeg står opp idag ser jeg at den går ennå...

Har hørt at man aldri må stoppe en defragmentering fordi man kan miste masse data..sant?

Og er det noen som vet hva som er galt og hva jeg evt. kan gjøre?

På forhånd takk! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Fragment_*
Skrevet

Defragmenteringsprogrammet kan du stoppe når du vil så lenge programmet svarer og lar deg avslutte det.

Det blir som at ryddegutten på lageret kan stoppe ryddinga når som helst. Skjer ikke noe galt av den grunn.

Har du stor disk/partisjon?

Skrevet

Det tar gjerne litt tid, ihvertfall på min bærbare. Det er ikke nødvendigvis noe galt, men det kan ta lang tid om du har stor disk.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Disken er 300 GB..ca 100 GB ledig minne.

Den går ennå..så det blir ca. 16 timer! Er det mulig at det kan ta så lang tid, eller har det oppstått et problem?

Det skal sies at disken sikkert er utrolig rotete, har brukt pcen daglig i over et år uten å defragmentere.

Skrevet

Sist gang jeg gjorde det tok det omkring 20 timer.

Skrevet

Åj! Ok, men da får den bare kjøre da..

Dumt om den ikke er ferdig i morgen tidlig for da må jeg ha den med på skolen..

Skrevet

min er 500 gb, og ca 100 ledig, tok en time eller to hos meg..men så er pc'n stappa full mest av spill egentlig.

Skrevet

Hmm..

Det er en bærbar da, hvis det har noe å si...

Det ligger en del musikk der, og skolearbeid som word, pp, ecxel og en del større grafikkfiler..

Skrevet

Har aldri opplevd at dette har tatt mer enn 1 time, på de 5 pcene jeg har hatt.

Kan det være at den har hengt seg opp eller?

Skrevet

Min erfaring er at det første gangen kan ta ganske lang tid, mens det etterhvert tar kortere tid.

Skrevet
Min erfaring er at det første gangen kan ta ganske lang tid, mens det etterhvert tar kortere tid.

Jeg synes det høres rart ut at det tar så lang tid. Det skal normalt sett ikke gjøre det. Har dere mye som står og går i bakgrunnen? Desto flere prosesser som jobber, desto tregere jobber maskinen. Du skal helst la en PC få holde på i fred når den jobber med slikt...

Skrevet
Jeg synes det høres rart ut at det tar så lang tid. Det skal normalt sett ikke gjøre det. Har dere mye som står og går i bakgrunnen? Desto flere prosesser som jobber, desto tregere jobber maskinen. Du skal helst la en PC få holde på i fred når den jobber med slikt...

Nei, bruker den overhodet ikke når slikt holder på. Kan være noe med at jeg har en del store programmer installert på min pc som tar mye ressurser (men som ikke brukes når det gjøres). Uansett, det skjedde bare én gang (første gangen) for min del, etter det har det tatt maks to timer.

Skrevet

Det er veldig viktig å stoppe alt av prosesser man ikke trenger før en defragmentering. Deaktiver trådløst nett, antivirus og andre programmer som starter opp sammen med maskinen. Dess mer som kjører dess lengre tid tar defragmenteringen.

Jeg har aldri opplevd at en defragmentering har tatt mer enn et par timer.

Skrevet

Den ble ferdig til slutt så det ordnet seg :)

Regner med det kommer til å gå fortere fra nå av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...