Gå til innhold

Blandebatteri til vaskekar (vaskerom)

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Er på leting etter blandebatteri til vaskekar på vaskerom. Vurderer å ha bl.batteri med uttrekksdusj, og har kikket en del alternativer fra Blanco. Noen som har kjennskap til disse? Har man bruk for uttrekksdusjen eller er det bare ekstra kostnader? Noen som har erfaringer med å bestille armatur fra Sverige eller Danmark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Karen_*
Er på leting etter blandebatteri til vaskekar på vaskerom. Vurderer å ha bl.batteri med uttrekksdusj, og har kikket en del alternativer fra Blanco. Noen som har kjennskap til disse? Har man bruk for uttrekksdusjen eller er det bare ekstra kostnader? Noen som har erfaringer med å bestille armatur fra Sverige eller Danmark?

På vaskerommet mitt har jeg valgt en Intra industrikum med en hånddusj som jeg henger på veggen. Pga at jeg bruker karet til å dusje hunden min så er det langt mer hensiktsmessig med en hånddusj for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriet med uttrekksbar dusj som jeg har kikket på er 2000,- kr dyrere enn det uten. Fillern, at det skal koste så mye mer. Har så lyst på det for det ser så utrolig praktisk ut (+ at det var veldig fint :wow:).

Håpet kanskje innerst inne å få et svar om at dusjen ble lite brukt. Har ikke hund da, så jeg trenger det vel kanskje ikke like mye som det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har slik uttrekksslange på kjøkken (var slik da vi kjøpte huset). Stort sett det eneste jeg bruker den til er å fylle i litermålet for da kan det stå plant på benken. Med andre ord ikke mye i bruk hos oss.

Har ikke følt behovet på vaskerommet. Det som er viktig der er at man får plass til å sette ei bøtte under kranen slik at den kan fylles uten at halvparten av vannet renner ut når bøtta løftes ned på gulvet igjen. Men det ordnes jo stort sett med nok plass mellom kran og kum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har slik uttrekksslange på kjøkken (var slik da vi kjøpte huset). Stort sett det eneste jeg bruker den til er å fylle i litermålet for da kan det stå plant på benken. Med andre ord ikke mye i bruk hos oss.

Har ikke følt behovet på vaskerommet. Det som er viktig der er at man får plass til å sette ei bøtte under kranen slik at den kan fylles uten at halvparten av vannet renner ut når bøtta løftes ned på gulvet igjen. Men det ordnes jo stort sett med nok plass mellom kran og kum.

Skal jeg velge å høre på deg? Da sparer jeg faktisk 2000,-. :)

Har forresten hørt hos en kjøkkenleverandør at de ikke anbefaler uttrekksdusj fordi det ofte blir lekasjer. Bob, bob... vet ikke helt om jeg tror på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo ikke jeg allvitende (bare nesten :gjeiper: ), men jeg ville nok spart de pengene. Skulle du føle et veldig savn går det jo an å selge blandebatteriet på Finn.no og kjøpe nytt om noen år.

Det vi har på kjøkkenet er fra IKEA, så det er ikke av særlig god kvalitet. Det lekker ikke, men plastikken i overgangen mellom fast del og slange er knekt, så det har blitt litt slarkete. Mannen er ikke begeistret for kranen og hadde nok byttet for lenge siden, mens jeg holder litt igjen i håp om å bytte hele kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Tori_*
Skal jeg velge å høre på deg? Da sparer jeg faktisk 2000,-. :)

Har forresten hørt hos en kjøkkenleverandør at de ikke anbefaler uttrekksdusj fordi det ofte blir lekasjer. Bob, bob... vet ikke helt om jeg tror på det.

Jeg har på kjøkken, noe annet hadde vært utenkelig for mitt vedkommende. Ble anbefalt det da jeg bygde hus første gang - og valgte det da vi bygde hus for andre gang nå. Jeg bruker uttrekksdusjen ofte - er bl.a. glimrende når du skal fylle vann på kaffemaskinen og når du skal rengjøre selve vasken.

Men på vaskerommet er det viktigste at du passer på at det er mulig å løfte bøtten full av vann ned på gulvet uten å søle ut innholdet. Påse at det er god nok avstand mellom blandebatteri og vaskekar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på kjøkken, noe annet hadde vært utenkelig for mitt vedkommende. Ble anbefalt det da jeg bygde hus første gang - og valgte det da vi bygde hus for andre gang nå. Jeg bruker uttrekksdusjen ofte - er bl.a. glimrende når du skal fylle vann på kaffemaskinen og når du skal rengjøre selve vasken.

Men på vaskerommet er det viktigste at du passer på at det er mulig å løfte bøtten full av vann ned på gulvet uten å søle ut innholdet. Påse at det er god nok avstand mellom blandebatteri og vaskekar.

Takk for svar dere.

Ok, jeg går for den uten. Men jeg vet jeg kommer til å savne uttrekksdusjen når jeg skal gjøre vaskekaret rent, så det er kun for å spare penger. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...