Gjest Gjest_mor_* Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Pappaen til mine barn flyttet til statene for kort tid siden. For meg er det helt uforståelig at en far kan gjøre dette mot ungene sine, men lite jeg kan gjøre med dette. At det kan skje noe med barna som gjør at han må kontaktes umiddelbart, har han valgt å overse. Jeg mistenkte at dette var en måte hvor han kunne slippe å betale bidrag, og har vel fått dette bekreftet ved at han har sluttet å betale bidraget. Han nektet meg å få hans nye adr, og tlf nr. Jeg har nå søkt om nytt bidrag. Spm mitt er om han kan "gjemme" seg i statene? Han er norsk statsborger, har fått arb.tillatelse der. Han har også foreldreansvaret for ungene sine, kan jeg i denne situasjonen lettere ta dette ansvaret fra ham?
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Pappaen til mine barn flyttet til statene for kort tid siden. For meg er det helt uforståelig at en far kan gjøre dette mot ungene sine, men lite jeg kan gjøre med dette. At det kan skje noe med barna som gjør at han må kontaktes umiddelbart, har han valgt å overse. Jeg mistenkte at dette var en måte hvor han kunne slippe å betale bidrag, og har vel fått dette bekreftet ved at han har sluttet å betale bidraget. Han nektet meg å få hans nye adr, og tlf nr. Jeg har nå søkt om nytt bidrag. Spm mitt er om han kan "gjemme" seg i statene? Han er norsk statsborger, har fått arb.tillatelse der. Han har også foreldreansvaret for ungene sine, kan jeg i denne situasjonen lettere ta dette ansvaret fra ham? hei ikke lett når en av foreldrene bare flytter , jeg opplevde mor tor barna å flyttet . men i norge da .. jo du kan kreve barnebidrag blant annet fra u.s.a , det fikser nav
Gjest Gjest_mor_* Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 hei ikke lett når en av foreldrene bare flytter , jeg opplevde mor tor barna å flyttet . men i norge da .. jo du kan kreve barnebidrag blant annet fra u.s.a , det fikser nav Nei det er ikke enkelt, utrolig synd på barna. Burde ha vært forbud for både mor og far å flytte. Jeg har søkt om barnebidrag igjennom nav utland, men lurer på om han kan komme seg unna dette bidraget? Han vil tydeligvis ikke betale bidrag, og vil nok prøve alt han kan å unnslippe dette
Gjest regine ii Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 Dessverre kan han nok lure seg unna bidraget på denne måten. Men bra at du har søkt NAV utland, de har jo plikt til å forsøke å få det inn, iallfall. Uansett kan du "trøste" deg med at han opparbeider seg gjeld på denne måten. Hans bidragsplikt opphører jo ikke fordi om han nekter å betale. Når det gjelder foreldreansvaret skal det mye til at han kan fratas det. Til tross for at han umuliggjør sin "bruk" av foreldreansvar ved å flytte utenlands og nekte deg adresse/tlfnr. Det er egentlig helt uhørt, men igjen er det lite å gjøre med. En samværsforelde kan i bunn og grunn gjøre som h*n vil, uten at det får noen konsekvenser for vedk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå