Gjest Gjest Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Er det noen av dere som vet om hvor man kan skaffe seg GPS til katt? Jeg er redd for at katten skal stikke av, så derfor har jeg lyst til å ha på han den gps-en noen ganger når han er ute. (Hvis den ikke er i veien for han). Håper noen kan hjelpe!
Gjest Shock Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 hvorfor skulle pusen din stikke av da? Det finnes jo, da jaktere ofte har navigering på hvor hunden sin er
Aurora M. Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 (endret) Hei du! Dette har jeg faktisk undersøkt. Da min forrige katt ble gammel, fikk den en stoffskiftesykdom som gjorde at den måtte ha medisiner fast 2 ganger daglig, hvis ikke kunne den dø. Den var mye ute og var ikke en type som kom når jeg ropte, så jeg ville finne en løsning på det. Jeg kontaktet all ekspertise som var å finne på området. Det går jo selvsagt an å ha GPS på alt som er, problemet med katt er hovedsaklig to ting. For det første er de GPSène som vanligvis blir brukt til sånt, for store og tunge for katten å gå rundt med. Det finnes visst bittesmå (søkere som er brukt på bl.a fugler), men de er uhyre vanskelig å få tak i for en "vanlig menigmann" samt ekstremt dyre. Det andre problemet er nøyaktigheten. Signalene forstyrres og kan bli borte om katten går under/bak noe (i kriker og kroker) som katter ofte gjør, og du må derfor ofte klin inntil katten for å få signaler. (Noe som gjør at du må ut på let likevel..) Jeg kom iallefall fram til at det ikke var særlig hensiktsmessig for min del, og jeg endte opp med å følge han ut på tur et par ganger om dagen det siste året han levde. Han var gammel og ikke så sprek lengre, så jeg tror han syntes det var helt greit å ha mor med på tur. Jeg lurer også på hvorfor du er redd for at katten din skal stikke av? Er det noen spesiell grunn til at du tror den kan gjøre det, eller er du bare redd for å miste den? Det beste er om en kan lære katten fra den er liten å komme når du roper på den. Det gjør hun jeg har nå (iallefall i 99% av tilfellene) og det gjør det endel lettere. Ellers er det bare god gammeldags katteleting som gjelder fortsatt! Endret 11. november 2009 av Aurora M.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 Hei du! Dette har jeg faktisk undersøkt. Da min forrige katt ble gammel, fikk den en stoffskiftesykdom som gjorde at den måtte ha medisiner fast 2 ganger daglig, hvis ikke kunne den dø. Den var mye ute og var ikke en type som kom når jeg ropte, så jeg ville finne en løsning på det. Jeg kontaktet all ekspertise som var å finne på området. Det går jo selvsagt an å ha GPS på alt som er, problemet med katt er hovedsaklig to ting. For det første er de GPSène som vanligvis blir brukt til sånt, for store og tunge for katten å gå rundt med. Det finnes visst bittesmå (søkere som er brukt på bl.a fugler), men de er uhyre vanskelig å få tak i for en "vanlig menigmann" samt ekstremt dyre. Det andre problemet er nøyaktigheten. Signalene forstyrres og kan bli borte om katten går under/bak noe (i kriker og kroker) som katter ofte gjør, og du må derfor ofte klin inntil katten for å få signaler. (Noe som gjør at du må ut på let likevel..) Jeg kom iallefall fram til at det ikke var særlig hensiktsmessig for min del, og jeg endte opp med å følge han ut på tur et par ganger om dagen det siste året han levde. Han var gammel og ikke så sprek lengre, så jeg tror han syntes det var helt greit å ha mor med på tur. Jeg lurer også på hvorfor du er redd for at katten din skal stikke av? Er det noen spesiell grunn til at du tror den kan gjøre det, eller er du bare redd for å miste den? Det beste er om en kan lære katten fra den er liten å komme når du roper på den. Det gjør hun jeg har nå (iallefall i 99% av tilfellene) og det gjør det endel lettere. Ellers er det bare god gammeldags katteleting som gjelder fortsatt! Tusen takk for svar! Nei, grunnen til at jeg er redd for at den skal stikke av er bare fordi jeg er så redd for å miste den.. Høres kanskje litt overbeskyttende ut, men slik er det. Jeg skal prøve å gjøre som du sier, å lære katten til å komme når jeg roper. Da blir jeg kanskje mer trygg på å la den være ute alene også! takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå