Gå til innhold

Datingsider er noe forbanna tull!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fulgte et råd jeg ble gitt her om å teste ut noen datingsider for å prøvd meg litt frem. Det har jeg nå gjort og til min store skuffelse har ikke dette vist seg å være helt slik man skulle tro.

85% av alle jenter jeg har "match" med er nemlig enten kun interessert i gutter med penger, høy utdanning og egen kåk eller så driver de med en eller annen form for sær ekstremsport. Kanskje dette er grunnen til at de bruker datingsider for å finne folk? At det henger sammen liksom? :P

Jeg har skrevet til ca 10 jenter nå, fikk svar fra 2 og de falt ut etter hvert. Jeg tenker at det må være meg det er no galt med, profilen min eller noe jeg sier. Måten jeg ordlegger meg på. Kanskje jeg er en utrolig kjedelig person? Å skrive på denne måten, med fremmede, er utrolig drepende for romantikken spør du meg. Jeg aner jo ikke hva jeg skal si for jeg har jo ikke noe tonefall eller ansiktsuttrykk å forholde meg til. Men mest av alt er jeg forbanna fordi disse jentene ikke engang tar seg bryet med å skrive "Hei, takk for mail men jeg er desverre ikke interessert" engang!! Kanskje de får utrolig mye mail og ikke kan svare alle? Men alt jeg ber om er den ene setningen liksom...

Den "mellommenneskelige" gnisten som oppstår når man møter en person for første gang er helt unik og finnes ikke på internett. Jeg er litt avhengig av den magien for å bli forelsket og føle noe for noen andre. Derfor funker ikke dette helt for meg. Hvis jeg ikke får noe svar snart tror jeg at jeg dropper hele greia. Surt at jeg faktisk betalte penger for dette her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fulgte et råd jeg ble gitt her om å teste ut noen datingsider for å prøvd meg litt frem. Det har jeg nå gjort og til min store skuffelse har ikke dette vist seg å være helt slik man skulle tro.

85% av alle jenter jeg har "match" med er nemlig enten kun interessert i gutter med penger, høy utdanning og egen kåk eller så driver de med en eller annen form for sær ekstremsport. Kanskje dette er grunnen til at de bruker datingsider for å finne folk? At det henger sammen liksom? :P

Jeg har skrevet til ca 10 jenter nå, fikk svar fra 2 og de falt ut etter hvert. Jeg tenker at det må være meg det er no galt med, profilen min eller noe jeg sier. Måten jeg ordlegger meg på. Kanskje jeg er en utrolig kjedelig person? Å skrive på denne måten, med fremmede, er utrolig drepende for romantikken spør du meg. Jeg aner jo ikke hva jeg skal si for jeg har jo ikke noe tonefall eller ansiktsuttrykk å forholde meg til. Men mest av alt er jeg forbanna fordi disse jentene ikke engang tar seg bryet med å skrive "Hei, takk for mail men jeg er desverre ikke interessert" engang!! Kanskje de får utrolig mye mail og ikke kan svare alle? Men alt jeg ber om er den ene setningen liksom...

Den "mellommenneskelige" gnisten som oppstår når man møter en person for første gang er helt unik og finnes ikke på internett. Jeg er litt avhengig av den magien for å bli forelsket og føle noe for noen andre. Derfor funker ikke dette helt for meg. Hvis jeg ikke får noe svar snart tror jeg at jeg dropper hele greia. Surt at jeg faktisk betalte penger for dette her...

Bare drit i det. Du vil aldri finne en kvinne på eget nivå som ikke kan få noen som er på et ennå høyere nivå. Enten må du søke på noen under ditt nivå, eller gi opp.

Det jeg lurer på er hvordan kvinner gidder å være underlegen i vært jævla forhold de er i. Nesten i nesten alle par er mannen pener enn sin partner, har mere penger og slankere. Er det rart kvinner åfr komplexer? Og menn som stikker?

Finn deg ei ordentlig jente i virkeligheten. Ei som ikke har mange venninner som har ljugd på henne unødvendig selvtillit. Go fish!

Skrevet

Jeg pleide å svare alle, men ettersom tre av fem ikke tålte å bli avvist (på en høflig måte selvsagt - nesten akkurat slik du beskriver) og sendte rimelig stygge meldinger tilbake så sluttet jeg. Det er utrolig hva folk får seg til å si når de føler seg anonyme og trygge.

Det har blitt slik at nettdating er kvinnens marked, og mange kvinner mottaer mange meldinger, og screener ut samtlige som ikke interesserer fra første linje.

Også funker det jo rett og slett ikke for alle. Enkelt og greit.

Du sier du syns det er drepende for romantikken, du er ganske negativ til konseptet, og det syns sannsynligvis i måte du skriver på selv om du ikke helt ser det selv.

Gjest Gjest_Oskar_*
Skrevet
Jeg pleide å svare alle, men ettersom tre av fem ikke tålte å bli avvist (på en høflig måte selvsagt - nesten akkurat slik du beskriver) og sendte rimelig stygge meldinger tilbake så sluttet jeg. Det er utrolig hva folk får seg til å si når de føler seg anonyme og trygge.

Det har blitt slik at nettdating er kvinnens marked, og mange kvinner mottaer mange meldinger, og screener ut samtlige som ikke interesserer fra første linje.

Også funker det jo rett og slett ikke for alle. Enkelt og greit.

Du sier du syns det er drepende for romantikken, du er ganske negativ til konseptet, og det syns sannsynligvis i måte du skriver på selv om du ikke helt ser det selv.

Slutt å tull. Dette handler ikke om anonymitet. Ingn menn er redd for å snakke nedtalende om en kvinne, da dere ikke er i stand til å gjøre oss noe fysisk. Keep dreaming tho

Gjest Gjest_Becca_*
Skrevet

Næææ , tror faktisk det er så enkelt at på endel av disse sidene , så er det mange flere menn iforhold til kvinner , så damene får såpass mye oppmerksomhet at det blir ganske mye å gjøre hvis man skal svare også de man iikke er interessert i .

Hvorfor skal man egentlig svare de man ikke er interessert i ? De skjønner jo at du ikke er interessert , hvis du ikke svarer mener jeg ;) .

Tror ikke det er noe galt med deg , selvom få svarer deg , men du konkurrerer kanskje med dritmange andre og hvis du da ikke er den som greier å fange oppmerksomheten , så får du ikke noe svar - enkelt og greit .

Skrevet (endret)

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men jeg er 22, og godt i gang med en mastergrad. Hva jenter ser etter hos en eventuell kjæreste varierer. Noen vektlegger utseende, andre intellekt og atter andre vil ha en mann som har det godt økonomisk. Selv har jeg alt på plass på utdanning- og karriereplanet. Jeg ser derfor ikke for meg at jeg aktivt hadde oppsøkt en mann som slet økonomisk. Overfladisk? Okayyy, men jeg er ikke på jakt etter en mann som trenger å "reddes".

Det kan også være, som mange menn nevner i tråder som kvinner starter, at du verdsetter dine egne egenskaper litt for høyt. Det finnes nok av menn der ute som tror at de er både smartere og kjekkere enn de reelt sett er!

Som en annen skriver, vi jenter får utrolig mye mail på datingsider. Jeg registrerte selv en profil for noen år siden, men slettet meg etter to uker, fordi mengden post var overveldende. De færreste skrev dessuten meldinger som interesserte meg. For å få oppmerksomhet, bør du skrive noe som gjør at du skiller deg fra resten av "klinten".

Endret av XXena
Skrevet

Tror kanskje ikke nettdating er noe for deg hvis du tar det veldig seriøst og blir skuffet og bitter over det som eventuelt måtte skje der. Den beste måten å drive med nettdating på er å ikke ta det så seriøst, ikke ha for høye forventninger og ha det gøy. Det er litt vanskelig å ikke ta avvisning personlig men hvis du holder ut og har det gøy er jeg sikker på at du iallefall vil få noen interessante opplevelser. Se på det som en studie av mennesker(kvinner) eller en lek/ tidsfordriv samtidig som du er åpen for at du KAN møte noen som virkelig passer for deg og som du får den gnisten med. Lykke til :)

Skrevet
Bare drit i det. Du vil aldri finne en kvinne på eget nivå som ikke kan få noen som er på et ennå høyere nivå. Enten må du søke på noen under ditt nivå, eller gi opp.

Det jeg lurer på er hvordan kvinner gidder å være underlegen i vært jævla forhold de er i. Nesten i nesten alle par er mannen pener enn sin partner, har mere penger og slankere. Er det rart kvinner åfr komplexer? Og menn som stikker?

Finn deg ei ordentlig jente i virkeligheten. Ei som ikke har mange venninner som har ljugd på henne unødvendig selvtillit. Go fish!

Haha...er det mulig å få frem så mye bullshit i et så kort innlegg :fnise:

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Hei, vil bare komme med en kommentar til det du sier om at du ikke får svar og at de du skriver med "faller ut" etterhvert.

Jeg tror ikke det nødvendigvis har noe med at du er kjedelig eller skriver sånn og sånn. For å snakke for meg selv: jeg har vært litt på sukker, og jeg har skrevet litt med noen gutter som er langt ifra kjedelige, og som jeg virkelig har fattet en interesse for.

Men grunnen til at jeg etter et punkt ikke gidder mer, er rett og slett det du skriver i det andre avsnittet her. Jeg mangler en gnist, en magi som jeg ikke klarer å få overfor en person jeg aldri har møtt og opplevd en kjemi med. Da hjelper det ikke at vi har en kjemi i det vi skriver og at jeg er sikker på at jeg hadde likt vedkommende hvis vi hadde møttes.

Jeg syns også det blir kleint på et vis å tenke på at man skal møtes etter å ha skrevet i noen uker, jeg tror jeg er veldig avhengig av å møtes i naturlige settinger.

Sånn er det bare.

Skrevet

Hvis du skriver på samme måten på match, som du gjør her, så er brevene dine altfor lange.

Det finnes flere strategier. Den mest effektive er en til tre kjappe mail, med "møtebooking" som mål. Bare finn på noe hyggelig sammen en ettermiddag, og er det hyggelig nok vil det føre til et ønske om flere hyggeligheter.

Jeg brukte gjerne å lese profilen godt, og skrive et kort brev som kommuniserte med den informasjonen. Jeg fikk svar fra alle, untatt ei som jeg var litt ironisk med, til tross for at jeg hadde en profil der det framgikk at min økonomi var puslete.

Vær bevisst din egen spisskompetanse. Snakk gjerne om ting du brenner for.

Skrevet (endret)

Dette opplevde jeg også på den tiden jeg befant med inne på nettdating-sider. (Jeg er jente/dame.) Jeg besvarte alle henvendelser på en nøytral og høflig måte i begynnelsen (uten slengkommentarer av den typen jeg kan finne på å gi i opphetede diskusjoner her inne ;) ), men det var ikke uvanlig å få fornærmede og grinete tilbakemeldinger. Vi er sikkert ikke alene om å ha opplevd dette. Derfor kan det godt være at mange jenter har sluttet å gi tilbakemeldinger til personer de ellers ville avvist.

Til TS: Da jeg nettdatet, var en mann som skryter av pengene sine det siste jeg ville ha. Slik vet jeg at flere jenter tenker, men andre kan selvsagt mene at god økonomi er et viktig kriterium. Disse jentene vil du kanskje ikke ønske et forhold til uansett?

Ellers er det jo slik på nettsjekkemarkedet som ellers, at de som har et godt utseende, prestisjeutdanning, god økonomi eller spesielle interesser (eller en kombinasjon av flere av disse faktorene)statistisk sett er mer attraktive enn de som ikke har noen av delene. Nettet er ikke magisk i så måte.

Det er en kunst å lage en god profil, særlig siden det er flere menn enn kvinner på disse sidene. Derfor er det viktig å få fram hva som er positivt unikt med akkurat deg :) Jeg la best merke til de profilene som hadde flere ord enn gjennomsnittet, og som sa litt mer enn "Jeg liker å ha det gøy".

Etter en tid som nettsjekker traff jeg imidlertid mannen min i "den virkelige verden". Jeg tror den kjemien en kan kjenne i møte med folk, slik du beskriver, også er viktig for meg. Folk kan jo være veldig ulike på nett og i den virkelige verden, og vi er også ulike når det gjelder hvordan vi faller for noen.

Lykke til uansett hvordan du velger å fortsette!

Endret av Spinell
Skrevet

Jeg var registrert på en nettdatingside for noen år tilbake, ikke fordi jeg egentlig var på jakt, mest for å kikke på profilene til venner og kjente (mye mer spennende enn Facebook, forøvrig).

Husker at mailene jeg fikk fra menn falt i 3 kategorier;

1. Menn som var laaangt unna det jeg hadde beskrevet TYDELIG som interesseområdet mitt. Og nå snakker vi ikke om utdannelse og inntekt, men menn på 46 når jeg skrev 20-28 og menn med barn når jeg skrev "jeg kan ikke fordra barn". Om de skrev noe veldig artig fikk de svar, men ren flørting ble slettet ubesvart. Kan ikke du å lese, så gidder ikke jeg å gjøre det heller.

2. Innenfor interessegruppen, men første (og siste) melding var "lystt il å møtes på frædan?" eller "du er deilig, lyst på en knullekompis?". Ignorert.

3. Hyggelige meldinger fra folk som ikke direkte interesserte meg, men var innenfor grensene jeg hadde sagt, så jeg tenkte jeg skulle gi dem en sjanse. Imidlertid logget jeg bare på denne siden ca. 1 gang i uka, så det som skjedde var at han sendte melding, jeg svarte, og så enten hørte jeg aldri noe mer (han var vel fornærmet over sent/kort svar) ELLER jeg logget inn neste uke til 10 meldinger fra samme fyren, der han mot slutten hadde konkludert med at jeg ikke var interessert.

Nettdating suger!

Om du vil skaffe deg dame via internett, vil jeg anbefale å prøve via et spill som interesserer deg. Kjenner flere par som har blitt sammen via WoW, et par som fant hverandre på et quizshow-spill og et par som faktisk fant hverandre på online bridge (de er begge i 20-årene, utrolig nok).

Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Jeg fikk svar fra alle, untatt ei som jeg var litt ironisk med, til tross for at jeg hadde en profil der det framgikk at min økonomi var puslete.

Vær bevisst din egen spisskompetanse.

Er det økonomi som bestemmer hvorvidt du kan være ironisk?

Hva betyr "spisskompetanse" i søken etter forhold? Er ikke det forbeholdt jobbsøking/jobbintervju?

Skrevet

Linus, jeg må innrømme at jeg har det mye på samme måten som deg. Opplever kun sexuelle henvendelser, eller noen få unntak med menn jeg ser ikke er noe for meg. Det har ingenting med økonomi eller den slags å gjøre, men interesser, verdier og bakgrunn. Uansett så svarer jeg alle høflig.

Antar at noen av oss utstråler andre ting enn det vi kanskje står for, og at vi dermed blir misforstått også på nett.

Jeg har nå forandret og forenklet profilteksten min, uten å ha masse hell i så måte.

Det jeg allikevel vil anbefale deg, som jeg selv søker å få for, er det IGrosny foreslår. Prøv å møte noen av disse damene, ganske raskt, se hvordan det er live, og ikke tenk at du "må" lykkes på nettet. Altså slapp av mer, rett og slett.

Gjest Gjest_søta_*
Skrevet

Det er ingen som skylder deg et svar selv om du sender de melding, TS.

Som nevnt tidligere i tråden, så er det veldig mange ufine beskjeder å få på slike sjekkesider, når man avviser noen. Det er enormt mange raringer der som ikke takler et nei.

Skrevet
Er det økonomi som bestemmer hvorvidt du kan være ironisk?

Hva betyr "spisskompetanse" i søken etter forhold? Er ikke det forbeholdt jobbsøking/jobbintervju?

Ironi er aldri noe lurt å bruke, men jeg så mange profiler med så høye krav, at jeg falt for fristelsen med å gi ei dame ett ironisk tilbud. Hun var sporty og ute etter menn med mye penger. Jeg tilbød henne å bli med meg på skitur til Lygnaseter, med forbehold om at min gamle rustne Polo kunne miste eksosanlegget på veien opp.

En date er nesten det samme som ett jobbintervju. Man treffer noen der målet er å like hverandre. Jobbintervjudater går ofte feil. Det er gjerne bedre å fokusere på å gjøre noe hyggelig, eller å få høre historier og erfaringer fra den interessante personen du snakker med. Det jeg mente med spisskompetanse er at man skal vite hvor man har noe ekstra å stille opp med. Hva man kan fortelle om med glede og entusiasme. Fordi gled og entusiasme er sjarmerende.

Et fint mål for en date er å få lære litt om hva den andre spennende personen har opplevd. Eller bare dele noe bra. Er dere håndballinterreserte begge to, så kan det å se på håndballkamp være fint. Det kan være kjekt å finne ut litt om interesser i brevvekslingen , for å kunne pønske ut en fin date.

Skrevet
Ironi er aldri noe lurt å bruke, men jeg så mange profiler med så høye krav, at jeg falt for fristelsen med å gi ei dame ett ironisk tilbud. Hun var sporty og ute etter menn med mye penger. Jeg tilbød henne å bli med meg på skitur til Lygnaseter, med forbehold om at min gamle rustne Polo kunne miste eksosanlegget på veien opp.

Enig med deg i bruk av ironi, men den meldingen du sendte kan jo samtidig oppfattes både sjarmerende og humoristisk. Slike unntak må en kunne gjøre :)

Skrevet

En date er nesten det samme som ett jobbintervju. Man treffer noen der målet er å like hverandre. Jobbintervjudater går ofte feil. Det er gjerne bedre å fokusere på å gjøre noe hyggelig, eller å få høre historier og erfaringer fra den interessante personen du snakker med. Det jeg mente med spisskompetanse er at man skal vite hvor man har noe ekstra å stille opp med. Hva man kan fortelle om med glede og entusiasme. Fordi gled og entusiasme er sjarmerende.

Et fint mål for en date er å få lære litt om hva den andre spennende personen har opplevd. Eller bare dele noe bra. Er dere håndballinterreserte begge to, så kan det å se på håndballkamp være fint. Det kan være kjekt å finne ut litt om interesser i brevvekslingen , for å kunne pønske ut en fin date.

Applauerer han jeg har vært smugfan av lenge! Godt skrevet IGrosny. Og for å si det sånn rusten Polo er bedre enn ingen Polo.

Jeg har dog tenkt annerledes enn deg, og er åpen for at jeg tar feil. (kryss i taket)

Jeg har brukt noe ironi i teksten, og tenkt at sånn kan jeg sile ut folk. Hadde det vært noen å sile i utgangspunktet. Men jeg er jaggu ikke sikker...

Skrevet
Husker at mailene jeg fikk fra menn falt i 3 kategorier;

1. Menn som var laaangt unna det jeg hadde beskrevet TYDELIG som interesseområdet mitt. Og nå snakker vi ikke om utdannelse og inntekt, men menn på 46 når jeg skrev 20-28 og menn med barn når jeg skrev "jeg kan ikke fordra barn". Om de skrev noe veldig artig fikk de svar, men ren flørting ble slettet ubesvart. Kan ikke du å lese, så gidder ikke jeg å gjøre det heller.

2. Innenfor interessegruppen, men første (og siste) melding var "lystt il å møtes på frædan?" eller "du er deilig, lyst på en knullekompis?". Ignorert.

3. Hyggelige meldinger fra folk som ikke direkte interesserte meg, men var innenfor grensene jeg hadde sagt, så jeg tenkte jeg skulle gi dem en sjanse. Imidlertid logget jeg bare på denne siden ca. 1 gang i uka, så det som skjedde var at han sendte melding, jeg svarte, og så enten hørte jeg aldri noe mer (han var vel fornærmet over sent/kort svar) ELLER jeg logget inn neste uke til 10 meldinger fra samme fyren, der han mot slutten hadde konkludert med at jeg ikke var interessert.

Jeg vil legge til et punkt. Jeg får ikke så mange av sex-meldingene, men jeg får mer meldinger fra mørkhudete som det virker som det eneste de vil er å få seg en kone slik at de kan bli i landet. Jeg er ikke rasist, men jeg er ikke laget av penger og er ikke interessert i å forsørge andre enn meg selv til en mann med egen inntekt kan legges til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...