Gå til innhold

Savnet katt!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Katten har nå vært borte i noen uker , og vi begynner å bli veldig bekymret og jeg begynner nesten å gi opp håpet om at han kommer hjem igjen.

vi har tatt kontakt med dyrebeskyttelsen , satt opp lapper prata med veterinær og sånn, for lenge siden.

Men jeg tenkte kanskje jeg kunne prøve og høre her og?

Han forsvant fra sandaker/storo/torshov omerådet for nesten tre uker siden.

jeg får ikke lasta opp bilde , så jeg får prøve å beskrive han så godt det går.

svart ung katt , han er vel under ett år (er ikke jeg som eier han ,så vet ikke helt eksakt) . slank , korthåret og en hvit flekk på brystet. han er også hvit innimellom potene , og i "armhulene"

han er ukastrert , men som sagt er det ikke jeg som eier han , så jeg orker ikke høre på masse kjeft. jeg vet at ukastrerte katter kan forsvinne hvis de lukter en hunkatt , men nesten tre uker er vel alt for lenge?

utrolig snill og kosete , veldig menneske kjær. går gjerne på tur med deg , hvis han kjenner deg.

han har vært borte i noen dager før , men har alltid holdt seg i næromerådet , men nå har vi ikke sett han på nesten tre uker :tristbla:

Endret av sebra
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg dytter den opp litt jeg ...vær så snill og hold øyne og ører oppe om dere bor i området her..

Skrevet

Slikt er så grusomt. Ventetiden og undringa på om katten har det bra eller ikke. Hva som har skjedd eller hva den har funnet på!

Mange katter forsvinner, men mange kommer også tilbake. Katter kan gå milevis og havne i en annen by.

Har dere satt annonse i avis? nærområder i tillegg.

Huff, ønsker så mye lykketil. :klemmer:

Skrevet
jeg dytter den opp litt jeg ...vær så snill og hold øyne og ører oppe om dere bor i området her..

Prøv dyretolk.

Undersøk litt på nett hvem som er seriøse og ikke. En tolk som heter Tove Strøm er flink :) hun tar 500,- Men det finnes også de som gjør det gratis

Jeg prøvde det da katten vår var borte, og den kom hjem helt av seg selv etter nesten 3,5 mnd på rømmen :)

Fikk bekreftet endel som stemte bra, og hun kom hjem :)

Lykke til, det er ikke noe trivelig når kattene kommer bort :(

man blir så bekymret og det er vanskelig å tenke på annet før den er kommet til rette!!

Skrevet

Prøv nettkatten, aviser og plakater

Og dyretolk er jo også en mulighet.

Men en ting vil jeg si!

Vi "tok" imot en katt som vi ikke rakk å kastrere "skal gjøre det i morra......" ehhh ja.

I nabolaget kom det en ny hankatt som jagde nydelige pusen min.

Så er faktisk en mulighet at pusen ble jagd vekk fra "en annens katt territorie"

Håper dere finner pusen, og ikke gi opp! Prøv igjen og igjen.

Sist en av pusane her forsvant sendte jeg inn bilde i avisa. Pus kom hjem samme dag, sikkert noen som "lånte" henne!

Masse lykke til

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Heisann

Kan det tenkes at han har gått seg bort? Er han godt kjent i området der? Kanskje noen har trodd han ikke hadde eiere og har tatt han til seg?

Håper dere får ham hjem igjen, lykke til!

Skrevet

ja har prøvd nettkatten , og snakka med kattehuset og fod gården og sendt bilde og beskrivelse.også har vi hengt opp plakater rundt her, og ringt veterinæren her i omerådet. og nå skal vi henge flere plakater opp flere steder litt lengre unna tilfelle han har rota seg bort.

jeg tenker mye på det om noen kanskje har tatt han inn, men jeg tenker at hvis det er noen som har gjort det så burde de jo ha sett på nettet eller kontakta dyrebeskyttelsen.istedenfor å bare beholde han?en annen ting jeg tenker på er at han er utekatt , så hvis det er noen som har tatt han inn så må han jo bli gal av å bli holdt inne.

det er tre katter som bor her i gården , og de har vært veldig mye hos de som eier de to andre , så de har gått veldig bra overens, så tror ikke noen av de har jagd han bort egentlig.

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Hei igjen

Det er kanskje ikke så relevant siden dere sikkert allerede har vært på letetur, men en av mine to stakk av en gang de ble passet av noen bekjente. For å gjøre historien kort, så gikk jeg rundt og lette (hadde også ringt dyrlege siden hun er chippet), og til alt hell fant jeg henne under en stor busk. Teorien er at beboerne i det området sikkert ikke visste at hun var en savnet katt, og derfor ikke tok henne inn å leverte henne til veterinær.

Håper dere finner ham

• 1 måned senere...
Skrevet

jeg dytter denne opp igjen jeg...han er fortsatt borte =(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...