Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #1 Skrevet 10. november 2009 Hva synes dere om folk som tar med små babyer inn på konsert? Jeg stusset litt da jeg så moren med barnevogn, og lurte på hvem som skulle passe den mens hun var inne. Men nei, hun trillet vogna inn. Og gikk heller ikke ut da ungen gråt. Er dette vanlig? Noe dere kunne gjort selv? Er det bare jeg som synes dette er rart? Det er jo forstyrrende både for tilskuere og artister.
Tante Skrevet 10. november 2009 #2 Skrevet 10. november 2009 Ikke skjønner jeg hvorfor artister og andre tilskuere skal la seg forstyrre av barnevogner. Vel....det kommer jo veldig an på hva slags konsert det er. Verre for barnet, tenker jeg. Da er det ihvertfall viktig at man bruker hørselsvern
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #3 Skrevet 10. november 2009 Ikke skjønner jeg hvorfor artister og andre tilskuere skal la seg forstyrre av barnevogner. Vel....det kommer jo veldig an på hva slags konsert det er. Verre for barnet, tenker jeg. Da er det ihvertfall viktig at man bruker hørselsvern Eh, ikke av vogna, men at barnet skrek? Det var ikke en rockekonsert med høy lyd, så man hørte det godt under store deler av konserten.
Gjest minne Skrevet 10. november 2009 #4 Skrevet 10. november 2009 Eh, ikke av vogna, men at barnet skrek? Det var ikke en rockekonsert med høy lyd, så man hørte det godt under store deler av konserten. Om mor/far vil ha barnet med seg er i og for seg greit nok det. MEN om det gråter og dermed forstyrrer - ja da må de forlate lokalet. Det har med respekt for andre å gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2009 #5 Skrevet 11. november 2009 Jeg har ingenting i mot at folk tar med baby inn på konserter, men de må selvfølgelig ta barnet ut hvis det skriker og forstyrrer. Ellers anbefaler jeg hørselsvern (felleskjøpet selger barnestørrelser).
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 11. november 2009 #6 Skrevet 11. november 2009 Ikke skjønner jeg hvorfor artister og andre tilskuere skal la seg forstyrre av barnevogner. Vel....det kommer jo veldig an på hva slags konsert det er. Verre for barnet, tenker jeg. Da er det ihvertfall viktig at man bruker hørselsvern Nå var det jo gråt og ikke barnevogner innsender, med rette, mente kunne forstyrre. Småbarnsforeldre som skal drasse med seg ungen(e) i alle sammenhenger uten hensyntaken til andre, er det verste jeg vet.
Eplefe Skrevet 11. november 2009 #7 Skrevet 11. november 2009 Om musikken spilles så lavt at man hører et barn gråte over musikken skulle det bare mangle at mor tok barnet ut.
Caramba Skrevet 11. november 2009 #8 Skrevet 11. november 2009 Barnas far er musiker, så jeg har hatt barn med på konserter noen ganger. Jeg er så livredd for å forstyrre at jeg alltid sitter bakerst og fyker ut hvis barnet skulle bli urolig. Ellers har jeg med smokk/flaske/rosiner/druer etc etc for å holde barnet i ro. Ikke optimalt å ha med sønnen fordi jeg selv ikke klarer å slappe av, men det har hendt som en nødløsning på kortere konserter hvis vi ikke har barnevakt.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 11. november 2009 #9 Skrevet 11. november 2009 Om musikken spilles så lavt at man hører et barn gråte over musikken skulle det bare mangle at mor tok barnet ut. Typisk småbarnsmafia. Om musikken spilles så lavt: ja kanskje den skulle være sånn da. Gråte høres over musikken: Nei, kanskje grining ikke direkte hørtes over musikken, men rett i øret på den stakkaren som satt ved siden av grinasabben. Går man på en voksenkonsert og betaler i dyre dommer (antagelig) for det, vil man ikke ha opplevelsen ødelagt av folk som ikke skjønner tid og sted for ting. Kan ikke småbarnsforeldre forstå at dette mer eller mindre vellykkede avkommet deres ikke er noe som alle setter pris på og mener at er verdens 8. vidunder.
Eplefe Skrevet 11. november 2009 #10 Skrevet 11. november 2009 Unnskyld? Ikke kall meg småbarnsmafia, jeg er like irritert som den neste personen når noen sitter og pludrer mot avkom som skriker ørene til alle rundt fulle. Når man går på en såpass intim konsert at musikk kan overdøves av barnegråt burde man ha skamvett nok til å gå ut. Er det en konsert hvor hverken stemmer eller gråt overdøver musikken burde man ikke ha med barn dit i det hele tatt.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2009 #11 Skrevet 11. november 2009 Typisk småbarnsmafia. Om musikken spilles så lavt: ja kanskje den skulle være sånn da. Gråte høres over musikken: Nei, kanskje grining ikke direkte hørtes over musikken, men rett i øret på den stakkaren som satt ved siden av grinasabben. Går man på en voksenkonsert og betaler i dyre dommer (antagelig) for det, vil man ikke ha opplevelsen ødelagt av folk som ikke skjønner tid og sted for ting. Kan ikke småbarnsforeldre forstå at dette mer eller mindre vellykkede avkommet deres ikke er noe som alle setter pris på og mener at er verdens 8. vidunder. Hun mente jo faktisk at barnet da ikke hadde noe i lokalet å gjøre, kanskje du skulle lest innlegget hennes nøyere?
DitaVonTeese Skrevet 11. november 2009 #12 Skrevet 11. november 2009 Unnskyld? Ikke kall meg småbarnsmafia, jeg er like irritert som den neste personen når noen sitter og pludrer mot avkom som skriker ørene til alle rundt fulle. Når man går på en såpass intim konsert at musikk kan overdøves av barnegråt burde man ha skamvett nok til å gå ut. Er det en konsert hvor hverken stemmer eller gråt overdøver musikken burde man ikke ha med barn dit i det hele tatt.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 11. november 2009 #13 Skrevet 11. november 2009 Unnskyld? Ikke kall meg småbarnsmafia, jeg er like irritert som den neste personen når noen sitter og pludrer mot avkom som skriker ørene til alle rundt fulle. Når man går på en såpass intim konsert at musikk kan overdøves av barnegråt burde man ha skamvett nok til å gå ut. Er det en konsert hvor hverken stemmer eller gråt overdøver musikken burde man ikke ha med barn dit i det hele tatt. Beklager Eplefe, men svaret ditt: Om musikken spilles så lavt at man hører et barn gråte over musikken skulle det bare mangle at mor tok barnet ut. Det virker som du mener at mor og barn bør bli. Jeg tror det mangler et ikke i svaret ditt ut fra hva du skriver i det nye innlegget ditt: ...skulle det bare mangle at mor IKKE tok barnet ut. Da er vi enige.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 11. november 2009 #14 Skrevet 11. november 2009 Hun mente jo faktisk at barnet da ikke hadde noe i lokalet å gjøre, kanskje du skulle lest innlegget hennes nøyere? Det manglet et ikke i innlegget hennes hvis hun mente at mor og barn skulle gå. Eplefe skrev: Om musikken spilles så lavt at man hører et barn gråte over musikken skulle det bare mangle at mor tok barnet ut. Det skulle vel stått:...skulle det bare mangle at mor ikke tok barnet ut. Det har jeg kommentert til Eplefe også, så vi er nok enige.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2009 #15 Skrevet 11. november 2009 Det manglet et ikke i innlegget hennes hvis hun mente at mor og barn skulle gå. Eplefe skrev: Om musikken spilles så lavt at man hører et barn gråte over musikken skulle det bare mangle at mor tok barnet ut. Det skulle vel stått:...skulle det bare mangle at mor ikke tok barnet ut. Det har jeg kommentert til Eplefe også, så vi er nok enige. Nei, du har misforstått uttrykket "skulle bare mangle at". Om man sier "det skulle bare mangle at x", så betyr det at selvsagt skal man gjøre x.
wahaj Skrevet 11. november 2009 #16 Skrevet 11. november 2009 Det manglet et ikke i innlegget hennes hvis hun mente at mor og barn skulle gå. Eplefe skrev: Om musikken spilles så lavt at man hører et barn gråte over musikken skulle det bare mangle at mor tok barnet ut. Det skulle vel stått:...skulle det bare mangle at mor ikke tok barnet ut. Det har jeg kommentert til Eplefe også, så vi er nok enige. Hvis hun hadde skrevet ikke i setningen hadde hun ment at mor og barn skulle blitt. Så det er riktig det hun skrev.
Anglofil Skrevet 11. november 2009 #17 Skrevet 11. november 2009 (endret) Hvis hun hadde skrevet ikke i setningen hadde hun ment at mor og barn skulle blitt. Så det er riktig det hun skrev. Enig. Klarer ikke å forstå at den setningen kan leses feil, står klart å tydelig at Eplefe mener at moren bør ta barnet ut. Og jeg er enig i at en baby har ikke så mye på en konsert å gjøre hvis barnet forstyrrer, eller det er så høyt at den lille får vondt i ørene. Mvh Yvonne Endret 11. november 2009 av Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå