Gå til innhold

Ting og tang med andre funksjoner i hjemmet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du funnet en smart måte å bruke/gjøre noe med ting og tang som egentlig har en helt annen funksjon?

Del det med oss andre da vel!

Jeg har ett digert og (altfor) dyrt spisebord som viser seg å ikke tåle all verden.

Var på salg igår og fant 6 m tykt møbelstoff til lkr 150,-.

Har nå kjempetøff, kraftig duk som beskytter bordet og nok stoff til matchende spisebrikker.

Og ja, stoffet kan vaskes.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sengeteppe = duk.

Høres kanskje rart ut, men det finnes fine hvite sengetepper som kan brukes til duk. Ved store anledninger setter man gjerne sammen bord for å få et langbord. Hvis man ikke har store nok duker passer det ypperlig å kjøpe store sengetepper. Vi hadde noen som var hvite med litt rosemønster i. Selv ikke den mest erfarne kritikeren sa noe stygt om de fine "dukene". :ler:

Stikkord: IKEA

Skrevet

Plastposeholdere er fine til å ha strømpebuser i. Da mener jeg sånn sydd pølse til å ha poser i.

Skrevet

Jeg har nettopp funnet ut at en hvitløkspresse kan benyttes til å presse hvitløk!!!!

En stor oppdagelse etter å kun ha presset trolldeighår med den i 17 år........ :ler:

Gjest Snuppelure iil
Skrevet

Eggdeler kan også dele Champinong og Mozerella.

En høyvase fra Ikea er en utmerkede gullfiskbolle hjemme hos meg :-)

Skrevet

En høyvase fra Ikea er en utmerkede gullfiskbolle hjemme hos meg :-)

Så smart! Det har jeg ikke tenkt på før *notere*

Ostehøvlen er perfekt til å lage tynne agurkskiver med. Samt å raspe/lage skiver av gulrot.

Vinflasker kan brukes til skjevle, hvis du ikke finner din egen. (Takk lunacia)

Nøtteknekkere kan brukes til å åpne hermetikklokk! :D

Skrevet

Det hørtes veldig lurt ut å dele champinong med eggdeler, så det gjorde jeg igår.

Nå ser eggdeleren min ut som en sprengt harpe, strengene gikk rett og slett av! Mulig jeg hadde en dårlig eggdeler?!

Eller burde champinongen være hermetisk istedenfor fersk?

Skrevet

Det hørtes veldig lurt ut å dele champinong med eggdeler, så det gjorde jeg igår.

Nå ser eggdeleren min ut som en sprengt harpe, strengene gikk rett og slett av! Mulig jeg hadde en dårlig eggdeler?!

Eller burde champinongen være hermetisk istedenfor fersk?

:ler:

Staaakaaars..

De har eggdelere av ok kvalitet på 10'ern og nille ;)) (i tilfellet du vil eksperimentere mer..hehe)

Kjekt å vite.. før man prøver.. Kan ikke dy meg.. Nå skal jeg snart hjem og se om det går like ille hos meg også.

Skrevet

Jeg har skuffebunner i bjørk m/hull fra IKEA påskrudd bøylehåndtak i stål fra samme sted. De fungerer som avis-/bladholdere på toalett og soverom. (Vet ikke hvordan det er hos andre, men Leonard må ha med seg lesestoff på "kontoret" og han tar det ikke med seg ut igjen...).

Bruker også slike "terrassegulvfirkanter" som bordplater på småbord på balkongen. (Hadde noen småbord i jern som opprinnelig hadde bordplate i glass).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...