Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #1 Skrevet 10. november 2009 Hei. Er en gutt på 20 år og har opplevd noe veldig ubehagelig nå og aner ikke hvor jeg skal poste dette. Min onkel døde da jeg var 5 og husker han ikke i særlig grad. Mine foreldre skilte seg i løpet av mitt første leveår, og nå lurer jeg på om grunnen kan være utroskap, med meg som konsekvens. Jeg fant et gammelt album der jeg plutselig oppdaget en kar som så veldig kjent ut. Tok meg ca 5 sekunder å se at han så ut som en 5 år eldre versjon av meg. Spurte min mor for fem minutter siden om hvem det var, og det var vist min avdøde onkel. Nå er jeg deppa og redd. Er det mulig at det egentlig er min onkel som er min far. Er det mulig at et barn kan ligne mer på sin onkel enn sin far? Håper noen som kan litt om dette kan gi meg et ærlig svar. Er redd for å lage bråk i hjemmet om denne saken.
Suzy Skrevet 10. november 2009 #2 Skrevet 10. november 2009 Din far og din bror deler jo endel gener og du kan godt ligne mer på onkel enn på far - det er ikke noe mystisk i det. Har du ikke en bestemor eller en annen du kan spørre om hva som skjedde da i all fortrolighet?
Gjest utlogget Skrevet 10. november 2009 #3 Skrevet 10. november 2009 Det er jo mulig å ligne så mye på din onkel uten at det betyr at han er din far. Hvis det uroer deg for mye så burde du kanskje snakke med moren din om det, for å få klarhet i det?
Gjest Badabing Skrevet 10. november 2009 #4 Skrevet 10. november 2009 Det trenger ikke å være utroskap som ligger til grunn for dette. Min søster og kusine er prikklike, de ligner mer på hverandre enn jeg og søsteren min ligner på hverandre. Og jeg er helt sikker på at det ikke har vært utroskap inni bildet Kan være litt vanskelig å ta opp en slik sak med din mor hvis du ikke klarer å få det ut av tankene, men det beste er i så fall at du er ærlig og sier at du synes du er mer lik din onkel enn din far i utseende, og at dette har bekymret deg. Lykke til
Gjest Purple Haze Skrevet 10. november 2009 #5 Skrevet 10. november 2009 Jeg likner veldig på mine tanter, både på mors og farssiden, forstå det den som kan. Men klart man kan likne på foreldres søsken, uten at det har vært utroskap i bildet.
Britt Banditt Skrevet 10. november 2009 #6 Skrevet 10. november 2009 Hadde det vært en kamerat av moren din hadde jeg forstått det, men en onkel? Det er da naturlig å ligne på onkelen sin!
Gjest Gjest_N.N_* Skrevet 10. november 2009 #7 Skrevet 10. november 2009 Hadde det vært en kamerat av moren din hadde jeg forstått det, men en onkel? Det er da naturlig å ligne på onkelen sin!
Gjest salma Skrevet 10. november 2009 #8 Skrevet 10. november 2009 Dersom dine foreldre ble skilt da du var liten baby fordi du var et resultat av din mors utroskap, så betviler jeg at faren din hadde giddet å leke pappa for sin fraskilte kones sønn alle disse årene. Så uselviske er det få menn som er, tror jeg. Jeg skjønner at det plager deg når du først har fått sådd mistanken i deg, men tenk gjennom saken. Det er ikke logisk.
Gjest Gjest_Surra_* Skrevet 10. november 2009 #9 Skrevet 10. november 2009 Hei. Er en gutt på 20 år og har opplevd noe veldig ubehagelig nå og aner ikke hvor jeg skal poste dette. Min onkel døde da jeg var 5 og husker han ikke i særlig grad. Mine foreldre skilte seg i løpet av mitt første leveår, og nå lurer jeg på om grunnen kan være utroskap, med meg som konsekvens. Jeg fant et gammelt album der jeg plutselig oppdaget en kar som så veldig kjent ut. Tok meg ca 5 sekunder å se at han så ut som en 5 år eldre versjon av meg. Spurte min mor for fem minutter siden om hvem det var, og det var vist min avdøde onkel. Nå er jeg deppa og redd. Er det mulig at det egentlig er min onkel som er min far. Er det mulig at et barn kan ligne mer på sin onkel enn sin far? Håper noen som kan litt om dette kan gi meg et ærlig svar. Er redd for å lage bråk i hjemmet om denne saken. Tror ikke du skal bekymre seg så veldig. Familielikhet viser seg på mange "rare" måter noen ganger. Bare tenk på mange kusiner eller fettre, hvor like noen er? Min egen datter er akkurat nå ganske lik sin tante, men jeg antar det vil endre seg litt etterhvert. Min ene nevø ligner veldig på sin morfar, altså på morssiden i familien. Det vil kanskje også endre seg etterhvert. Kanksje din mor eller farmor har bilder fra da din onkel var litt eldre enn på det ene bildet? Og ligner han kanskje på din far også? Du trenger kanskje å se litt flere bilder før du gjør saken til noe større enn den er. En kan selvfølgelig aldri vite 100%, men jeg tror ikke du behøver å være så redd som du er nå. Skilsmisser har nesten like mange grunner som det finnes mennesker som skilles. Lykke til.
Raven Emerald Skrevet 10. november 2009 #10 Skrevet 10. november 2009 Datteren min ligner mer på min HALVsøster, enn på meg. Min søster har flere av trekkene sine fra morssiden, så det er selvsagt mine gener hun har det fra. Men selv ligner jeg mer på farsslekten min, så datteren min har altså arvet trekk som er "inaktive" hos meg.
Olive Skrevet 10. november 2009 #11 Skrevet 10. november 2009 Jeg er helt prikk lik min fars søster - så ja du kan ligne på andre slektninger mer enn du gjør på foreldrene dine
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2009 #12 Skrevet 11. november 2009 Og jeg ligner mest på min far innvendig og min mormor utvendig. Min datter ligner aller mest på meg som barn utvendig og som sin mormor innvendig..(HJELP!) Jeg har eksentrisk mor ja... Min eldste sønn ser ut som sin far men er som meg. Min mellomste sønn ser ut som sin farmor og er som sin far.. Den yngste gutten er veldig lik sin onkel og noen fettere av meg da de var små. Og min far og hans bror er ekstremt like, følgelig ser jeg meg selv også i onkel. Vi snakker kanskje enda bedre sammen fordi han ikke har en foreldrerolle for meg. Så du ser, gener er en merkelig ting. Jeg tror ikke din mor har gjort noe galt.
Nuith Skrevet 11. november 2009 #13 Skrevet 11. november 2009 Min lillebror har alltid vært prikk lik sin onkel (mors bror).
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2009 #14 Skrevet 11. november 2009 Niesen min ligner på meg, jeg har visse likheter med kusinene mine og tanten min, venninnen min ligner på tantene sine, kameraten min ligner på fetteren og onkelen sin... Det er altså ikke uvanlig.
Anaconda Skrevet 11. november 2009 #15 Skrevet 11. november 2009 (endret) Jeg må bare føye meg i rekken og igjen konstatere at slektninger kan være utrolig like selv om man ikke er far og sønn, søster og bror etc Hvis det plager deg at du vet så lite rundt det som skjedde fra den tiden du ble født kan du jo fiske litt, uten å spør direkte kanksje Endret 11. november 2009 av Anaconda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå