Gjest Zirine Skrevet 20. august 2003 #1 Skrevet 20. august 2003 Jeg registrerer at Ari Behn blir utsatt for massiv negativ omtale - det er in å rakke ned på Ari og Mette Marit. Han er for slesk, han er for pompøs, han er for ekkel, han er for ditt og for datt. Og pga dette så skal mange IKKE lese boken hans. Ikke se på meg, det var ikke mine argument Men spørsmålet er altså - skal du lese boken? Jeg vet ikke. Jeg synes Ari er litt kul, jeg. Han er ikke som alle andre. Og når det kommer til boken - vel, trist som faen var kjedelig som faen, men selvfølgelig skal jeg lese hans nye bok. Jeg er nysgjerrig - og jeg håper det er en god bok - for hans del.
Ronja Skrevet 20. august 2003 #2 Skrevet 20. august 2003 Kommer nok til å sjekke ut boka ja! Og jeg tror nok den blir lest av ganske mange uansett, bare fordi han er den han er. Om ikke annet så bare for å kunne si at "hva var det jeg sa" dersom de ikke liker ham. har ingen sterke meninger om mannen jeg, men liker å lese og det er jo litt spennende å se om han har utviklet seg. Forrige bok fikk jo faktisk 6 i vg :-? (hørt det før??)...
Rapitap Skrevet 20. august 2003 #4 Skrevet 20. august 2003 hehehe Ikke lett å forstå han alltid, men ok - han er da med på å lage nye uttrykk.... "Lysfontenen" ble faktisk brukt under en presentasjon på jobben - og av det ble det mye latter og fjas. Glad som en Gud ble foreleseren. =)
Mitsi Skrevet 20. august 2003 #5 Skrevet 20. august 2003 Ja, jeg har lyst å lese boka. Og jeg innrømmer gjerne at det er kun fordi at han er den han er. Synes det er noe spesielt med Ari, kanskje ikke utlukkende positivt, men han tør være litt anderledes, og det liker jeg. Dessuten er det jo helt klart at boka kommer til å bli gjenstand for mye diskusjon, og da er det jo litt greit å ha lest den slik at en har noe å bidra med i den diskusjonen. Har forresten ikke lest trist som faen, og har heller ingen planer om å gjøre det, vet ikke helt hvorfor men....
Gjest Zirine Skrevet 20. august 2003 #6 Skrevet 20. august 2003 hehehe Ikke lett å forstå han alltid, men ok - han er da med på å lage nye uttrykk.... "Lysfontenen" ble faktisk brukt under en presentasjon på jobben - og av det ble det mye latter og fjas. Glad som en Gud ble foreleseren. =) Han er en smule pompøs ja Men jeg synes det er flott at det fortsatt er noen menn igjen som tør "ta litt i" - bruke store ord om livet og kjærligheten. Han er en drømmer - la han nå bare få fly. Er jeg i humør så får jeg tårer i øynene når jeg hører hva han sier - og ja, jeg kan gjerne ta meg en flytur jeg óg :blunke:
Gjest Liten Skrevet 20. august 2003 #7 Skrevet 20. august 2003 Hr litt sansen for Ari jeg. Det er noe litt herlig unorsk over han, noe Ola Dunk vil ha seg frabedt av sine gamle landsmenn. Hadde han derimot vært franskmann eller noe der omkring, så hadde Mor Norge trykket han til sitt barmfagre bryst og syntes at han var så sjarmerende eskotisk, beleven, galant og jeg vet ikke hva. Lenge leve retten til å være seg selv - også når det går over i det svulstige. Hva skrivingen hans angår, så har jeg også der sansen. Synes han skriver originalt og til tider veldig bra. Trist som faen leste jeg for mange år siden og hadde sansen for det jeg forstod. Og satt igjen som et spørsmåltegn over resten. Likte det og er spent på mer.
Gjest Zirine Skrevet 20. august 2003 #8 Skrevet 20. august 2003 Jeg håper bare at han får en ok behandling i pressen og at litteraturkritikerne klarer å være så profesjonell at de bedømmer litteraturen, ikke hans rolle som medlem i kongehuset. Men det jeg er redd for er at det er mange som har lyst å "dra han ned". Huff, jeg er glad jeg ikke er i hans sko nå som boken skal lanseres. Jeg tror han kommer til å få en tøff behandling.
Gjest Adina Madeleine Skrevet 20. august 2003 #9 Skrevet 20. august 2003 Jeg liker Ari og kommer selvfølgelig til å lese boken. Håper jeg også at litteraturkritikerene kommer til å være seg sitt profesjonelle ansvar bevisst, og klarer og skille person og sak. Det hadde vært meget flaut om det viser seg at de ikke klarer å skille sine personlige "sympatier" fra boken. Adina M.
Manon Skrevet 20. august 2003 #10 Skrevet 20. august 2003 Skal glatt innrømme at Ari ikke er min store favoritt. Men jeg skal ikke se bort i fra at jeg kanskje vil lese boken allikevel. Kommer nok til å se an kritikkene, og se hvordan boken faller i smak hos folk jeg kjenner.
Gjest Embla s Skrevet 21. august 2003 #11 Skrevet 21. august 2003 Jeg har veldig mange bøker jeg har lyst til å lese, så om hans nye bok blir kjøpt og lest, avhenger vel litt av omtalene og hva folk jeg kjenner mener? Jeg fikk ingen umiddelbar lyst til å lese etter å ha hørt hans egen opplesing, men skal selvfølgelg skille sak/person!
Gjest Coolaid Skrevet 23. august 2003 #12 Skrevet 23. august 2003 Han er vel ferdig med å være trist som faen, har vel tenkt å være faen så mye av noe annet. Sikkert fått nye ideer etter at han har vært ute og knust stein, drept en bjørn og hylt i skogen som et hvilke som helst annet kvinnfolk. (Tilgi meg den siste uttalelsen) Men at folk ikke skal lese den siste boken hans fordi at han har fått mye negativ omtale i media? Det sier jo mere om dem enn han i så fall. Mitt spørsmål er: Ville du kjøpt en bil av den mannen? - du vet ihvertfall at den hadde inneholde en sabla stillig lysfontene på toppen........
Gjest Embla s Skrevet 23. august 2003 #13 Skrevet 23. august 2003 Blåmann, når man vurderer om man skal prioritere å kjøpe/låne/lese en bok på grunnlag av medieomtale, så dreier vel det seg om litteraturkritikk, ikke hva Se & Hør mener om ski antrekket hans, tror du ikke Du benytter deg vel av medieomtale når du velger bil?
Gjest lekebøll Skrevet 23. august 2003 #14 Skrevet 23. august 2003 Har ikke lest "Trist som faen". Kunne derimot godt tenke meg å bla litt i den, og den nye boka - fordi jeg er litt nysgjerrig på hva denne Ari'en har å komme med når det gjelder litterære prestasjoner. Det jeg lurer på, er hvordan han skal klare å være Sonjas wonderboy, og samtidig frittalende forfatter-stemme. Håper han klarer det.
Gjest Cruella Skrevet 23. august 2003 #15 Skrevet 23. august 2003 Jeg har lest "Trist som faen" og likte den veldig godt, skal helt sikkert lese hans neste.
Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2003 #16 Skrevet 25. august 2003 Jeg leste og likte Trist som faen lenge før han ble kjent som Märthas Behn. Selvsagt skal jeg lese den nye boken! Innlegget er endret. Det var dette med persondebatter igjen. Orakel - moderator
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå