Gå til innhold

jenter og utseende

Gjest Gjest_undrende_*

Anbefalte innlegg

Det som virkelig er å ha god selvtillit, er når du vet at du har feil og mangler, men likevel er fornøyd med deg selv. Det å kunne være stolt av sine positive egenskaper, fremfor å skamme seg over sine dårlige. God selvtillit er jo også både positivt og negativt da, blir selvtilliten arrogant er det meget negativt, men ydmyk selvtillit er bra! Det beste er når man kan finne positive egenskaper ved både seg selv og andre, se at man verken er dårligere eller bedre enn andre :)

Ja, helt enig i det du skriver her :)

Hvor bra/dårlig man er har egentlig bare med ens egen oppførsel å gjøre. Gjør man bare så godt man kan i livet, så er man aldri noe dårligere enn noen annen.

Mitt inntrykk er at en del innbiller seg at utseende og sex er alt som betyr noe. Og at dette er alt som skal til i et forhold.

Noen kvinner undervurderer nok viktigheten av å være flink til huslige sysler som f.eks lage mat og holde orden osv. Som mann, så kunne jeg ALDRI tenkt meg å leve i sammen med ei dame som ikke behersker disse områdene på en positiv måte. Om hun ser ut som Grace Kelly på sin høyde, og er en sexgudinne, spiller da ingen rolle i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke rart jenter er opptatt av utseende når mange gutter dømmer etter utseende. Sånn er det på skolen min ialfall.

Ja, sånn har det alltid vært.

Men senere i et parforhold, er det en masse andre egenskaper du må ha med deg. I hovedsak alle de såkalte kvinnelige egenskapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn har det alltid vært.

Men senere i et parforhold, er det en masse andre egenskaper du må ha med deg. I hovedsak alle de såkalte kvinnelige egenskapene.

Lurer egentlig hvorfor det er sånn. Jeg syns selv personligheten er viktigst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer egentlig hvorfor det er sånn. Jeg syns selv personligheten er viktigst.

Sannsynligvis er det sånn fordi hormonnivået er veldig høyt hos gutter i ungdomsårene, samtidig som mange da ikke ønsker seg noe seriøst parforhold. Derfor blir jentenes personlighet mindre viktig i denne perioden. Men som sagt, dette forandrer seg altså med årene, og da er det meget viktig å ha en bra personlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dømmer etter utseendet og dømmer hardest etter det, det er ikke noe som har kommet til i de siste årene eller som bare "slemmingene" gjør, det er sånn det alltid har vært. Utseendet er en viktig del av å finne gode gener osv., som ikke er noe vi tenker bevisst over såklart. Det er det første man ser, og en ting du kan ha vanskelig for å endre på fremfor personlighet og liknende. Det er derfor folk dømmer det strengere enn personlighet, for personligheten er lett å endre etter omstendighetene, men utseendet er noe du aldri kan endre på, så det kan vel hende at via evolusjon så har vi etterhvert lagt mer vekt på det.

Bare tenkte jeg skulle nevne det, synes den tankegangen at "folk er så overfladiske, det var ikke sånn før" og liknende er litt irriterende når vi har vært laget for å være sånn i tusenvis av år allerede. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...