Gjest Lotte81 Skrevet 10. november 2009 #1 Skrevet 10. november 2009 Hei Jeg er ei jente på 28 år. Har gjennom livet aldri vært noe spesielt plaget med uren hud og har ALLTID vært nøye med rensing av huden både morgen og kveld. Men plutselig for et års tid siden ble huden min en helt annen... den ser "fet ut" og får ofte store betennelseslignende kuler på de samme plassene i ansiktet!! Er kviser, men de forblir der lenge uten å bli sånn som vanlige kviser ofte blir "på slutten". Har fått noen arr etter disse også! Er fryktelig irriterende dette, går hardt utover dekkstiften da jeg misliker synlige kviser i ansiktet!! Bruker rensegele fra Qlinique (sånn d skrives?) og en vanlig ansiktskrem fra Body shop. Itilegg til dette tar jeg en ansiktsmaske i ny og ne. Ikke spiser jeg mye potetgull eller godteri som ofte kan gi fet hud. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan bli kvitt dette problemet?? En annen ting...noen som vet hva det koster å fjerne arr i ansiktet? og om det er til hudlege man kan henvende seg, eller til feks til et sted som 7.himmel? Er også plaget med uren hud på ryggen. som er svært plagsomt hvis man har lyst til å gå med en litt vid topp/ utringet kjole.... noen råd mot dette? Phu... dette ble mange spørsmål på en gang, hehe. men håper virkelig noen kan hjelpe meg )
Gjest shakeitlikejello Skrevet 10. november 2009 #2 Skrevet 10. november 2009 (endret) God hudpleie! Clinique og The body shop er ikke god hudpleie. Dermalogica, Decleor, MD formulations, Matis, Babor er merker du må se på. Huden din ble sånn for et år siden. Kan P-piller eller andre medisiner være årsaken?. En tur til fastlegen kan være lurt. Damp huden din, peel og deretter maske to ganger i uka. Bruk hudpleie morgen og kveld. Har du tørr hud og/ eller bruker produkter mot tørr hud? Kostholdsendringer? Potetgull og feit mat er hypa som årsak til kviser. Melk derimot er sterkt undervurdert Endret 10. november 2009 av shakeitlikejello
Gjest Lotte81 Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 Tusen takk for svar Må nok spandere på meg noen bra produkter! Bruker ingen medisiner eller p-piller.. Har svært tørre partier i ansiktet, så bruker en krem med ganske mye fuktighet ja.. kanskje man bare trenger den på de tørre partiene og en lettere for resten av ansiktet?
mamma87 Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 aldri hatt så fin hud etter at jeg la om kosten og spiste mye mindre karbohydrater, sukker og tivelse får blodsukkeret til å stige og det kan føre til uren hud, ikke fet mat
Darkannie Skrevet 11. november 2009 #5 Skrevet 11. november 2009 Kanskje klisje, men ProActive gjorde underverker for min del.
Gjest Gjest_melissa_* Skrevet 11. november 2009 #6 Skrevet 11. november 2009 heii en vennine har noe lignende som du beskriver. men hun gikk til lege og fikk noen sånn kremer eller tabletter som man får på resept. Ta og gå til lege før u bruker masse penger på md, decleor osv. Jeg var hos en vennine i USA som er hudpleier og hun sa det var bare tull å bruke så mye penger på kremer og rens. Jeg brukte Md rens og krem og peeling i lang tid uten at det skjedde noe med huden min. jeg har ikke store problemhuden, men hadde kviser og svarte merker og noen arr. Den beste scruben jeg har prøvd er St Ives Blemish Control Apricot Scrub. Den koster 50 kr på vita, men den er så bra at det er utrolig. Det er den samme jeg fikk anbefalt av hudpleie vennina mi. Og olay kremene til natt og dag er kjempefine. Det er det jeg bruker. Så kan du jo kjøpe en rens og en toner så skal det nok gå fint. Og det viktigste er å spise masse sunn mat.
Gjest besøkende Skrevet 11. november 2009 #7 Skrevet 11. november 2009 Hei! Det kan høres ut som at det er akne du har fått. Du kan lese mer om det her for å se om det stemmer: wikipedia Isåfall er det en betennelse og dermed ingenting du kan rense bort. Før du får store arr bør du ta deg en tur til legen, for dette er ikke noe du får vekk på egen hånd.
Andungen Skrevet 11. november 2009 #8 Skrevet 11. november 2009 Jeg har veldig god erfaring med jurliqe renseskum og hudkrem. Jeg har i flere år hatt problemer med uren hud i ansiktet og kviser som dukker opp i ny og ne. Fordi jeg ikke er den som spiser mest usunt (og dermed ikke har så mye å endre på der) tenkte jeg at litt god hudpleie ville hjelpe - og det har det virkelig gjort! Så til tross for at man skal ut med litt flere penger, kan jurliqe anbefales
Gjest shakeitlikejello Skrevet 11. november 2009 #9 Skrevet 11. november 2009 Tusen takk for svar Må nok spandere på meg noen bra produkter! Bruker ingen medisiner eller p-piller.. Har svært tørre partier i ansiktet, så bruker en krem med ganske mye fuktighet ja.. kanskje man bare trenger den på de tørre partiene og en lettere for resten av ansiktet? Det er forskjell på tørr hud; tørr hud og det som kalles fuktfattig. Man kan ikke ha fet hudtilstand og tørr hud samtidig! Ved kombien fet hudtilstand og tørr hud er du fuktfattig. De produktene du bruker mot tørr hud er nok feil for huden din; fuktfattig hud trenger fukt, tørr hud trenger fett. Linker til en god forklaring på tørr/fuktfattighttp://www.hildechristina.com/guide-hva-slags-hudtype-har-du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå