Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest lykkelitn
Skrevet

kan ikke barneværnet være til hjelp i en sånn situasjon da? :klø:

Skrevet (endret)

-

Endret av kigegu
Skrevet
Jeg trenger hjelp å finne ut av hva jeg skal jeg gjøre. Jeg var gift og vi har 1 gutt som er 1.5 år. Faren har vært ustabilt og har misbrukt meg emosjonelt og er svært manipulativ. Han har bakgrunn som stoffsmisbrukere både i framtid og nå i det siste og har også vært innlagt i avrusningsklinikk. Jeg er selv utenlandsk og selv om jeg har en advokat, føler jeg meg veldig hjelpeløs. Jeg har nå hovedansvar for sønnen vår, faren er krenkende i måten han møter meg og virker ustabilt. Han avtaler samvær og som regel avbryte kort tid etter. Er det noen som har vært i lignende situasjon, eller kan anbefale hvor jeg skal henvende meg? Har noen erfaring med saker der faren mistet foreldreretten? Advokaten min sier at dette er svært unvalig praksis her i Norge, men jeg er veldig redd for barnet mitt.

Skjønner godt du er redd for barnet ditt. Heldigvis er h*n fortsatt såpass liten at h*n ikke skjønner noe av samvær som blir avlyst.

Det er slik advokaten din sier at det er vanskelig for en forelder å miste foreldreansvaret i Norge. Men om faren er rusmisbruker kan du kreve å få tilsyn under samværet. Dette fordi barnets velferd alltid skal ivaretas.

Snakk med advokaten din om hvilke muligheter du har for dette.

kan ikke barneværnet være til hjelp i en sånn situasjon da? :klø:

Barnevernet går ikke inn i samværssaker. Så de kommer ytterst sjelden på banen i sånne saker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...