Gjest gjestnå Skrevet 10. november 2009 #1 Skrevet 10. november 2009 Går rundt med ideen om å anskaffe en pusevenn til pusen min...Er litt i tvil og vet ikke helt om jeg er så sikker. DErfor tenkte jeg kanskje noen med erfaringen kunne hjelpe meg litt på vei mot riktig beslutning. Det jeg tenker på er: Jeg har idag en veldig kosete innekatt, han er unormalt avhengig av oss og det er helt herlig!!! Er redd han blir mindre kosete med en pusevenn.. Røytinga så klart..... Eventuelt tilleggskostnader... Også er det dette med anskaffelse av dyr og når de senere dør, er så tungt;( Og ferier, vi er ofte ute på weekend turer, blir verre å sette bort to stk katter i forhold til en! Råd?
Gjest Mupp Skrevet 10. november 2009 #2 Skrevet 10. november 2009 Heisann Er det en innekatt dere har nå eller ? Innekatter kan oftere kjede seg enn de som er ute.. Man kan merke det ved at den f.eks er over-aktiv når du kommer hjem fra jobb, eller at den av og til virker litt monoton og bare "sitter" der og kikker liksom. Jeg skaffet meg enda en katt slik at de kan kose seg sammen, de løper rundt og har det gøy, jager hverandre og leker med mus sammen. Den første katten er mye mer sosial nå enn den var før den andre kom. Men det å sette vekk en katt for ofte hadde jeg ikke anbefalt. Har du ingen som bare kan stikke innom på lørdag hvis du er borte fredag-søndag ? Katter er bundet til steder, og kan bli litt forvirra i hodet hvis de blir flytta rundt for mye.. Men å vet jeg ikke hvor ofte du tar weekendtur da. Jeg ville iallefall følt det bedre å dra på weekendtur når det er 2 katter sammen, og noen sjekker til dem på f.eks lørdag.
NovaFlare Skrevet 26. november 2009 #3 Skrevet 26. november 2009 (endret) Hvis det er utekatter, så vil det jo bli litt mer styr når folk skal passe de for deg, i og med at de skal ut og inn, kommer kanskje ikke inn samtidig osv, skjer det ulykker ute som slosskamper, påkjørsel osv, er det jo dobbel så stor sjanse for store uforutsette utgifter med to, enn med en. Ormekurer koster penger, og utekatter må ha det dobbelt så ofte som innekatter. Utekatter må også ha årlig vaksinasjon, mens innekatter som ikke stilles ut kun trenger annenhvert år. Har du to innekatter er det bare fordeler spør du meg. De har selskap i hverandre, de har alltid rene ører (vasker hverandre) og leker med hverandre (det brenner kalorier og holder de i form). Du vil merke det litegrann på matbudsjettet, men om du kjøper store økonomiske sekker på dyrebutikken merker du det ikke med to katter. Litt mer i kattedoen vil det bli, men to katter kan dele en do, det er først når det blir tre katter du må ha to doer. Kattene blir ikke mindre kosete av å være fler, enn å være en Men innekatter er mer kosete enn utekatter ofte, fordi de er mer avhengig av din oppmerksomhet enn hva utekatter er. Hilsen eier av tre innekatter Endret 26. november 2009 av NovaFlare
Betina Skrevet 26. november 2009 #4 Skrevet 26. november 2009 Vi ble anbefalt å skaffe en pus til når vi fikk vår innekatt, slik at de 2 kunne ha selskap i hverandre. Vår første katt er fortsatt like kosete som før, og nå kan han også kose med nykommeren :rødme: Jeg har mye bedre samvittighet når vi begge er på jobb, besøk e.l, for nå vet jeg at de har jo hverandre. Så jeg vil anbefale det på det varmeste Men før du gjør det er det (som du selv sa) viktig å tenke gjennom ekstra utgifter. Det blir jo dobbelt så dyrt med mat, dyrlegeutgifter, sand, og ekstra mye røyting. Men hvis du klarer det, så er det bare å se etter et til lite nøste Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå