lillesol20 Skrevet 20. august 2003 #1 Skrevet 20. august 2003 Dette er egentlig altfor tidlig ute, men jeg bestemte meg ifjor, etter en del gave-stress i siste liten, at jeg i år skulle begynne tidlig med å kjøpe julegaver. Og legge litt mer omtanke i hvert kjøp. Så- jenter: Hva ville du satt pris på å få av en venninne i julegave? Må helst ikke koste mer enn 100-150 kr per ting, for jeg har en del venninner.
Suzy Skrevet 20. august 2003 #2 Skrevet 20. august 2003 Hva med gavekort på kino, eller teater? Det hadde jeg blitt glad for! Suz :blunke:
lillesol20 Skrevet 20. august 2003 Forfatter #3 Skrevet 20. august 2003 Det var kjempelurt! :D Takk, Suzy! *noterer*
Gjest Anonymous Skrevet 20. august 2003 #4 Skrevet 20. august 2003 Gaveforslag til jul Under 100 kr/100 kr: DVD på tilbud CD på tilbud Body Lotion Body Peeling Gavekort på H&M Ting&tang fra IKEA Stearinlys Fotkrem Fotbad-olje Gavekort på kino Bok (pocketutgave) Sminke Over 100 kr: DVD CD Parfyme-sett PC-spill Gavekort på kino Bok Gavekort på hudpleie Gavekort på massasje Vinflaske, fin årgang Sminke Hudpleieprodukter
Livets datter Skrevet 20. august 2003 #6 Skrevet 20. august 2003 Flax-lodd Jeg pleier å bruke de til/fra flaxloddene som navnelapper, jeg. Blir liksom 2 gaver i ett, og litt spennende (...men det blir jo 3 ønsker på en gang...) Ellers så setter jeg pris på de litt mer personlige tingene... hjemmelagede småting. Er så koselig og personlig å få.
Gjest GreenSky Skrevet 20. august 2003 #7 Skrevet 20. august 2003 Hjelp! Det synes jeg var aaaaaaaaaaaaaaaaaaaltfor tidlig å tenke på nå! Spør meg igjen om ca. 3 mndr, så har jeg sikkert kommet på mange lure forslag. (?) :enig_animasjon:
mellom Skrevet 20. august 2003 #8 Skrevet 20. august 2003 kan du strikke, sy, skrive, tegne, male, lage mat? jeg liker best å få hjemmelagede gaver.
VesleBråka Skrevet 20. august 2003 #9 Skrevet 20. august 2003 Masse salg på glassmagasinet nå, og de har mange praktiske og fine ting. Det avhenger litt av at du kjenner mottager såpass godt at du vet hva de kunne trengt eller satt pris på da.
Gjest Liten Skrevet 20. august 2003 #10 Skrevet 20. august 2003 En av mine venninner sa en gang at hun skulle kjøpe en sånn vakumpumpe til å forsegle åpnede vinflasker med til meg til jul. Nå ser det for så vidt ut til at hun har glemt det, men en sånn hadde hvertfall jeg blitt glad for!
Nelle Skrevet 20. august 2003 #11 Skrevet 20. august 2003 Den beste gaven jeg kan få til jul er at gavehysteriet reduseres og jeg ikke får noe i det hele tatt. Det er lenge siden jeg fortalte venninnene mine at jeg ikke ønsket gaver til jul. Det verste jeg vet er å få en masse greier til jul som jeg hverken ønsker meg eller trenger. Totalt bortkastede penger, egentlig regelrett sløseri. Det skal sinnsykt mye til for at noen skal kunne klare å finne på en gave som jeg digger 100% uansett -med mindre jeg deler ut detaljerte ønskelister i forkant. Og -da er liksom noe av vitsen borte. Jeg kjøper en marsipangris hver til mine foreldre og bror -utover det gir jeg presang kun dersom jeg VET at jeg har kommet på noe genialt som jeg VET at de vil like. Og dersom jeg tilfeldigvis ikke kommer på noe genialt det året, da får de heller ingenting. Kanskje en flaske vin eller konjakk -det blir iallfall brukt til noe (les: drukket). Det havner ikke som støvsamler i en skuff (det siste stedet jeg vil at pengene mine skal havne -da er det bedre jeg bruker pengene mine på meg selv). Venninner har jeg, som sagt, sluttet å gi til for lenge siden. Synes det er tåpelig at man skal ruinere seg på alle disse gavene hvert eneste år. Vel -det var min oppfatning. Mente ikke å ødelegge juleidyllen/julestemninga di. Nelle
*Lavendel* Skrevet 20. august 2003 #12 Skrevet 20. august 2003 Den beste julegaven jeg kan få er gavekort, hjemmelagede gaver (hjemmelaget vin, syltetøy, lys, såper m.m). Ellers er aldri en vinflaske å forakte, det er noe man bruker avogtil... Jeg HATER å få gaver jeg skal putte i skuffer og skap, les: ting og tang, duker, pynteting og denslags.... :-?
Gjest Brunhilde Skrevet 20. august 2003 #13 Skrevet 20. august 2003 Hva som helst til kjøkkenet (i stål) - og aller helst et "ris-koke-egg". Det koster kr. 150,- Ellers blir jeg glad for bøker (gjerne pocket), CD'er, sminke og kremer, små "luksus"ting jeg sjelden tar meg råd til å kjøpe selv...
Armonia Skrevet 20. august 2003 #14 Skrevet 20. august 2003 aller helst et "ris-koke-egg". Det koster kr. 150' date='-[/quote'] Hva er "ris-koke-egg?
:-) anna Skrevet 20. august 2003 #15 Skrevet 20. august 2003 Ting som alltid gjør suksess er: - En lebestift i en "standard" nyanse... gjerne litt eksklusiv - rødbrun chanel, juicy tube eller noe) - Sett med sminkekoster - sånn rougebørste, øyenskyggebørste, eyeliner-kost leppestiftbørste i sett. - Bonsai tre - En god bok (som kan byttes om mottakeren har den fra før) - En favoritt-cd. - Hjemmestrikkede ullsokker (om du kan strikke) - Andre hjemmelagede ting: et fotografi i ramme, et hjemmelaget gavekort på et cafebesøk... - En god og litt luksuriøs bodylotion/dusjsåpe Eller hva med en fin eske med to gode oster, en sammensetning av urter i en krukke, eller en liten eske med hjemmelaget konfekt. - Et trendy smykke. Trenger ikke være så dyrt! Vi har forøvrig tenkt å ha tupperware-party før jul så vi kan kjøpe noen "schlagere" derifra. Kjevle, salatslynge, bakebolle, saftmugge, kaketine. Kjempefine presanger alt sammen. Selv hater jeg å få meningsløse pynteting. Men kan egentlig ikke huske sist jeg fikk det heller.
isisjenta Skrevet 20. august 2003 #16 Skrevet 20. august 2003 En flaske vin, litt massasjeolje, og klippekort på at hun kan være barnevakt sånn at jeg og min kjære kan kooooooooose oss til langt utpå formiddagen dagen etter?? :oops:
Gjest Embla s Skrevet 21. august 2003 #17 Skrevet 21. august 2003 Er i grunnen litt enig med Nelle her. I prinsippet. Har en veninne som kjøper "forundringspakker" på Select, type "20 ting til 100 kroner. Da har hun med ett 20 gaver... Uten tanke for hvem jeg er, hva jeg liker (og ikke liker) eller hva hun har lyst til å gi meg... Men, det er hyggelig å få pakker, og her er det utrolig mange bra forslag som skal noteres ned. Mitt sikre stikk er en flaske vin. Noe alle trenger!
Nigella Skrevet 21. august 2003 #18 Skrevet 21. august 2003 Jeg synes det er kjempestas med hjemmelagede ting. Har selv fått hjemmestrikkede "russer-sokker", stearinlys, såpe, forsegjort nissepar, hjemmelaget vin med "forkle" på flaska, bilder og skjell-dekorasjon. Tenker hver jul at "Til neste år DA skal jeg lage julegaver selv...!" Men så strekker liksom ikke tiden til.
Kittykat Skrevet 21. august 2003 #19 Skrevet 21. august 2003 Det jeg ville likt å få hadde vært: - Parfyme av mitt favorittmerke. Ca 100,- for en liten flaske, men den er "stor" nok. - En velduftende krem - Sminke - Noe hjemmelaget, f eks vin, godteri, en pynteting - Gavekort på et eller annet - Et sølvsmykke. Har sett en del fine smykker til 125,- hos gullsmeden. Har sagt til sambo at jeg vil gjerne ha et smykke av den typen i julegave i år. Jeg synes iallefall de er utrolig fine. Eller så har jo Nille noen fine ting. Kjøper gave derfra i blant og de har falt i god smak. Er kanskje verdt en titt.
Marianne Skrevet 22. august 2003 #20 Skrevet 22. august 2003 Jeg liker best at gavene er personlige eller noe som er laget, kjøpt med tanke på at det vil jeg like. Jeg fikk engang ett hjemmepyntet norgesglass. Som var pyntet med julemotiv og oppi var det hjemmelaget snop. Det tror jeg er den fineste venninnegaven jeg noen gang har fått. Og jeg ble så glad for den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå