Gå til innhold

Egg som hudmaske?

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Så jeg er hjemme en tirsdags formiddag, og ender opp med Rachael Ray Show. (Go figure...) Og der er hu dama som er gift med Dr. Phil. (Det er en kjempeepisode dette ja!).

Jeg har lenge hørt at man kan bruke egg som maske for å stramme opp huden, men jeg har ikke helt følt ånden over meg til å prøve det noen gang. MEN, godeste Mrs. Phil (som egentlig ikke heter det) var så entusiastisk, og levende vakker (til å være 55 år!!) at jeg måtte bare prøve.

OG OH MY GOD!! Jeg tror ikke huden min har vært så myk, og stram EVER!

Var kjempeenkelt også. (Hvor vanskelig kan det være å smøre et egg utover fjeset, tenker du nå kanskje..)

Vask fjeset godt, og tørk.

Del egget i to små kopper. Bruk en pensel til å smøre eggeplommen utover ansiktet. Du kan smøre helt opp til øyet! Du blir gørrgul i ansiktet, og ser ut som en svært alvorlig case med gulsott. La dette virke i 10 minutter. (Tips: smør under haka også, der man gjerne har litt dobbelhake..)

Etter 10 minutter vil dette begynne å sprekke, og du er så stram i maska at du ikke kan smile engang. Da er det på tide å vaske av gøgga. Deretter tørk huden på nytt igjen. Pisk eggehviten lett så den er full av bobler. Smør på huden igjen, og vent så lenge du bare vil. Jo lengre du venter, jo strammere blir huden. Jeg venta rundt 15-20 minutter. Og huden er heeeeelt enormt pen nå! Tror piskameg dobbelthaka nesten forsvant tilogmed!

Billig, og utroooolig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christabelle

Nå ble jeg nysgjerrig på den biokjemiske årsaken :)

Hva er det i et egg som påvirker huden? Må undersøkes!

Edit: Takk for morsomt innlegg :) Merker du permanent forandring, eller var det bare effekt ut dagen?

Endret av Christabelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykkelitn

jeg prøvde jeg og :)

akkurat nå så er huden fantastisk glatt å fin, så så langt er jeg fornøyd! :) men noen permanent effekt får vi bare vente på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christabelle

Hmm, jeg gjetter bare nå altså. Jeg tror kanskje det kan være proteininnholdet i egg som gjør at musklene trekker seg sammen. I så fall er dette veldig forbigående. Noen flere som vil bli med på gjetterunde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lykkelitn
Oppdater i morgen! :fnise:

Nå fikk jeg lyst til å teste også. Haha :) Og jeg som aldri synes kjerringråd funker ..

jepp, når du nevner det så fortalte hun nok noe om proteinet :)

kjerringråd funker som regel aldrig:/ om dette gjør susen får tiden vise!

men uansett permanent resultat, så anbefaler jeg absolutt denne ¨maska¨ til alle der ute som har en dårlig dag og har lyst å drive litt ¨selvpleie¨ :) utrolig forfriskende ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christabelle
jepp, når du nevner det så fortalte hun nok noe om proteinet :)

kjerringråd funker som regel aldrig:/ om dette gjør susen får tiden vise!

men uansett permanent resultat, så anbefaler jeg absolutt denne ¨maska¨ til alle der ute som har en dårlig dag og har lyst å drive litt ¨selvpleie¨ :) utrolig forfriskende ! :D

Det skal jeg jaggu prøve. Selv om jeg tviler på at det er _naturlige_ ting som har gjort damas ansikt "glatt og rynkefritt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykkelitn
Det skal jeg jaggu prøve. Selv om jeg tviler på at det er _naturlige_ ting som har gjort damas ansikt "glatt og rynkefritt".

hehehe:p nei jeg tror ikke akkurat at det er eggeplomme som er skurken der nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte løpe til speilet og sjekke nå.. :happy:

Hmm... Huden er mykere, glattere og mer "polert" enn den har vært på lenge. :biggrin: Lille dobbelhaka mi har begynt å henge litt nå igjen så sent kvelden. Men jeg sveeerger den var nesten borte mesteparten av dagen! Og det er tross alt 10 timer siden jeg prøvde det.

Noe som betyr at egge-maska er perfekt før en tur ut på byen. For selv jeg må innrømme jeg begynner å bli for gammel til noe mer enn 10 timer ute. :sjenert:

Og ja, jeg tror det var proteinene som gjorde susen. Det sa dem i allefall.

Om det er naturlige ting som gjør at Mrs. Phil ser ut som hun er 30, det nekter jeg å gjette på. Akkurat NUH er hun en dronning i mine øyne. Nå trenger jeg ikke å få panikk fredagsettermiddag når jeg innser at jeg skal ut og prøve å finne kjærligheten uten en oppstrammende maske. *le høyt*

Dessuten hadde jeg det kjempemoro i morges med malekosten og et egg. Dét skjer ikke så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christabelle
Jeg måtte løpe til speilet og sjekke nå.. :happy:

Hmm... Huden er mykere, glattere og mer "polert" enn den har vært på lenge. :biggrin: Lille dobbelhaka mi har begynt å henge litt nå igjen så sent kvelden. Men jeg sveeerger den var nesten borte mesteparten av dagen! Og det er tross alt 10 timer siden jeg prøvde det.

Noe som betyr at egge-maska er perfekt før en tur ut på byen. For selv jeg må innrømme jeg begynner å bli for gammel til noe mer enn 10 timer ute. :sjenert:

Og ja, jeg tror det var proteinene som gjorde susen. Det sa dem i allefall.

Om det er naturlige ting som gjør at Mrs. Phil ser ut som hun er 30, det nekter jeg å gjette på. Akkurat NUH er hun en dronning i mine øyne. Nå trenger jeg ikke å få panikk fredagsettermiddag når jeg innser at jeg skal ut og prøve å finne kjærligheten uten en oppstrammende maske. *le høyt*

Dessuten hadde jeg det kjempemoro i morges med malekosten og et egg. Dét skjer ikke så ofte.

Så utrolig moro :)

Jeg har jo hørt om det før, men aldri tenkt at det faktisk har hatt noen effekt. Selv om den er kortvarig, så er det jo, som du sier, helt ypperlig før en big event :)

Må prøves! Greit at jeg rapper tipset til bloggen min? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om det er proteinet i eggehviten som gjør mest nytte? mon tro om det kan holde å kun bruke eggehviten? må prøves ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seff :D Var ikke jeg som fant opp eggehviten. Hohoho...

Og det skal visst funke med bare eggehviten, men jeg tror ikke huden blir like myk og "glowing"? Jeg så nemlig den effekten allerede da jeg vaska av plommen.

Men for all del, prøv - og la oss vite hvordan det gikk! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Heija!

Nå er sikkert dette et dumt spørsmål, men vil ikke eggeplommen du pensler ut over, og eggehviten for den slags skyld (bruke pensel på den og? Isåfall, hvilke pensler bruker dere?) renne av....? Ser liksom for meg at man går rundt å drypper.... *må kjøpe egg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise:

Skal ut og kjøpe egg i morgen jah ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, den drypper ikke i det hele tatt. Jeg brukte faktisk en helt vanlig malekost. (Sånn litt tjukk pensel som man bruker til å male bilder med.) Godt rengjort da... Det er faktisk en ganske tykk maske. Bare å smøre flere lag.

Og Heidie: Er ikke det akkurat det som er så perfekt med det da? Du kan SPISE det! Da kan det umuuulig være feil for huden din..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Heidie: Er ikke det akkurat det som er så perfekt med det da? Du kan SPISE det! Da kan det umuuulig være feil for huden din..!

Med mindre man smører på en burger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...