Gjest natural born guest Skrevet 10. november 2009 #1 Skrevet 10. november 2009 Ja, hva fanger klarsynte egentlig opp? Jeg har opplevd at de har sett at jeg kommer inn i forhold som det senere viste seg at aldri ble noe av. Det ble ikke noe annet enn sterke følelser. Det har også vært samboerskap og forhold som de ikke har sett - forhold uten særlige følelser fra den de spådde om. Men likevel var det et forhold evt. samboerskap. Er det rett og slett bare følelser og tanker de klartsynte "tar inn"?
Gjest Intuitiv Skrevet 10. november 2009 #2 Skrevet 10. november 2009 Jeg betegner meg selv ikke som klarsynt, jeg mener jeg er intuitiv... Intuisjon er noe alle har, men noen er flinkere til å lytte til den enn andre er... Jeg fanger opp hendelser, stemninger og følelser ja, men ikke tanker... Første gangen jeg oppdaget at jeg var intuitiv, var en gang en tidligere venninne av meg hadde bestemt seg for å ta opp en samtale hun hadde med meg. Hun gjorde klar kassettspilleren, gjemte den under bordet, og satte den på opptak før jeg kom inn i rommet. Da jeg kom inn i rommet sa intuisjonen min at det var noe rart, og jeg ble stående noen sekunder før jeg utbrøt: "hvorfor står spilleren på opptak? Hvorfor skal du ta opp hva vi sier?". Jeg vet ikke hvorfor jeg visste det, jeg bare visste at det var slik det var. Kanskje fanget jeg ubevisst opp duren fra kassettspilleren, men hvordan visste jeg at den sto på opptak og ikke på avspilling med dempet lyd? Etter dette har jeg veldig ofte slike ting at jeg "vet" ting jeg ikke vet. Hvordan jeg vet det kan jeg ikke forklare, jeg bare "vet". Jeg "vet" hvem som ringer til meg, før jeg har sett nummeret deres på telefonen. Jeg kan møte en venninne, og "vet" at hun har kranglet med kjæresten, og ofte "vet" jeg hva de har kranglet om også. Jeg kan også si at jeg har reddet et liv fordi jeg "visste" at noe var galt, uten at jeg hadde noen grunn til å mistenke at noe var galt. Det er ikke noe rart med det, jeg har bare lært meg å lytte til intuisjonen jeg har.
Aurora M. Skrevet 10. november 2009 #3 Skrevet 10. november 2009 (endret) slettet Endret 10. november 2009 av Aurora M.
Gjest klarsynt Skrevet 10. november 2009 #4 Skrevet 10. november 2009 Klarsynte kan ta inn både følelser, stemninger, bilder, film og symboler. Ofte må ting tolkes og det er da de menneskelige feilene kommer inn. Det man "ser" er ikke feil, men man kan tolke ting feil.
Étaín Skrevet 21. november 2009 #5 Skrevet 21. november 2009 Det kan vel kanskje være vanskelig å "stole" på intuisjonen også, tenker jeg, og ikke la "fornuften" overta. Og så er det vel neppe sånn at man får en bokside i hodet angående den personen man leser, hvor alt står skrevet tydelig i sort på hvitt, slik at man bare kan lese i vei uten feil, selv om det virker som om det er det de som ikke tror på denne evnen forventer. Gjør du feil, er du en svindler liksom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå