Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 10. november 2009 #1 Skrevet 10. november 2009 Vi skal kjøre Trondheim - Elverum til helga, og lurer på hvilken vei vi bør kjøre. Østerdalen? Har aldri kjørt den veien før, kun Gudbrandsdalen, og gruer meg derfor litt! Mannen min skal være med, men han har ikke førerkort, så jeg må kjøre selv. Og jeg blir veldig trøtt bak rattet, så en så kort tur som mulig, ikke minst med gode muligheter for stopp, er viktig. Samt gode veier. Vi skal ha med oss et barn på 1 1/2 år, så jeg ønsker samtidig tips om hvor det passer å stoppe på denne strekningen, om en kjører Østerdalen. Barnevennlige spise- og stellesteder, med andre ord!
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #2 Skrevet 10. november 2009 Vi skal kjøre Trondheim - Elverum til helga, og lurer på hvilken vei vi bør kjøre. Østerdalen? Har aldri kjørt den veien før, kun Gudbrandsdalen, og gruer meg derfor litt! Mannen min skal være med, men han har ikke førerkort, så jeg må kjøre selv. Og jeg blir veldig trøtt bak rattet, så en så kort tur som mulig, ikke minst med gode muligheter for stopp, er viktig. Samt gode veier. Vi skal ha med oss et barn på 1 1/2 år, så jeg ønsker samtidig tips om hvor det passer å stoppe på denne strekningen, om en kjører Østerdalen. Barnevennlige spise- og stellesteder, med andre ord! Det går helt fint å kjøre Østerdalen til Elverum. Det er absolutt kortest, veien er stort sett veldig fin - men det er jo ikke all verden å se på langs veien da. Av barnevennlige stoppesteder underveis tror jeg kanskje jeg vil foreslå tavernaen på Alvdal.
Gjest gjest_ts Skrevet 10. november 2009 #3 Skrevet 10. november 2009 Det går helt fint å kjøre Østerdalen til Elverum. Det er absolutt kortest, veien er stort sett veldig fin - men det er jo ikke all verden å se på langs veien da. Av barnevennlige stoppesteder underveis tror jeg kanskje jeg vil foreslå tavernaen på Alvdal. Takk for svar. Hvor langt i løypa ligger Alvdal da? Og hvor svinger en egentlig av mot Riksvei 3 (Østerdalen)?
Yummy_Mummy Skrevet 10. november 2009 #4 Skrevet 10. november 2009 Østerdalen er kortest, og har dessuten høyest fartsgrense, så det er raskest. Jeg vil også anbefale Alvdal, ute i vinterhagen har de utstoppede dyr som er spennende for en liten. Alvdal er vel ca halvveis på turen. Du må vel regne med flere stopper, men vi har stort sett bare tatt stopper "langs veien" (rasteplasser ol) hvor vi har strukket på oss.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #5 Skrevet 10. november 2009 Takk for svar. Hvor langt i løypa ligger Alvdal da? Og hvor svinger en egentlig av mot Riksvei 3 (Østerdalen)? Alvdal ligger vel sånn ca midt mellom Trondheim og Elverum Du svinger av til riksvei 3 ved Ulsberg (sør for Berkåk, men det er godt skiltet så du kommer til å se det)
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #6 Skrevet 10. november 2009 Dersom du skriver inn Trondheim og Elverum på veibeskrivelsen til Gulesider, ser du enkelt hvor du skal kjøre. Du skal følge E6 ut av Trondheim og så ta til venstre inn på riksvei 3 og følge den frem til Elverum. Turen skal for øvrig ta ca. 5,5 time og er på ca. 36 mil. God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå