Gå til innhold

Ønskelister ... How to?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har tenkt og snakket litt frem og tilbake om dette, og blir egentlig ikke helt enige med oss selv. Mest av alt har vi lyst til å skrive en ønskeliste selv, uten å koble det til noe butikker, med gaveønsker i alle prisklasser. Dersom noen spør om hva vi ønsker oss, så kan vi gi de (sende) den. Vi har forøvrig bare familie i bryllupet, så det er ikke mange så mange gjester. Vi ser jo begge ulempene med dette- vi kan f.eks få ti mikrobølgeovner. Isåfall må vi jo bare bytte, men det er jo litt leit for alle de som har kjøpt mikrobølgeovn til oss på selve bryllupsdagen. Dette kan man jo til en viss grad unngå med gavelister hos butikker, men samtidig føler vi ikke at det er helt vår måte å gjøre ting på. Vi er ikke helt komfortable med å sette opp så konkrete ønsker, også ift pris, og kjenner familien vår godt nok til å vite at de kjøper ting som passer til vår smak. De eneste to ønskene vi vil sette opp med navn er bestikk og servise. Hva tror dere? Er det en veldig tungvint måte å gjøre det på? Hva ville dere tenkt som gjester?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjorde det mer eller mindre slik dere vurderer. Laget oss en ønskeliste med diverse ønsker som vi ga ut til de som etterspurte den. I tillegg fikk våre mødre en hver i tilfelle noen spurte dem direkte. De fikk også litt ansvaret for å koordinere antall like gaver i form av at vi ba gjester melde tilbake til dem hva de hadde kjøpt, men det fungerte ikke helt. Det var likevel ikke noe stort problem, for det er ikke vanskelig å bytte inn for mange antall kaffekopper.

Det er som du sier viktig å formidle riktig navn på ting dere har tenkt å spare på, men du kan ikke forvente at alle kommer til å følge listen uansett. Som gjest hadde jeg etterspurt en liste og hadde jeg hatt en del å velge på så hadde jeg i størst mulig grad holdt meg til listen.

Skrevet

Dette er noe vi også lurer på..Det var smart å lage en liste til mødrene...Fant ut at det ble litt rart å sende ut gaveliste til alle.Gavene er ikke det viktigste,og det er det siste jeg bekymrer meg for ved planlegging av bryllup

Skrevet

Vi skal ha en søster som gaveliste-koordinator. Vi skal legge ut liste i butikk, men fordi en del av gjestene kommer fra utlandet vil vi ha noen som de kan kontakte for å registrere gavekjøp hvis de kjøper dem fra en annen butikk. Forventer ikke at det skal fungere 100%, men håper det hjelper dem som har spørsmål.

Skrevet

Vi tenker å legge ut ønskeliste på bryllupsbloggen vår, og så evt. ha en gavekoordinator som folk kan si ifra til.

Skrevet

Vi skal ha ønskeliste på GlasMagasinet, og denne skal vi vise til på bloggen vår.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg tror vi kommer til å skrive ønskeliste selv, som vi leverer til min mor - så får hun være gave-koordinator! :fnise:

Skrevet

Vi valgte å skrive en ønskeliste selv, med navn kun på samleobjekter og noen helt konkrete ønsker. Vi sender de til mødrene våre, og alle andre som spør, og har bedt de være litt årvåkne iallefall:p Det blir nok endel dobbelt opp, men da bytter vi bare senere. Vi skal ikke ha så mange gjester, og alle er nær familie, så tror det kommer til å gå greit.

• 3 uker senere...
Skrevet

Vil på det sterkeste anbefale å oppnevne en "gave-koordinator" når dere skriver liste selv. Gjestene kan kontakte denne personen for å forhøre seg om hva som er "ledig" på listen. Mange gjester vil nok bli skuffet om de ser at det kommer med brødrister nr 10 el. Er heller ikke alltid like enkelt å bytte i ettertid.

Skrevet

Vi skal legge ut ønskelister i butikker, men også skrive en med alle ønsker som vi legger ut på bloggen vår. Er stort sett bare familie som kommer, så regner med de snakker litt seg i mellom om hva de kjøper. Vi kommer nok til å ha en ganske lang liste med ønsker i prisklasser for alle.

Skrevet

Vi skal lage en nettside med ønskeliste, og lurer på å be svigerinna mi om å være "koordinator" slik at man sier fra til henne når man har kjøpt noe. Har fungert fint i mange bryllup til folk jeg kjenner.

Men det vi ønsker oss som kan kjøpes i kjedebutikker skal vi kanskje registrere. Likevel litt håpløst om vi ønsker oss noe som selges både på tilbords og CM, for det blir jo ikke registrert solgt i begge kjedene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...