Gjest Gjest_Pia23_* Skrevet 10. november 2009 #1 Skrevet 10. november 2009 Hei Jeg har en god stund nå hatt et 'kutt' rett under skjedeåpningen. Dette svir, f.eks. når jeg skal tørke meg etter å ha vært på do, i noen sittestillinger og selvfølgelig når jeg har sex. Jeg og kjæresten min har ikke hatt sex på noen måneder på grunn av dette, fordi det er vondt og fordi jeg har villet at det skulle ordne seg før vi prøver igjen, slik at det ikke blir værre. Er det noen andre som har/har hatt det problemet? Er det noe jeg kan gjøre for å fikse det. Vi har vært flinke til å varme opp før selve 'akten'. Pia
pittie Skrevet 10. november 2009 #3 Skrevet 10. november 2009 La det få tid til å gro, noe du sikkert jobber med. Vil ikke det gro så bør du dra til legen å få en sårsalve eller noe. Når det har grodd vil det danne arrvev som har stor sannsynlighet for å åpnes igjen ved "uforsiktighet". Å massere stedet med en nøytral olje kan hjelpe på elastitet, og under samleie må det være vått. Glidemiddel er veldig lurt. Det lærte jeg under min research ang dette når jeg slet med det selv. Gynekologundersøkelse bør du dra til uansett
Wildy Skrevet 10. november 2009 #4 Skrevet 10. november 2009 Hvir du har gått lenge med et sår i underlivet som ikke gror er det kanskje på tide med en tur til legen?
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #5 Skrevet 10. november 2009 Etter et par uker burde du ha dratt til legen. Det er jo ikke godt å gå med rifter i skjeden, da er det bedre å få hjelp til å få det bort. Mange jenter er så redde for gynekologiske undersøkelser, men som min venninne sa til meg: Har du først spredd beina for en mann kan du også gjøre det for en lege.
Gjest Gjest_Pia23_* Skrevet 10. november 2009 #6 Skrevet 10. november 2009 Trådstarter her Har vært på GU, men det begynner å bli en stund siden nå. Ville bare høre om noen hadde tips før jeg tok en tur til legen. Men det ser vel ut til at jeg må ta meg en tur Har alltid hatt en kvinnelig lege, er glad for det, men det er jo ikke noe problem uansett. Legene er jo profesjonelle:)
Gjest Vestlandsrypa uinnlogget Skrevet 10. november 2009 #7 Skrevet 10. november 2009 Hei Jeg har en god stund nå hatt et 'kutt' rett under skjedeåpningen. Dette svir, f.eks. når jeg skal tørke meg etter å ha vært på do, i noen sittestillinger og selvfølgelig når jeg har sex. Jeg og kjæresten min har ikke hatt sex på noen måneder på grunn av dette, fordi det er vondt og fordi jeg har villet at det skulle ordne seg før vi prøver igjen, slik at det ikke blir værre. Er det noen andre som har/har hatt det problemet? Er det noe jeg kan gjøre for å fikse det. Vi har vært flinke til å varme opp før selve 'akten'. Pia Etter fødsel var jeg masse sprukket, klippet og sydd. Og hadde problemer med det en stund - det tar jo litt tid å gro tilbake til normalen etter slikt. Fikk av legen min den gang anbefalt å lufttørke såret etter vask, og jevnlig smøre på zink-salve. Og lufte når jeg kunne. Selvfølgelig bør du gå til lege med problemet ditt. Kan legge til at selv om jeg fikk ganske "hard medfart" under fødsel, så ble jeg helt fin igjen etter hvert. (Hadde bl.a.sydd en god del sting). Sår i underlivet leges også helt fint, og arr sprekker ikke opp igjen om det har fått litt tid til å gro. Lykke til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå