Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, jeg må jo le...

Jeg hadde for en tid tilbake bleket håret hjemme, og det var fint det. Men nå kom etterveksten og jeg må innrømme at jeg er jo ikke naturlig lysblond lenger.

Så jeg tenkte at nå skal jeg kjøpe en farge som er mer lik min naturlige (akk, så kjedelige) farge. Og...i ettervektsten ble det ganske fint, en tankte mer gyllent enn min naturlige farge. Men resten ble grått! Hehe...jeg ler hver gang jeg ser meg i speilen.

Men er det noen som har noen tips til hva jeg bør gjøre? Har jo ikke lyst på grått hår i min alder....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror jeg rett og slett ville tatt en tur til frisøren :) sånne fargetabber er vel ikke lett å fikse opp i selv.. men, om du tør, kan du prøve avbleking og så farge alt på nytt?

Skrevet

Jeg lurte på om jeg skal finne en litt mørkere farge og klæsje oppi jeg.. Er ikke redd for å prøve nei! Hehe...

Skrevet

De skal være ganske flinke med hårfarge på Vita, eller hvertfall de produktene de selger der,kanskje du kan stikke innom og be om tips?

Skrevet (endret)

Kan eg spørre hvilken farge du har brukt???

I ditt tilfelle har du "sunt" hår i røttene som tar fargen som den skal....men spissene er nok ganske mer behandlet i og med du har bleket det ifra før......grunnen det ble grått...jo du har sikkert hatt en for kald farge og da vil den enten bli grå eller grønn.....sånn som mange misforstår er når du skal gå mørkere MÅ du faktisk ha en varmere tone...trenger IKKE være rød, men gylden i såfall....det vil si farger som har ,3

Frisøren kan nok best fikse oppi problemet...men skal du absolut prøve selv så for all del IKKE avfarg håret.....det vil bare ødelegge det......ta en farge med ,3 spørs kor mørk du vil være men 9,3 eller 8,3eller 7,3 er fine.....du vil nok ikke lyktes med å ta en mørk farge hvis du ikke vil være mørk...fordi du vil nook bare føle deg for mørk og da ville avfarge det igjen...og det liker ikke håret :kjefte:

lykke til

Endret av icechick
Skrevet

Det var Loreal ettellerannet, men jeg husker at fargen het 8,13. Og dete var tydeligvis ikke riktig...hehe...

Skal se om jeg finner en *,3 i dag - siden du anbefaler det:) Håper resultatet blir litt bedre:) Så mye værre kan det vel ikke bli, og jeg har ikke bekymret meg så fryktelig for å gå ut med den vakre hårfargen min nå heller da:)

Skrevet
Det var Loreal ettellerannet, men jeg husker at fargen het 8,13. Og dete var tydeligvis ikke riktig...hehe...

Skal se om jeg finner en *,3 i dag - siden du anbefaler det:) Håper resultatet blir litt bedre:) Så mye værre kan det vel ikke bli, og jeg har ikke bekymret meg så fryktelig for å gå ut med den vakre hårfargen min nå heller da:)

Ja ok...8.13 er jo en fin beige farge....men den kan IKKE sitte hele virketiden i spissene...da vil du få problemet du har nå.....smør kun i rota...og heller siste 5min i lengder og spisser

,3 farge hadde hjulpet....hvis ikke må du rett og slett til frisøren :)

Skrevet

skjønner ikke hvorfor du gidder å bruke penger på sånne fargebokser som kanskje koster mellom 100 - 200 kr i butikken, enn å dra rett til frisøren. for nå må du farge en gang til, la oss si den boksen du kjøper kostet 200, da har du til nå brukt 400kr på butikkfarge.. hvis du drar til frisøren så ordner de jobben, kanskje til og med for 500-600kr. Så hvis resultatet ditt ikke nå blir bra så må du enten ty til en ny fargeboks eller frisøren..

tips til neste gang om du skal farge hjemme. det finnes farger hos frisøren som du kan kjøpe som koster det samme som i butikken.. der får du også litt råd med på kjøpet.

Skrevet

Jeg hadde farget håret mitt blondt igjen, og i fjor skulle jeg kjøpe en annen hårfarge, noe kødd fra Garnier, helt naturlig og skikkelig lik den vanlige fargen og sånn :roll:

Da ble håret blondt og gråaktig..

Men jeg farget det bare opp igjen senere :lol:

Og jeg farger heller hjemme enn hos frisøren, drar man til frisøren for å bare farge så er vel alt gæli med håret og de skal klippe og gjøre ditten og datten, også blir det styggdyrt.

Jeg farger heller hjemme, fordi jeg har brukt en type farge og merke nå og vet hvordan håret blir. Jeg klarer det helt perfekt alene, selv om jeg har hår til skuldrene. Jeg kan drive på i ro og fred og slipper mas fra frisører ;)

Skrevet

Hehe, regnet med det måtte komme et sånt innlegg ja! "Hvorfor gidder du å...blablabla" Tror du ikke jeg tenkte på det før jeg startet? Men jeg syns det er morro å teste ut litt selv jeg da, og om jeg har grått hår en stund er det ikke krise her i gården:) Har ikke kjøpt noen ny farge enda, og etter noen vask ser fargen ikke fullt så grå ut:) Dessuten...100,- for en farge, og kaaaanskje 100,- for en ny boks om en stund ..syns ikke det er ille for å ha det litt "morro"..hehe..

Men så klart, hadde jeg vært av typen som ikke gikk ut av døra med litt feil farge, hadde jeg sliti:) Men det gjør jeg altså ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...