Gjest TS Skrevet 10. november 2009 #1 Skrevet 10. november 2009 Jeg hadde et forhold til en fantastisk mann som jeg virkelig elsket og ofret alt for. Dessverre hanglet forholdet siste 3 månedene pga han hadde liten tid og var under en stressende periode med mye tidspress. Jeg gjorde selvfølgelig det jeg kunne for å støtte han og hjelpe han, bare være der for han... Men jeg hadde det vondt da han ikke gav noe av seg selv til meg. Jeg fikk ikke noen bekreftelser fra han og jeg følte meg bare i veien. Før denne perioden, så hadde vi det fantastisk, men vi var jo ny forelsket.. Men det er denne perioden som har fått meg til å holde ut, den lagde et solid grunnlag, og jeg håpet jo at ting ville bli som før, når alt har roet seg ned. men i denne perioden, så fikk vi se hverandres dårlige sider mer enn noen gang. Jeg følte at han satt på toppen og så ned på meg. Jeg følte meg ikke god nok for han, og meg selv som person var ikke nok. Det kunne gå mange uker før han sa at han var glad i meg.. Alt såret rett og slett. Så slipper han bomben.. Han gjør det slutt med meg. Veldig kort og følelsesløst. Verden min raser sammen.. Jeg mistet store deler av livet mitt.. På kort tid, så blir alt revet fra meg... Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, alt er så fjernt.. Det var ikke sånn dette skulle bli, men han mener det var det beste nå, og at vi kunne heller ta opp kontakten når ting har roet seg ned, tilbringe litt tid sammen og se om vi kansje får til noe sammen... Men dette er veldig difust, og ikke noe jeg belager meg på.. Samme kvelden, så drar jeg til eksen min i frustrasjon.. Og ja.. Jeg er virkelig tykk i hodet. Vi hadde et forhold for 2 år siden og hadde det egentlig veldig bra, han har kjempet og kriget i disse 2 årene for å få meg tilbake og jeg har jo ikke akkurat glemt han. Jeg trengte at noen holdt rundt meg.. Så jeg kunne føle meg trygg, vite at noen var glad i meg rett og slett. Vi har sex og jeg sover over der. Det var selvfølgelig rart å ha sex med han og sove sammen han.. Og ikke min kjære.. Eksen min er en mann jeg elsket høyt, jeg vet ikke helt hvorfor jeg gikk fra han, men singellivet fristet mer enn et forhold den tiden kansje. Jeg gir nok eksen min mer forhåpninger enn jeg trodde, og jeg besøker han dagen etter igjen, vi spiser middag sammen og jeg sover over. Det var utrolig godt å være sammen han igjen. Jeg trengte ikke å være noen andre enn meg selv, jeg var bra nok som den personen jeg faktisk er. Jeg slapper utrolig godt av sammen han.. Men selvfølgelig.. Jeg blir uggen når jeg tenker på eksen min, det er et stort stikk av savn der.. De har begge sine fordeler og ulemper.. Men følelsene er jo størst for eksen min. Jeg burde jo i denne situasjonen vært alene og ikke innlede noe til noen, men jeg har hvertfall rotet meg i dette kaoset. Hva om eksen min faktisk tar kontakt om en måneds tid og vil treffes og se om vi har noe å bygge på? Da sitter jeg virkelig i limet.. Jeg er så i villredet nå.. Nå har jeg en mann som faktisk elsker meg for den jeg virkelig er, en som gjør alt for meg.. En som kjemper for meg og kjemper for forholdet. Han ville aldri ha såret meg eller gått fra meg.. Jeg er så forvirret og har det utrolig vondt nå, vondt når jeg tenker på eksen min.. Savnet er stort... Men jeg klarer ikke å være alene i denne tiden nå.. Eksen min som jeg dro til er selvfølgelig klar over situasjonen og vet alt, jeg fører ikke han bak lyset.. Vet ikke hvorfor jeg skriver dette her, ingen kan hjelpe meg.. Men jeg trenger kansje å få ut litt frustrasjon bare.. Takk for at du leste dette!
I Grosny Skrevet 10. november 2009 #2 Skrevet 10. november 2009 (endret) Du gikk fra en dumpesjarmør til en som elsker deg. Jeg kan bare si ett ord. Gratulerer! Og så sier jeg litt mer. Jeg håper dere tar vare på hverandre, og at du ikke dumperhan en gang til! Endret 10. november 2009 av I Grosny
Gjest TS Skrevet 10. november 2009 #3 Skrevet 10. november 2009 Du gikk fra en dumpesjarmør til en som elsker deg. Jeg kan bare si ett ord. Gratulerer! Og så sier jeg litt mer. Jeg håper dere tar vare på hverandre, og at du ikke dumperhan en gang til! Åj.. Den hadde jeg ikke ventet meg. Takk for rørende ord :o) Han elsker meg virkelig.. Og jeg håper jeg klarer å glemme min eks som gjorde det slutt med tiden. Det som skumler litt er at han som dumpet meg er så utrolig ordentlig som person, en svigemors drøm rett og slett. En svært så fornuftig mann som også en gang i tiden gjorde alt for meg og var forelsket i meg. Dessverre så snudde det om.. Men det er den mannen jeg husker.. Han har lite bagasje og en trygg person å være sammen med. Min eks som jeg dro tilbake til, er vel en liten villbass, men jeg klarer å "holde han i tøylene" Han ringte vel til de fleste kompisene sine og fortalte at jeg var tilbake og han var helt i hundre.. Med han så kan jeg slappe av med at kroppen min ikke er perfekt, jeg kan snakke så bredt språk jeg vil, og hvis jeg vil se på "alle elsker Raymond" istedet for et kulturprogram på tv, så er jeg ikke dum fordet... Men ja.. Jeg elsket virkelig eksen min som gikk fra meg.. Og jeg er redd for hva som skjer hvis han skulle ha ønsket meg tilbake..
Raven Emerald Skrevet 10. november 2009 #4 Skrevet 10. november 2009 Jeg er litt forvirret, jeg, egentlig. Hvorfor ble det slutt med eks nr. 1, hvis han elsker deg, og aldri vil såre deg? Og hva føler du egentlig for ham? Det er nå engang sånn, at man har plass til mer enn en i hjertet. Men du kan ikke ha begge. Og om du elsker begge, vil du få kjærlighetssorg om du forlater ham du har nå, til fordel for ham som dumpet deg. Og da er du på sett og vis like langt. Sånn som det høres ut på meg, virker det som om du egentlig ar det bedre hos ham du er sammen med nå. Ikke i hovedsak fordi han vil gjøre alt for deg, men fordi jeg sitter med inntrykk av at du føler du kan være helt deg selv sammen med ham, på godt og vondt, uten å føle deg mindreverdig på noe vis. Så om jeg hadde vært deg, hadde jeg holdt meg hos denne fyren, og heller bearbeidet kjærlighetssorgen for den andre. At du elsker ham, betyr ikke at han er bra for deg i det lange løp, eller at han er den rette for deg. Om det er det du velger å gjøre, synes jeg du i tillegg burde ha respekt nok for eks nr. 1, til å bryte eventuell kontakt med eks nr. 2. Da synes jeg nemlig du skal gi forholdet deres 100%, og ikke holde døren åpen for eks nr. 2. Du kan jo selv tenke deg hvordan det ville føles for deg om situasjonen var motsatt. Tenk om det kom en eks, og ville nappe denne mannen ut av hendene på deg? MEN, du bør ikke bli hos denne mannen, om det bare er fordi HAN elsker DEG. Du bør iallefall føle deg trygg på at du gjengjelder følelsene hans. Han fortjener såpass. Som sagt, synes jeg det er eks nr. 1 som virker mest sympatisk. Hadde fått noia om jeg skulle tenkt på hvordan jeg snakket, og hvilke tv-programmer jeg så på, for ikke å føle meg mindreverdig i forhold til partneren min! Hva føler du selv? Er det egentlig noe du ønsker deg? Hvor ser du for deg at du vil være lykkeligst om 5 år? 10 år? Så tar du et valg, og står ved det. For ordens skyld: Eks nr. 1 er han du er sammen med nå, eks nr. 2 er han som dumpet deg.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #5 Skrevet 10. november 2009 Av disse to er det ex nummer 1 som sjarmerer meg, for å si det slik. Han "svigermorsdrømmen" synes å være mer opptatt av seg selv. Du er meg en forunderlig skrue som kan vele med en så opplagt sak. "Ringer alle kompisene..." gooooosj...kan jeg få ham eller?! :rødme:
Gjest Opplagt Skrevet 10. november 2009 #6 Skrevet 10. november 2009 For oss som ser det fra utsiden, er svaret utrolig enkelt! Han som nettopp dumpet deg, kan du bare glemme. Han er ikke nok interessert. Han har forsøkt å være med deg, men funnet ut at du ikke var riktig for han. At han sier dere skal se igjen senere, var bare en enkel måte å komme seg ut av det på. Han som du løp til når du var blitt dumpet er the real thing. At han tar deg tilbake bør du bare være utrolig takknemlig for. Og OM han andre kommer tilbake om en stund.. Hva så? For det første er det langt fra sikkert at han kommer, for det andre skulle dere bare se hva som skjer. Det er jo ikke sagt at du er ledig når han kommer. Hvis han trodde det, så tok han jo feil. Pff!! Makan til selvopptatte mannfolk! En annen ting: OM han kommer tilbake senere, kan det være for å få seg litt fordi det er lenge siden, det kan være for å prøve igjen for så å kjede seg igjen og dumpe deg igjen, eller det kan være bare for å ha noen å være med til det dukker opp noe annet. Så hold på han som tok deg tilbake! Så enkelt!
Gjest TS Skrevet 10. november 2009 #7 Skrevet 10. november 2009 For oss som ser det fra utsiden, er svaret utrolig enkelt! Han som nettopp dumpet deg, kan du bare glemme. Han er ikke nok interessert. Han har forsøkt å være med deg, men funnet ut at du ikke var riktig for han. At han sier dere skal se igjen senere, var bare en enkel måte å komme seg ut av det på. Han som du løp til når du var blitt dumpet er the real thing. At han tar deg tilbake bør du bare være utrolig takknemlig for. Og OM han andre kommer tilbake om en stund.. Hva så? For det første er det langt fra sikkert at han kommer, for det andre skulle dere bare se hva som skjer. Det er jo ikke sagt at du er ledig når han kommer. Hvis han trodde det, så tok han jo feil. Pff!! Makan til selvopptatte mannfolk! En annen ting: OM han kommer tilbake senere, kan det være for å få seg litt fordi det er lenge siden, det kan være for å prøve igjen for så å kjede seg igjen og dumpe deg igjen, eller det kan være bare for å ha noen å være med til det dukker opp noe annet. Så hold på han som tok deg tilbake! Så enkelt! Hadde det bare vært så enkelt så... Han som gikk fra meg hadde nok ikke tatt kontakt bare får å få seg noe.. Han er en ganske hederlig ordentlig kar som ikke tar kontakt med meg av disse grunnene. Men jeg vet at han vil ikke røre noen andre damer i dette tidsrommet. Han ser seg kansje litt forpliktet enda, og han bruker tid på å komme nær en dame, så han vil nok ta kontakt med meg når han føler at tiden strekker til og at nå vil kansje ting fungere. Og det blir vondt hvis han ønsker meg tilbake, da får jeg en ustrakt hånd til et liv jeg hadde ofret mye for å få... Han hadde forandret seg mye hadde vi flyttet sammen igjen, men han forandret seg da vi måtte flytte fra hverandre.. Da skled vi drastisk fra hverandre rett og slett... Men han tok faktisk utrolig godt vare på meg da vi bodde sammen. Han var en fantastisk samboer... Men jeg håper at jeg kansje har blitt sterk nok til å si nei når den tiden evt kommer, at jeg har fått mye mer følelser for han jeg er hos nå.. Jeg smiler bare jeg tenker på han.. Store mannen som blir som et barn da vi gjør ting, og glemmer ikke at han faktisk ringte rundt og fortalte at jeg var tilbake.. Selv om jeg ikke hadde lovet noe som helst.. Han elsker meg virkelig... Men på nåværende tidspunkt, så klarer ikke jeg å gjengjelde alle følelsene han har til meg. Men på et senere tidspunk, så vil jeg nok det. Jeg elsket han så utrolig høyt sist vi var sammen, og jeg hadde det jo bra sammen han!! Han har lagt ut nøkkel til meg nå, og vil at jeg skal ta med meg mer klær så jeg har litt hos han... Ja.. ting går fort.. Men for meg så er dette bekreftelser på at han faktisk VIL. Dette er bekreftelser jeg har savnet sårt med min eks...
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #8 Skrevet 10. november 2009 Jeg synest ikke du har gjort noe feil, kjære deg. Når noe følest riktig så er det viktig å prøve dette.
I Grosny Skrevet 10. november 2009 #9 Skrevet 10. november 2009 l ta med meg mer klær så jeg har litt hos han... Ja.. ting går fort.. Men for meg så er dette bekreftelser på at han faktisk VIL. Dette er bekreftelser jeg har savnet sårt med min eks... Det deiligste i verden er å være sammen med en du er glad i som VIL være sammen med deg. Jeg tror du har byttet deg opp til en mye bedre mann nå. Han som dumpet deg kan du ikke stole på. Han ga dårligere bekreftelser rett og slett fordi han ikke var din mann 100 %. Er han svigermors drøm, så passer han best til svigermødre. Skinnende vakker fasade, men bak er det noe vesentlig som mangler. Lysten til å satse alt for deg. Så hvis svigermordrømmegutten prøver seg håper jeg virkerlig du er tøff og sender ham vekk. Det eneste som bekymrer meg er hvvorfor du egentlig dumpet en perfekt mann. Du trenger ikke svare meg her, men du må svare deg selv (du har svart litt her, men det ligger vel mere bak). Er det en grunn som dukker opp igjen, og vil du klare å takle det da, uten ny dumping? Jeg håper bare dere kan oppleve evig og deilig kjærlighet!
Gjest Gjest_kris_* Skrevet 10. november 2009 #10 Skrevet 10. november 2009 Jeg også så for meg at det skulle være noen forbaska svar etter jeg leste det du skrev.. Så ble jeg glad da det ikke kom sånne=) Jeg har også har vært i et nytt forhold der jeg var redd for at følelsene ikke skulle komme, 2 ganger faktisk. begge gangene skjedde det fortere for gutten, men jeg kom heldigvis etter=) Håper det blir sånn for deg også, for denne gamle eksen virker jo som en kjempegutt som setter pris på deg!! Jeg har også en eks som plutselig dukker opp i tankene mine i tide og utide fordi jeg elsket ham, men han var ikke bra for meg, det vet både jeg og andre. Håper AAALT ordner seg for deg, og at den siste tosken ikke tar mer kontakt med deg, og hvis han evt gjør det en dag, at du har kommet deg så langt at du ikke vil ha noe med han å gjøre lengre:)
Gjest TS Skrevet 10. november 2009 #11 Skrevet 10. november 2009 Det er så godt å lese svarene mine her!!! Grunnen til at jeg valgte å gå fra han jeg er hos nå er egentlig mange grunner... Jeg kan ramse opp noen her. Vært notorisk utro (dog så var han ikke utro mot meg, og ja jeg vet) Sittet inne i fengsel (derfor vet jeg at han ikke var utro) Han har adhd Han har hatt så utrolig mange damer (jeg følte meg som et nr i rekka) Jeg var livredd for hvordan han ville takle livet sitt når han slapp ut fra fengsel. Nå er det 2 år siden han slapp ut fra fengsel, og han har ordnet seg bra i livet. Jobb har han jo, pliktoppfyllende, trener mye, har egen leilighet, ordnet opp i gjeld. Han har klart ting overraskende bra!! Men ja.. han har sittet i fengsel i 6 år.. Det er ikke en bra ting. men han har lært, virkelig lært. Hva han har sittet inne for er jo uvesentlig, han vil aldri gjøre liknende ting igjen. Han gjorde mye for meg når vi var sammen, men jeg gav opp for fort. Nå er jeg 2 år eldre, og 2 år klokere. Og prøver heller å se fremover enn å tenke på hans fortid... Alle fortjener en ny start!! Men jeg får litt vondt av min ex som dumpet meg. Han vil jo tro at vi skal prøve igjen sikkert om en måneds tid.. Jeg bare håper så inderlig at jeg har fått sterke følelser for han jeg er hos nå, så jeg er sterk nok til å motstå. Alt er ferskt og nytt nå... Og det er jo kaos i hodet mitt, ting vil jo ta tid. Men så utrolig godt med en mann som kysser meg på nesa før vi sovner og forteller at han elsker meg... Men regner med at dere vil snu deres mening mht at han jeg er hos nå er tidligere straffedømt..
I Grosny Skrevet 10. november 2009 #12 Skrevet 10. november 2009 Han var notorisk utro før han traff deg. -Han hadde ikke bestemt seg. Han var aldri utro mot deg.-Han hadde bestemt seg. De fengselsgreiene skal jeg ikke kommentere. Jeg vet forresten at utrolig mange i Norge får feil dommer også. Dette er en risiko du må vurdere selv. Er han farlig? Har han en stødig og god moral? Jeg synes iallfall ikke han er noe dårligere enn han som dumpet deg. Mr Niceguy er ikke veldig nice når han dumper. Dumping er det endelige beviset på at han ikke står støtt med deg i gode og onde dager. Hvis han vil drive dump-plukk opp- dump- plukk opp leken med deg, så er det å påføre deg alvorlige psykiske påkjenninger. Det er i praksis ondskap på høyt nivå. Dette er noe han burde vite, men det er ikke sikkert han forstår det selv.
I Grosny Skrevet 10. november 2009 #13 Skrevet 10. november 2009 I Norge kommer ca 30 % tilbake til fengsel igjen. Det du skriver tyder på at det ikke skjer med din mann. ADHD er slitsomt , også for de som står adhd-gutten nær. Jeg håper det går greit.
Gjest TS Skrevet 10. november 2009 #14 Skrevet 10. november 2009 Han var notorisk utro før han traff deg. -Han hadde ikke bestemt seg. Han var aldri utro mot deg.-Han hadde bestemt seg. De fengselsgreiene skal jeg ikke kommentere. Jeg vet forresten at utrolig mange i Norge får feil dommer også. Dette er en risiko du må vurdere selv. Er han farlig? Har han en stødig og god moral? Jeg synes iallfall ikke han er noe dårligere enn han som dumpet deg. Mr Niceguy er ikke veldig nice når han dumper. Dumping er det endelige beviset på at han ikke står støtt med deg i gode og onde dager. Hvis han vil drive dump-plukk opp- dump- plukk opp leken med deg, så er det å påføre deg alvorlige psykiske påkjenninger. Det er i praksis ondskap på høyt nivå. Dette er noe han burde vite, men det er ikke sikkert han forstår det selv. Ja, han var notorisk utro. Men jeg vet ganske godt at han aldri ville gjort det mot meg pga han har kjempet hardt for å få meg, og han vet at utroskap er ikke akseptabelt. Men han er selvfølgelig ikke farlig, han kunne aldri ha gjort et menneske fortred. Og ja, han har en stødig og god moral. Han er pinlig ærlig, og bare varmhjertelig av seg. Han kan være litt for grei mot mennesker og vil blidgjøre alle, noe som resulterer til mye ekstraarbeid (elektrikker), men heller det, enn at han skulle være mannevondt Jeg tenker svært lite på at han har sittet inne nå, han har tatt sin dom, og han har sonet ferdig, det vil si FERDIG, og han skal slippe å sone hos meg også, eller noen andre...
I Grosny Skrevet 10. november 2009 #15 Skrevet 10. november 2009 (endret) Ja, han var notorisk utro. Men jeg vet ganske godt at han aldri ville gjort det mot meg pga han har kjempet hardt for å få meg, og han vet at utroskap er ikke akseptabelt. Men han er selvfølgelig ikke farlig, han kunne aldri ha gjort et menneske fortred. Og ja, han har en stødig og god moral. Han er pinlig ærlig, og bare varmhjertelig av seg. Han kan være litt for grei mot mennesker og vil blidgjøre alle, noe som resulterer til mye ekstraarbeid (elektrikker), men heller det, enn at han skulle være mannevondt Jeg tenker svært lite på at han har sittet inne nå, han har tatt sin dom, og han har sonet ferdig, det vil si FERDIG, og han skal slippe å sone hos meg også, eller noen andre... Kos gutten din du. Ta gjerne kontakt med meg på meldingstjenesten, så skal jeg gi deg brudefotografering til halv pris. Jeg har forresten akkurat blitt kjent med en kar som syr absolutt nydelige brudekjoler. Endret 10. november 2009 av I Grosny
Gjest TS Skrevet 10. november 2009 #16 Skrevet 10. november 2009 Kos gutten din du. Ta gjerne kontakt med meg på meldingstjenesten, så skal jeg gi deg brudefotografering til halv pris. Jeg har forresten akkurat blitt kjent med en kar som syr absolutt nydelige brudekjoler. Du trenger ikke å komme med spydigheter....
Raven Emerald Skrevet 10. november 2009 #17 Skrevet 10. november 2009 (endret) Synes fortsatt eks nr. 1 er mest sympatisk (basert på dine beskrivelser, så klart). Eks nr. 2 dumpet deg, og gav uttrykk for at dere kanskje kan gjenoppta tråden når du passer inn i tidsskjemaet hans. Klart, man kan ha forståelse for det, og i enkelte tilfeller hadde jeg nok rådet til å vente, og se hva som skjer. Men, det som gjør at jeg synes du burde gå videre med eks nr. 1 istedet, er blant annet det jeg har inntrykk av at han lot deg føle i forkant av bruddet. Selv om han har det for travelt til å gå så mye opp i forholdet som du sikkert skulle ønske i denne tiden, sa han ikke at han var glad i deg på flere uker. Han fikk deg til å føle deg liten, at du ikke var god nok, at du ikke var viktig for ham. Og det at han er travel, er ingen unnskyldning. Det hadde ikke kostet ham så mye tid og energi å sende deg en tekstmelding, bare for å si at han var glad i deg. Det hadde ikke kostet ham en dritt å gi uttrykk for at du var viktig, og god nok, selv om han var travel. Det holder bare ikke, spør du meg. Da hjelper det ikke hvor god han var før det. Eks nr. 1 har forbedret seg, blitt en stødigere mann, mer i retning av det det virker som du ønsker i en partner. Eks nr. 2 forandret seg til en kjøligere mann, som skapte mer avstand mellom dere enn strengt tatt nødvendig. Og selv om du vet at han har det i seg til å være god, har han også tydelig vist at om han havner i en stress-situasjon, blir du nedprioritert på en unødvendig sårende måte. Klart, det kan alltids dukke opp situasjoner der partneren må prioritere deg lavere enn du i utgangspunktet ville godtatt, og det må man bare leve med. Enkelte ganger krever omgivelsene en omrokkering på prioritetene, snakker selvsagt om en overgangsperiode. Men det betyr ikke at det er greit å slutte å si "jeg er glad i deg, og jeg er så glad for at jeg har deg". Nå har du en som helt tydelig er lykkelig over at akkurat DU er i livet hans. Og, om du begynner å jobbe med deg selv, for å komme over eks nr. 2, vil du nok se klarere hva du faktisk ønsker. Du har i utgangspunktet kjærlighetssorg, likevel virker du på mange måter lykkelig sammen med eks nr. 1. Kanskje det at du fikk den brå avslutningen på forholdet med eks nr. 2, er årsaken til at du sliter sånn nå? Om han ikke hadde holdt døren på gløtt sånn, så hadde du gjerne vært langt mer sikker på forholdet med eks nr. 1? Det virker nesten som om det er vel så mye dårlig samvittighet som gjør at du er usikker, at du føler at du "skylder" eks nr. 2 å vente. Men det gjør du faktisk ikke. Du ventet på ham, mens han var opptatt, og åpenbart alt for viktig til å forsikre deg om at han fortsatt var glad i deg, selv om han ikke hadde tid til å pleie forholdet. Og takken du fikk for å være kjæresten som holdt ut, var å bli dumpet. Hadde han nå sagt til deg hele veien, om ikke daglig, så et par-tre ganger i uken, at han var glad i deg, for så å si at han ville ha en pause, fordi han følte det ble feil ovenfor deg å ha et forhold, når han ikke kunne være der som kjæreste i det hele tatt, så hadde det virkelig vært en annen sak. Nei, jo mer jeg tenker på det, jo mer heier jeg på eks nr. 1. Syns han skal vinne, jeg, for å ha blitt "snill gutt", ordnet opp i livet sitt (det kreves faktisk utrolig mye av et menneske, det, og er virkelig en god kvalitet)... Og for å være en OPPRIKTIG kjæreste. Endret 10. november 2009 av Raven Emerald
Raven Emerald Skrevet 10. november 2009 #18 Skrevet 10. november 2009 (endret) Du trenger ikke å komme med spydigheter.... Tror bare Grosny mente at dette er mannen du burde satse på i framtiden, som ektemann, og gjerne far til dine barn. Han var neppe spydig. Endret 10. november 2009 av Raven Emerald
I Grosny Skrevet 10. november 2009 #19 Skrevet 10. november 2009 (endret) Du trenger ikke å komme med spydigheter.... Dette var ikke spydig. Det er ett seriøst tilbud framsatt mens jeg gleder meg over deres lykke, og i et reelt håp om at dere kan ha det godt sammen i framtida. Litt fleipete kanskje, på en koselig måte, men absolutt ikke spydig. Sender du meg en personlig melding, så gir jeg deg min webside, og du vil forstå at jeg kan stå for det jeg sier. Selvfølgelig tror jeg ikke bryllupet vil stå med en gang. Sånn sett var det fleipete. Men tilbudet mitt står ved lag i tre år. Det kan jo tenkes at dere velger å bli samboere eller særboende kjærester også, for alt jeg vet. Endret 10. november 2009 av I Grosny
Gjest TS Skrevet 10. november 2009 #20 Skrevet 10. november 2009 Synes fortsatt eks nr. 1 er mest sympatisk (basert på dine beskrivelser, så klart). Eks nr. 2 dumpet deg, og gav uttrykk for at dere kanskje kan gjenoppta tråden når du passer inn i tidsskjemaet hans. Klart, man kan ha forståelse for det, og i enkelte tilfeller hadde jeg nok rådet til å vente, og se hva som skjer. Men, det som gjør at jeg synes du burde gå videre med eks nr. 1 istedet, er blant annet det jeg har inntrykk av at han lot deg føle i forkant av bruddet. Selv om han har det for travelt til å gå så mye opp i forholdet som du sikkert skulle ønske i denne tiden, sa han ikke at han var glad i deg på flere uker. Han fikk deg til å føle deg liten, at du ikke var god nok, at du ikke var viktig for ham. Og det at han er travel, er ingen unnskyldning. Det hadde ikke kostet ham så mye tid og energi å sende deg en tekstmelding, bare for å si at han var glad i deg. Det hadde ikke kostet ham en dritt å gi uttrykk for at du var viktig, og god nok, selv om han var travel. Det holder bare ikke, spør du meg. Da hjelper det ikke hvor god han var før det. Eks nr. 1 har forbedret seg, blitt en stødigere mann, mer i retning av det det virker som du ønsker i en partner. Eks nr. 2 forandret seg til en kjøligere mann, som skapte mer avstand mellom dere enn strengt tatt nødvendig. Og selv om du vet at han har det i seg til å være god, har han også tydelig vist at om han havner i en stress-situasjon, blir du nedprioritert på en unødvendig sårende måte. Klart, det kan alltids dukke opp situasjoner der partneren må prioritere deg lavere enn du i utgangspunktet ville godtatt, og det må man bare leve med. Enkelte ganger krever omgivelsene en omrokkering på prioritetene, snakker selvsagt om en overgangsperiode. Men det betyr ikke at det er greit å slutte å si "jeg er glad i deg, og jeg er så glad for at jeg har deg". Nå har du en som helt tydelig er lykkelig over at akkurat DU er i livet hans. Og, om du begynner å jobbe med deg selv, for å komme over eks nr. 2, vil du nok se klarere hva du faktisk ønsker. Du har i utgangspunktet kjærlighetssorg, likevel virker du på mange måter lykkelig sammen med eks nr. 1. Kanskje det at du fikk den brå avslutningen på forholdet med eks nr. 2, er årsaken til at du sliter sånn nå? Om han ikke hadde holdt døren på gløtt sånn, så hadde du gjerne vært langt mer sikker på forholdet med eks nr. 1? Det virker nesten som om det er vel så mye dårlig samvittighet som gjør at du er usikker, at du føler at du "skylder" eks nr. 2 å vente. Men det gjør du faktisk ikke. Du ventet på ham, mens han var opptatt, og åpenbart alt for viktig til å forsikre deg om at han fortsatt var glad i deg, selv om han ikke hadde tid til å pleie forholdet. Og takken du fikk for å være kjæresten som holdt ut, var å bli dumpet. Hadde han nå sagt til deg hele veien, om ikke daglig, så et par-tre ganger i uken, at han var glad i deg, for så å si at han ville ha en pause, fordi han følte det ble feil ovenfor deg å ha et forhold, når han ikke kunne være der som kjæreste i det hele tatt, så hadde det virkelig vært en annen sak. Nei, jo mer jeg tenker på det, jo mer heier jeg på eks nr. 1. Syns han skal vinne, jeg, for å ha blitt "snill gutt", ordnet opp i livet sitt (det kreves faktisk utrolig mye av et menneske, det, og er virkelig en god kvalitet)... Og for å være en OPPRIKTIG kjæreste. Dette her var godt for meg å lese.. Jeg blir mer og mer sikker på at jeg har gjort riktig valg med han jeg er hos nå. Jeg får det jeg trenger følelsesmessig, ista rett etter han dro på jobb (jeg dro 5 min etter han) så ringte han meg for å si at han var glad for å ha meg tilbake i livet hans. Bare en sånn ting gjør så mye for meg, det betyr stort. Jeg kunne si de fineste tingene mine til min eks som dumpet meg, og han svarte sjelden. Han klarte ikke lenger å utrykke seg følelsesmessig til meg. jeg sa til han ved en diskusjon i sensommer at jeg savnet at han sa at han var gla i meg, og han ble irritert og sa at han ikke gidder å fortelle meg dette hver j.... dag og at han ikke gidder å sitte å holde meg i hånda å puse med meg.. Var jo ikke det jeg ville frem til heller, men var visst ingen mellomting her. Hvis jeg sa til han at jeg var gla i han, så kunne han si det tilbake selvfølgelig, men ikke alltid han gjorde det heller.. Jeg følte at han ikke trengte meg i livet sitt, jeg trenger at han trenger meg.. Han vet ikke hvor vondt jeg har hatt det, jeg har sliti hver eneste dag, grini meg i søvn om nettene, lagt om livet mitt for han og tilpasse meg han. Strekt meg alt for langt for å tilfredsstille han, men fått nada tilbake.. Jeg sank dypt.. jeg ble liten.. jeg vil ikke være en persons 5`er, jeg vil være en 10`er... Men han er under hardt press nå om dagen, og jeg vet at han vil forandre seg til det bedre, men jeg klarer ikke å utsette meg for det å vente på han, sånn i tilfelle han skulle ta meg tilbake.. jeg vil ikke gjøre meg mindre enn det jeg allerede er..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå