Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #1 Skrevet 10. november 2009 http://www.nettavisen.no/nyheter/article2752787.ece
Timian Skrevet 10. november 2009 #2 Skrevet 10. november 2009 Uff, tragisk!! Tenkte på det mens jr. var liten, men valgte å ta noen forhåndsregler ettersom frisk luft er så bra for de små! - Heng aldri stoffer foran åpningen - Bruk myggnetting eller kattenett over vogna - Plasser vogna så den er lett synlig fra et vindu el. - Bruk babycall
Gjest Gjest_la flaca_* Skrevet 10. november 2009 #3 Skrevet 10. november 2009 Åååh, så trist. Men selvfølgelig absolutt til å unngå dersom man holder seg til de punktene Timian skriver over. Med en babysitter vil jeg tro at tragedien kunne vært unngått. Enda tryggere er man med insektsnett foran åpningen. Må også si at da mine var 3 mndr. sjekka jeg dem atskillig oftere enn én gang i timen, og hadde alltid vogna snudd mot vinduet sånn at jeg kunne se dem.
Yoshi Skrevet 10. november 2009 #4 Skrevet 10. november 2009 Skjønner ikke poenget med å la barn sove ute alene. Frisk luft? Mammaer har også godt av frisk luft. Ta heller en trilletur hvis det var luften som var viktig.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #5 Skrevet 10. november 2009 Myggenetting er et must, og kikke til barnet er et annet. Men ja jeg vil fortsette å la barn sove i vogn ute etter denne triste saken.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #6 Skrevet 10. november 2009 Vi har katt selv, men ungene sov ute likevel. Var veldig påpasselig med nett, passet på at det var godt satt fast og at det ikke fantes åpninger og at nettet var stramt. I tillegg var jeg ofte ute og kikket. Hadde hele tiden i tankene at katter legger seg der det er varmt.
Caramba Skrevet 10. november 2009 #7 Skrevet 10. november 2009 Jeg bruker alltid nett og babycall, pluss at vogna alltid står vendt innover stuevinduene... Ja, jeg triller også masse turer, men de sover ofte videre ute når vi kommer hjem, og da får de stå ute til de våkner.
la Flaca Skrevet 10. november 2009 #8 Skrevet 10. november 2009 Skjønner ikke poenget med å la barn sove ute alene. Frisk luft? Mammaer har også godt av frisk luft. Ta heller en trilletur hvis det var luften som var viktig. Mine har kun sovet inne om natta fra de ble født de, og de har sovet mye på dagtid. Langt utover det første året. (sikkert på grunn av den gode lufta de har pustet i). Skulle de bare vært ute de timene vi trillet tur hadde de gått glipp av mye god søvn ihvertfall, og det syns jeg er unødvendig. Ofte var de våkne på trilleturene også for da var det jo så mye spennende å følge med på.
Gjest Elfrida Skrevet 10. november 2009 #9 Skrevet 10. november 2009 Litt interessant at nettavisen oversetter "baby kan ha blitt kvelt av katt" til "katt kvelte baby". På den svenske siden det linkes til står det at det også kan dreie seg om et tilfelle av krybbedød. Uansett - nett over vogna er nok lurt.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #10 Skrevet 10. november 2009 Litt interessant at nettavisen oversetter "baby kan ha blitt kvelt av katt" til "katt kvelte baby". På den svenske siden det linkes til står det at det også kan dreie seg om et tilfelle av krybbedød. Uansett - nett over vogna er nok lurt. Jeg ble bare positivt overrasket over at det ikke sto med krigstyper "Morderkatt drepte baby". Så lenge man har nett, og sjekker titt og ofte at det sitter ordentlig, er det ikke noe problem med baby ute i vogn. Og babyer har som regel langt mer behov for frisk luft enn det de får på trilleturer.
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 10. november 2009 #11 Skrevet 10. november 2009 Det er ikkje bare katter man skal være bekymra for da. Her hvor eg bor blei ein baby drept av ein grevling. Mora hadde satt vogna i skyggen rett rundt hjørnet på huset, mens ho låg å solte seg. Ungen begynte grine ganske kraftig. Mora valgte la være gå å sjekke på barnet sitt. Etter noen minutter stilnet gråten til babyen og når mora gikk for å sjekke på babyen ei stund seinere, fant ho den død. Ein grevling hadde klarta opp i vogna, komt seg fordi netting og inn til babyen. Deretter hadde den begynt å gnage og spise på magen til barnet som døde.
Nuith Skrevet 10. november 2009 #12 Skrevet 10. november 2009 Nå er det vel ikke nødvendigvis slik at alle vil ha det brettet ut i avisa hvis noe går galt med barnet deres... Ikke engang om det er av typen "sensasjonshistorie - mordergrevling torturerte baby til døde!" (fulgt opp av "grusomt dårlig mor arrestert av barnevernet for å ikke ha kommet løpende så fort babyen begynte å gråte").
Arkana Skrevet 10. november 2009 #13 Skrevet 10. november 2009 Nå er ikke gutten vår særlig glad i å sove ute, men en slik hendelse hadde ikke hindret meg fra å la ham sove ute, selv om vi har katter selv og flere av naboene også har katter. Det er en grunn til at en slik hendelse får oppslag i avisen, det skjer svært sjelden. Man kan ikke gå rundt og være redd for alt mulig.
Tante Skrevet 10. november 2009 #14 Skrevet 10. november 2009 Skjønner ikke poenget med å la barn sove ute alene. Frisk luft? Mammaer har også godt av frisk luft. Ta heller en trilletur hvis det var luften som var viktig. Søstra mi ville bare sove i vognen ute. Ikke at jeg vet hvor mye en baby sover om dagen, men det blir kanskje litt mye at mamma skal gå tur i tre-fire timer når hun kanskje trenger hvile selv også. Man kan ta forhåndsregler, dekke til vogna, ha babymonitor (men jeg tror ikke man kan høre av en katt legger seg på ungen på den?) og sjekke med jevne mellomrom. Egentlig er det best å la være å få barn, for alt er farlig. Ikke skal ungen ligge ute, ikke inne, ikke på ryggen, magen eller siden, for da dør den av krybbedød, den skal ikke leke med store eller små ting og ikke spise mat, for den inneholder skadelige stoffer. Man må ikke vaske den, for den tåler ikke såpe eller vann, og man må ikke bruke klær, for da kan den få allergi. Eller så kan man bare tenke som så at selv om det skjer grusomme ting, som at én baby blir kvalt av én katt (kanskje) så betyr ikke det at dette skjer med alle.
Phaedra Skrevet 10. november 2009 #15 Skrevet 10. november 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. Phaedra, mod
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2009 #16 Skrevet 11. november 2009 Det er ikkje bare katter man skal være bekymra for da. Her hvor eg bor blei ein baby drept av ein grevling. Mora hadde satt vogna i skyggen rett rundt hjørnet på huset, mens ho låg å solte seg. Ungen begynte grine ganske kraftig. Mora valgte la være gå å sjekke på barnet sitt. Etter noen minutter stilnet gråten til babyen og når mora gikk for å sjekke på babyen ei stund seinere, fant ho den død. Ein grevling hadde klarta opp i vogna, komt seg fordi netting og inn til babyen. Deretter hadde den begynt å gnage og spise på magen til barnet som døde. Hvor er linken? Jeg kan nemlig fortelle deg at hvis denne saken hadde vært sann, så hadde avisene skrevet "Baby spist av grevling". Det har ikke vært noen slike skriverier her til lands, og ergo kan jeg med sikkerhet slå fast at du lyver.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2009 #17 Skrevet 11. november 2009 Nå er det vel ikke nødvendigvis slik at alle vil ha det brettet ut i avisa hvis noe går galt med barnet deres... Ikke engang om det er av typen "sensasjonshistorie - mordergrevling torturerte baby til døde!" Lille du, tror du virkelig at dette er noe man kan velge? Det er ikke det, skjønner du. Slike historier har nyhetens interesse og vil følgelig bli trykket. Og hvorfor ikke? Det er medias plikt å opplyse om hva som skjer i samfunnet. Sløve mødre er en del av det...
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2009 #18 Skrevet 11. november 2009 ta noen forhåndsregler Man kan ta forhåndsregler Nei, det kan man ikke. Man kan ta forHOLDSregler.
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 11. november 2009 #19 Skrevet 11. november 2009 Hvor er linken? Jeg kan nemlig fortelle deg at hvis denne saken hadde vært sann, så hadde avisene skrevet "Baby spist av grevling". Det har ikke vært noen slike skriverier her til lands, og ergo kan jeg med sikkerhet slå fast at du lyver. Synd tråden blei rydda opp i, for eine innlegget mitt blei og sletta som var svar på det du (eg går ut i fra at det var deg) skreiv hvor du kallte meg ein 10 åring, og påsto at grevlinger ikkje spiser kjøtt. Dette skjedde for mange mange år siden, og eg veit det er sant for fleire i slekta mi kjente denne dama (mora altså).
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2009 #20 Skrevet 11. november 2009 Synd tråden blei rydda opp i, for eine innlegget mitt blei og sletta som var svar på det du (eg går ut i fra at det var deg) skreiv hvor du kallte meg ein 10 åring, og påsto at grevlinger ikkje spiser kjøtt. Dette skjedde for mange mange år siden, og eg veit det er sant for fleire i slekta mi kjente denne dama (mora altså). Hei, unnskyld. Jeg har ikke skrevet i denne tråden før. Jeg reagerte på det du skrev, for dette har det ikke vært noe om i mediene, og da kan det ikke ha skjedd de siste 10 årene iallfall. Men om dette er en gammel sak, så skal jeg bite i meg at jeg kalte deg løgner. Unnskyld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå