Gjest Gjest_jente18_* Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 Jeg har begynt å få et skikkelig problem med hudormer, bare at disse sitter ikke på nesa, men på kinnene. Porene mine blir så fort fylt med all slags dritt, og jeg vet ikke hvorfor det er slik. Klemmer jeg dem ut får jeg ettervhert bylleaktige kviser som kan bli værende i ukesvis. Hva skal jeg gjøre??
nettengel Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Jeg har slitt med det samme i mange år. Har prøvd omtrent alt som kunne kjøpes for penger men det eneste som virket på mine problemer er aberela som du får på resept hos legen. Den koster ca. kr. 70,- pr. tube.
Gjest Christabelle Skrevet 10. november 2009 #3 Skrevet 10. november 2009 Hei Grunnen til at du får bylleaktige kviser er at når du klemmer ut talget, setter du samtidig opp et "Velkommen"-skilt til bakterier. De smetter inn i kroppen vår så fort de ser en åpning. Du må passe på å være helt ren på hendene dine og på huden før du klemmer. Det er også viktig å dampe huden for å mykgjøre talget og åpne poren. Ikke bruk fingre/negler, men bomullspads eller q-tips (eller hva du måtte ønske som er rent). Prøv å gjør det så sterilt som mulig. Etterpå må du desinfisere området med pyrisept eller toner. Slik gjør jeg det: - Rense x 2 - Toner - Peeling - Damping - Utklemming - Rensende maske - Toner - Krem Og igjen; vask deg på hendene ofte. Hvis du ikke gidder alt dette, og bare klemmer i vei for å bli kvitt det, så er det viktigste tiltaket å vaske hender og hud. Og rengjøre etterpå. Forebygging er en annen (lang historie). Hehe .. Håper det hjalp litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå