Gå til innhold

Sette kateter på seg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Såh, dette kan kanskje høre litt farfetched ut. Jeg er ikke sikker på om det er lett forum engang; but here goes.

Jeg har en jobb hvor jeg er myyye ute, i et veldig mannsdominert miljø. Hvis naturen kaller, er det for dem veldig enkelt å bare "dra den frem" og lette på trykket. Dette er da ikke så lett for meg, ettersom jeg må av med 20-25kg med utstyr for å i det hele tatt kunne sette meg på huk. Derfor har jeg i lengre tid heller holdt meg. I perioder opp til 24 timer. Dette er da av naturlige grunner hverken smart eller behagelig, men det har rett og slett ikke vært andre måter å deale med det.

Misforstå meg rett her, spør jeg gutta boys så er det IKKE noe problem å ordne dette. Men når man er i et litt sketchy område, og egentlig vil ha unnagjort vannlatinga så fort som mulig, så er det ikke aktuelt for meg å dra av meg alt utstyre og bruke 5-10 minutter på å få letta på trykket!

Derfor har jeg prøvd å finne informasjon om det å sette kateter på seg selv. Finner mye informasjon på engelsk, men ikke så mye på norsk. Så jeg veit det er MULIG, men hvor lurt er det egentlig? Kan jeg sette kateter på meg selv, og la det være i en dag eller to..?

Alt det praktiske i etterkant må jeg jo også finne ut av. Teiper man posen på innersida av låret, HVOR får man kjøpt gummislange og pose? Haha... Herregud, noen ganger kunne jeg ønske jeg var mann. ;)

Skrevet

Søk på traelmate, eller "how to pee standing up as a woman". Kateter vil føre med seg en infeksjonsfare som jeg tviler på er heldig i en slik situasjon du beskriver.

Skrevet

Hahaha, wow... Dette ser kjempebra ut. Bortsett fra at gutta kommer til å lure på om jeg egentlig er mann. :D Dette må nesten prøves. *le høyt*

Gjest Bianca26
Skrevet
Såh, dette kan kanskje høre litt farfetched ut. Jeg er ikke sikker på om det er lett forum engang; but here goes.

Jeg har en jobb hvor jeg er myyye ute, i et veldig mannsdominert miljø. Hvis naturen kaller, er det for dem veldig enkelt å bare "dra den frem" og lette på trykket. Dette er da ikke så lett for meg, ettersom jeg må av med 20-25kg med utstyr for å i det hele tatt kunne sette meg på huk. Derfor har jeg i lengre tid heller holdt meg. I perioder opp til 24 timer. Dette er da av naturlige grunner hverken smart eller behagelig, men det har rett og slett ikke vært andre måter å deale med det.

Misforstå meg rett her, spør jeg gutta boys så er det IKKE noe problem å ordne dette. Men når man er i et litt sketchy område, og egentlig vil ha unnagjort vannlatinga så fort som mulig, så er det ikke aktuelt for meg å dra av meg alt utstyre og bruke 5-10 minutter på å få letta på trykket!

Derfor har jeg prøvd å finne informasjon om det å sette kateter på seg selv. Finner mye informasjon på engelsk, men ikke så mye på norsk. Så jeg veit det er MULIG, men hvor lurt er det egentlig? Kan jeg sette kateter på meg selv, og la det være i en dag eller to..?

Alt det praktiske i etterkant må jeg jo også finne ut av. Teiper man posen på innersida av låret, HVOR får man kjøpt gummislange og pose? Haha... Herregud, noen ganger kunne jeg ønske jeg var mann. ;)

om det er permanent kateter så tror jeg det er vanskelig å få utstyr til det da må du evt stjele fra et sykehus og whatever. i tillegg er det dumt å gå rundt med pga fare for infeksjoner og du vil svekke blærekapasiteten. bare dumt. du får heller springe på do eller løpe bak en busk å tisse

Skrevet

Dessuten er det ganske ubehagelig å få kateter, og du kan få problemer etter at du har tatt det ut igjen med å tømme blæren din helt. Dette er ihvertfall problemer jeg møter på i jobben som pleieassistent (hjelper sykepleiere med å sette inn kateter på pasienter). Og så klart infeksjonsfaren.

Du burde virkelig ikke holde deg så lenge, kan gi store problemer senere i livet, særlig med å tømme blæren din helt. Skjønner det er slitsomt og tungvint å måtte skifte, men du bør nok tenke på fremtiden din og den faktiske sjansen for at du må bruke kateter fra ung alder...

Tisletten er forresten poppis på festivaler, så den vil jeg anbefale ;)

Skrevet

Det er nok ikke så mange busker å springe bak, der jeg holder til... :)

Ja, jeg har nok merka det til tider. Kroppen føles ikke helt bra ut etter en 24-timers periode uten å tisse. :D Hehe.. Det skjer ikke så ofte, så jeg har ikke tenkt så mye over det før nå. Men jeg skal gi den tisletten en sjanse. :D Kjempetakknemlig for tankevirksomheten til folket her..!

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet

Awwww...!! Kateter er farlig! Om ikke satt av proffe og kun brukt når man må.

Finne andre løsninger.

Skrevet

*gruble* Posebukse (bokstavelig!) med slange nedover beinet og ut på siden av støvelen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...